Jump to content

Valg av vakuumpakker


Sorensen

Recommended Posts

Hei.

Tenkte å kjøpe vakuum pakker.

Noen tips om hvilke jeg bør gå for ?

Kommer til å bruke den til alt av vilt og pålegg osv 

 

Tenkte på denne 

https://www.xxl.no/obh-nordica-supreme-food-sealer-vakuumpakker/p/1095587_2_style?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiAuMTfBRAcEiwAV4SDkYBKnVeWGZLclEWSrD0BL6xxLh1GyFb_4r7sg1zxtw5g9rG-1703OBoCdDgQAvD_BwE

 

Men kom gjerne med tips.

Link to comment
Share on other sites

Mye bra på markedet om dagen, så ville vurdert hva slags bruk. Stor forskjell på en maskin for å vakuumere før sousvide etc i hverdagen, og en for å vakuumere porsjonsstykket kjøtt fra en hel elg.

 

Bruker selv en lignende, men merker det begynner å bli langdrygt på et normalt reinsdyr. Men ettersom den fungerer bra de 364 andre dagene i året, ser jeg lite behov for å oppgradere.

 

Men i forhold til plassen den tar og normal bruk i hverdagen har jeg hørt mye bra om OBH sin.

 

Noe å tenke litt på er å finne gode poser og kjøpe MASSE av de. Plutselig bytter de retning på rillene eller størrelsen, og man får poser med helt andre egenskaper. Har spesielt mye å si på maskiner som ikke er så sterke.

Link to comment
Share on other sites

Når min OHB vacuumpakker var utslitt og brukte fryktelig lang tid på å vacuumere så kjøpte eg ny maskin.... type OHB👍

Pakka ca 10 reinsdyr og 3-4 elg før den var utslitt og til den prisen så er den meire enn godt nok for meg.  Alternativet hadde eventuelt vore kammerpakker men det blir ei heilt anna prisklasse.

OHB maskina gjør altså jobben heilt ok, pass bare på at kjøttet ligger ca midt i posen for då blir resultatet best. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...