Jump to content

Kikkertmontasje til den gamle modelen til Brno 22lr


BBerntzen

Recommended Posts

Har en fin 22 av gamle modellen. Går fantastisk godt,. Skinna for kikkertmontasje er 16 mm. bred på denne og ikke 11 som de nyere. Sliter med å finne en montasje som er høy nok til ikke å komme i kontakt med bolten ved omladning, eller at den ligger på forsiktet.

Har fått tak i et som jeg fikk en stor kikkert på pga lengen. Da fjernet jeg forsiktet på børsa så det ble litt mer plass, og dro det bakover slik at det gikk med omladning, nå skal jeg ha på en annen kikkert, men montasjen blir litt for lav. Har funnet mye i 11 mm. bredde på montasjen, men sliter med høy i 16mm. Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, 8X68S skrev:

En annen løsning er å se på muligheten for å slipe litt av hevarmskula, eller kutte og forlenge hevarmen. Det koster selvsagt litt, men det er ikke bare gunstig med for høy montasje heller.

 

Ja det er sikkert en mulighet, skal ikke så mye til egentlig, hadde en fått på eks en eller annen variant av en picatinny å sette basene på ville det vært løst.

Link to comment
Share on other sites

49 minutter siden, 8X68S skrev:

Hvis du søker etter cz 527 scopemounts, så får du frem mange alternativer. Bla picatinnyskinne som passer. Cz 527 har også 16mm spor slik som din mod.2

Nydelig, godt tips. Har ikke bruke denne så mye på en del år, men nå har jeg to barn som har begynt å jakte og skyte litt så da er det et fint treningsvåpen.

Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, BBerntzen skrev:

Nydelig, godt tips. Har ikke bruke denne så mye på en del år, men nå har jeg to barn som har begynt å jakte og skyte litt så da er det et fint treningsvåpen.

Ser noen av skinnene har 0 moa og noen har 20 moa, MOA har vel noe med justering å gjøre, men 20 moa på skinna, hva betyr det??

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte Sportsmatch montasjer til min, medium høyde. Er vel hovedsaklig beregna på luftgevær, men det spiller ingen rolle. Har en "vanlig" 3-9x40 kikkert som da går klar av hevarmen. Stålsiktene er fjerna, så jeg vet ikke hvordan plassen blir der.

 

Er godt fornøyd med disse, og prisen var fin. Kjøpte de fra ei nettsjappe i England, Tawnadoairguns eller noe sånt.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Cz 527 går ved å file rekyltappen, fant og ut at Warne Maxima serien for Tikka fungerer, men ikke så lett å finne i høy utgave. Norma har nok. Jeg bestilte og et par billige picatinnyskinner. Så da er jeg på rett vei! Har ikke lyst å file eller mekke på originalbørsa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...