Jump to content

Revolver 4 eller 6 toms løp.


Hyperst40

Recommended Posts

Har tenkt å snart kjøpa meg revolver i 357 magnum, som eg stort sett kjem til å skyta felt og litt baneskyting. Vert 38 ammo eg kjem til å bruka mest. Då lurte eg på kva løpslengde ein skal gå for, 4 eller 6 toms løp? Har det noko å sei med løpslengde, eller er det smak og behag? Håper nokon kan gi meg nokon gode råd/ tips. 

Link to comment
Share on other sites

Som alltid, bør man prøve før man kjøper. 

Generelt skyter de fleste bedre med lengre løp. Både siktebilde og rekylopptak blir som regel bedre med lengre løp.

Skyter mann bra, så har mann det gøy, så det er lurt å legge forholdene til rette så godt en kan.

Finnes alltids spesialrevolver om man trenger litt aveksling

Link to comment
Share on other sites

Takker for gode innspel. Har fått anbefalinger frå min eigen klubb også, og der var det 586 eller 686 med 6 tommer løp som er best. Er vel egentlig noko slikt eg kan tenka meg å kjøpa. Så får ein sjå om det dukker opp noko til våren ( viss eg klarer å venta så lenge). 

Link to comment
Share on other sites

6"686 er vel så standard som det kan bli. Kanskje litt kjedelig, men det funker for de fleste. Om 686 blir for tung kan en 19 være aktuell, i det minste til 38spes. Meeeeeen... En 4" er ikke nødvendigvis feil, det er vanskelig å diskutere smak og behag. Siktelinjen er lang nok for det meste, hører ikke pistolfolket klage mye over det problemet. Prøv selv om du har mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...