Jump to content

Baser og ringer til mauser-98, tung kikkert.


primer67

Recommended Posts

Har planer om større kikkert på en mauser 98 som brukes til skumringsjakt på innmark. Nå står det er 3-12x56 med 30 mm rør i en hel skinne fra Redfield og ringer fra Leupold. Så langt jeg kan se er der ikke ringer å få i 34 mm rør til slike baser. Noen som vet om noe annet? Hvis skifte til nye baser blir det stål! Noen som har erfaring om Warne to -delte baser holder? De har ringer på 34 mm. Eller annet merke? Evt. hel picatinney skinne i stål? Kikkerten er en Zeiss 6-24x72, altså stor og TUNG. Derfor på utkikk etter solid montasje! Børsa er i cal. 338 Winchester Magnum og rekylen er klart kraftigere enn f.eks. en -30-06.

Edited by primer67
Utfyllende kommentar
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo. Takk for svar. Kontaktet en børsemaker i Etne som gav raskt svar. Han foreslo det samme: Picatinnyskinne med muligheter for diverse ringer i 34 millimeter. Kontakter han på nyåret. Jeg kan sende en melding om hvordan prosjektet blir til slutt hvis noen har interesse da det er mausere der ute i bøttevis.

Link to comment
Share on other sites

At det er Mauser, er sikkert interessant for noen, men på generelt grunnlag, så vil jeg påstå at det interessante her kombinasjonen montasje-kikkert(vekt)-kaliber.

 

Så følg gjerne opp med, både hvordan det blir, og hvilke erfaringer du får med det i bruk:) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...