Jump to content
Adventspatronquizen 2018 er i gang Read more... ×
skog

Riksrevisjonens årlige revisjon og kontroll- Våpen

Recommended Posts

Hvorfor driver ansatte ved sykehuset, universitetet, skolene, gamlehjemmene, Forsvaret, vann- og avløpsetatene osv. og «rotter seg sammen»? Hva har det med våpensaker i Troms å gjøre? Dette høres skummelt ut. Jeg håper noen kan forklare dette for meg sånn at jeg også kan forstå dette. 

21 timer siden, DoctoRoy skrev:
På 21.10.2018 den 17.13, AndersR skrev:

Tydeligvis kan det være noe bak påstanden om at det er for mange ansatte i forhold til reelle arbeidsoppgaver i dette distriktet...

Det er helt klart noe muffens der. Bare vent til de rotter seg ordentlig sammen:(

Det er en større andel offentlig ansatte i Troms, enn i Nordland og Finnmark. Nordland har størst folketall, og sammensatt næringsliv, Finnmark har størst areal, og mye sjø-næring. Troms har lite, men har vært særdeles effektive med å få lagt alskens offentlige oppgaver til Tromsø, i kjølvannet av etableringen av Universitetet. De kommer til å få enda flere nye arbeidsplasser, når Finnmark blir tvangsinnlemmet, og de kjemper med nebb og klør mot at oppgaver skal flyttes fra Troms/Tromsø:

https://www.nrk.no/troms/uit-rektor_-_-trenger-alle-hjertelegene-i-tromso-1.13804602

Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan våpenkontoret passer inn i dette bildet.

@Jegermeistern Kvalitet i behandlingen av alvorlig syke er et viktig tema. Det hører ikke hjemme i en suppetråd på kammeret😉

Når tar i betraktning sykehus-striden som har vært i Finnmark (Alta har ikke sykehus) og setter det opp mot fylkessamenslåingen med hvor resursene havner så ser man en klar trend..

Hvor tror du våpenkontoret havner i vårt nye nordligste superfylke?

Legg merke til følgende sitat:

Sitat

– Det er mange våpen som ikke har eiere der ute. Hvorfor har ikke POD etablert en ordning som sørger for at våpen fra dødsbo blir inndratt inntil det er avklart at ny våpeneier fyller vilkårene for å eie våpen?

– Vi har ikke noe ønske om å inndra våpnene. Våpen som er arvet kan ha stor verdi, og derfor er det viktig at politiet bistår med å få våpnene inn i lovlige former. 

• Like 1