Jump to content

Våpenskap ifm førstegangs våpensøknad


emonsen

Recommended Posts

På ‎02‎.‎01‎.‎2019 den 0.00, Forsete skrev:

Ja jeg ble registrert på minidrett men startkortet er jo blank hva er vitsen? Medelemskort dukker ikke opp i minidrett, jeg sa fra til klubben og venter på at de fikser det som må fikses...

https://www.skyting.no/2019/01/02/info-om-klasseforing-2019/

Akkurat nå er systemet nede. Forventes i orden ca 10. januar. Se linken.

Link to comment
Share on other sites

On 1/3/2019 at 11:49 AM, nhd said:

https://www.skyting.no/2019/01/02/info-om-klasseforing-2019/

Akkurat nå er systemet nede. Forventes i orden ca 10. januar. Se linken.

Takk for info. Nå har flere i mitt kull fått innvilget søknad av Odda, men kun (blank) startskort. Jeg har derfor bestilt skap og sendt kjøpsbevis + (blank) startkort, så får håpe det er nok og at jeg får samme saksbehandler...

Edited by Forsete
typo
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte et våpenskap på felleskjøpet, godkjent, men tok ikke vare på kvitteringen. Felleskjøpet har heller ikke dette på data, man får en vanlig kassakvittering. Går det bra med noen annen form for dokumentasjon?

 

(Slenger på et tilleggsspørsmål. Er det et krav om at en har alarm i huset som går direkte til et vaktselskap? Det må man også krysse av på, og jeg har lite lyst til å betale skjorta for en boligalarm pr måned for å kunne eie våpen)

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, Morten C skrev:

Går det bra med noen annen form for dokumentasjon?

 

Du burde strengt tatt drite i heile greia, då politiet ikkje har noko som helst grunnlag for å kreve noko slikt for å innvilge søknaden din. Men ta eit bilde av skapet og legg ved saman med kassalappen frå FK.

 

7 minutter siden, Morten C skrev:

Er det et krav om at en har alarm i huset som går direkte til et vaktselskap?

 

Nei. Dvs. det er eit krav viss du eig meir enn 25 skytevåpen eller er forhandler, men det er vel neppe aktuelt her (enno) :)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, joska skrev:

 

Du burde strengt tatt drite i heile greia, då politiet ikkje har noko som helst grunnlag for å kreve noko slikt for å innvilge søknaden din. Men ta eit bilde av skapet og legg ved saman med kassalappen frå FK.

 

 

Nei. Dvs. det er eit krav viss du eig meir enn 25 skytevåpen eller er forhandler, men det er vel neppe aktuelt her (enno) :)

 

 

Problemet er at jeg ikke har kassalappen. Men forsøker med et bilde og underskrift av meg og kona. Førstegangskjøper så vektlegger hastighet før prinsipper :)

Link to comment
Share on other sites

Ta ett bilde av FG godkjenningen på innsiden av døren, men jeg kjenner jeg blir forbannet over Politiets maktmisbruk, ved å kreve bevis for våpenskap, når de ikke har hjemmel for det. Hadde de nå i det minste gitt beskjed at søknad var innvilget, og papirene ble sendt i retur mot betalt faktura, og dokumentert innkjøp av våpenskap...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...