Jump to content

Mann skutt av sin egen hund


DoctoRoy

Recommended Posts

Dette er en "nyhet" som ikke akkurat er ny, slike meldinger tikker inn med mer eller mindre jevne mellomrom:

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8ww9BE/hund-skjoet-mann

 

Dette er vel gigantiske brudd på det meste av sikkerhetsregler om bruk og behandling av skytevåpen. I Norge ville det dessuten vært lovbrudd, i bil, og ved transport på offentlig sted, skal våpen være i futteral eller tilsvarende.

 

De av oss som har litt morbid humor, går til nettsiden "Darwin Awards", når vi leser om slike saker (også en tidligere tråd her inne, den ble stengt :trist: ).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis hunden ikke har et skytevåpen innen rekkevidde, kan den likevel kverke mennesket sitt, ved hjelp av en gaffeltruck:

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/multimillionaer-drept-etter-a-ha-blitt-overkjort-med-truck-av-sin-egen-hund/70494445

 

Kombinasjonen hund og truck er kanskje ikke så vanlig, men kombinasjonen bil og små barn, evt. hund, er langt fra uvanlig. Eller at bilen ruller, og skader eller dreper folk, helt uten hjelp. Her ute var det en som rygget sin nye, store, fine og dyre SUV ned mot sjøen, for å sjøsette båten på tilhengeren. Det ble sjøsetting av både båt og bil! Hva eierne av disse bilenen/truckene mener håndbrekket har til funksjon, har ingen fått klarhet i.

Edited by Jegermeistern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Når jeg hadde feriejobber på et mekanisk verksted i 16, 17, 18 års alderen kjørte jeg mye gaffeltruck fra små, åpne, trucks til de som hadde bilstereo og kapasitet til et lass med 36" rør.

 

Jeg tror aldri at jeg noensinne forlot trucken uten å slå av tenningen. Det er lett å komme borti diverse spaker når man hiver seg inni eller skal ut i fullt verneutstyr.

 

Håndbrekk? I dag er det en greie som gjør det enklere å få kjøretøyet ut av Park når man står i en bakke 😁

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...