Jump to content

Kryssdominans


MadsN

Recommended Posts

Hei! Som vordende jeger med kjent kryssdominans-problematikk har jeg lest en del om mulige løsninger, bl.a. EasyHit-sikte, lapp/brille og å lukke et øye. Jeg har venstredominant øye men greier ikke å skyte links. Er det noen som har erfaring med hvordan dette kan løses? Løsningen må være praktisk gjennomførbar på jakt hvor man beveger seg i terrenget.

Edited by MadsN
Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd? Jeg mener, virkelig prøvd? Du kan lære det mest utrolige med litt trening. Jeg er motsatt av deg, venstrehendt med høyredominant øye. Pistol skyter jeg med venstre, rifle har jeg alltid skutt høyre. Med bue ville kroppen skyte links, men med litt trening går begge deler like bra. Jeg har også trent en del med høyre på pistol, men der hadde jeg nok alt for mye rutine med venstre. Selv etter et års tid skøyt jeg vesentlig bedre med venstre, så jeg la det på hylla. Men jeg ble betydelig bedre med høyre.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Erlend Meyer skrev:

Har du prøvd? Jeg mener, virkelig prøvd?

Nei, jeg er meldt opp til jegerprøven i januar og har aldri skutt med hagle. Med bue skyter jeg høyrehendt og klarer meg sånn passe. Samme med AG-3 den gangen det var aktuelt.

 

Takk for svaret!

 

MadsN

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...