Jump to content

Cz shadow 2 til militærfelt


vkolden

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Jeg sitter og vurderer både Shadow 1 og shadow 2 til felt. Jeg har sett enkelte hevde at man bør gå for 6" løp til felt pga økt presisjon på skiver fra 25m og utover, samt at mer vekt lenger ut gjør rekylen mindre. begge shadowene har under 5" løp. Samtidig sier noen at den er gulle god til milfelt. Følger spent med på flere innspill. Og dine erfaringer hvis du har kjøpt den allerede.

Link to comment
Share on other sites

5 vs 6 har nøyaktig 0 å si i militærfelt egentlig, det er smaksak,  ymse andre faktorer som avgjør her. Det som er mer avgjørende er at forskjellige forbund har forskjellige krav, så for å få mest optimale våpenet kan 6" være fint i felt.  

 

Er du uerfarn kan lenger siktelinje hjelpe.

 

Rekylen er liten i shadow 2, mindre enn 1. 

 

Shadow  2 er laget utelukkende med tanke på IPSC production, og der er den uten tvil ett vinner våpen. I NSF militærfelt vil du også kunne hevde deg i toppen, men enkelte rene Singel Action pistoler kan ha bedre, og lettere justerbart avtrekk. 

 

Vetke om det hjelper noe, men innspill er det ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har en Shadow 2. Men er nok ikke god nok skytter enda, med bred nok erfaring med alternativene, til å vurdere hvor egnet den er til mil felt. Når det er sagt så liker jeg virkelig pistolen da :-) 

 

CZen ble anskaffet med tanke på å på sikt begynne med dynamisk.

 

Har selv lurt på hvor mye det eventuelt er å hente på å i tillegg ha en Pardini GT9, sig x-six, gold match eller en 1911 bullseye pistol til NSF militærfelt. Men blir ikke enig med meg selv om dette er et reelt behov, eller bare havesyken... så flott å høre om andre sine erfaringer og innspill!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...