Jump to content

Kikkertsikte Magnumkaliber


Heradianer

Recommended Posts

En av mine kamerater hadde en S & B 3 - 12 x 56 på en Tikka 695 i 300 Win Mag. Jeg ladet spreke ladninger med 200 grs kuler til den. Det holdt ikke så lenge, rekylen kappet de tynne skruene, som holdt montasjene til det tunge siktet, rett av. En tur til børsemaker, nye skruhull og skruer i grøvere dimensjon, og våpenet var godt som nytt igjen, og la ned elg og hjort.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så nøye hvilket merke osv; har stygg opplevelse med anerkjent kinaoptikk på 375hh.  Det hjelper ikke med knall service, nytt sikte, tskjorte som plaster på såret når siktet plutselig bestemmer seg for å gi opp og flytte korset helt over høyre... Jeg var heldig nok til at skjedde et sted med god oversikt og med innskutte åpne sikter slik at situadjonen kunne ryddes opp i.

Hjalp f.... ikke med en solid sundowner engang.

 

Skal du jakte med våpenet, kjøp noe bedre.

 

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Har hatt sikter som gikk i brø etter noen skudd på en 8x57 og det er ikke noe magnumkaliber. Den første var en Bushnell og den neste en Tasco Titan. Så da ble det Swarovski og den har holt. Hadde også en kinesisk sak som døde etter bare 20 skudd på en tung banemauser i 6,5x55. Tror nokk jeg i fremtiden vil holde meg til Europeiske kikkerter.

Link to comment
Share on other sites

Så snart handlekraften innfinner seg blir det en kompakt Leupold på 375en (og NM i kast av kinesisk sikte laaangt).

 

Som flere nevner, utfordringen med tunge sikter er at belaster montasjen, spesiellt skruene. Min gamle 35whelen hadde nok snert til å klippe skruer når den fikke montert en 3-12×56. På 375 er det limt og skrudd, på 404en blir det større skruer og lim.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Chiefen.v-2 skrev:

Ikke så nøye hvilket merke osv; har stygg opplevelse med anerkjent kinaoptikk på 375hh.  Det hjelper ikke med knall service, nytt sikte, tskjorte som plaster på såret når siktet plutselig bestemmer seg for å gi opp og flytte korset helt over høyre... Jeg var heldig nok til at skjedde et sted med god oversikt og med innskutte åpne sikter slik at situadjonen kunne ryddes opp i.

Hjalp f.... ikke med en solid sundowner engang.

 

Skal du jakte med våpenet, kjøp noe bedre.

 

Tenke du generelt på vortex merke nå eller kinakopier? Har ikke nevnt at jeg skal kjøpa kinagreier her

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...