Jump to content

Kuler som tumbler


Øyvst

Recommended Posts

Skyter DE 44, ladet min første batch med ammo og tok med på banen i dag.

Disse kulene roterer og skjener vekk fra blinken, av fem skudd traff kun 2-3 i hver runde, de som traff var 9 og 10 hver gang.

Er ingen skarpskytter, men så ille og ujevnt skyter ikke jeg heller, dette var da fra 30 meter.

 

Gikk så til 10 og skjøt 5 nye, av de gikk 3 sidelengs inn i blinken og jeg antar at dette har skjedd fra 30 også, til den grad de skrudde vekk fra skiva.

 

Ladet med 21 gr, 21,5 gr og 22 gr til en 240 gr H&N kule, alle hadde samme effekt, løpet er 6".

 

Ser ikke dette topicet her inne, noen som har noen ideer på hvor jeg har gjort feil??

Edited by Øyvst
Link to comment
Share on other sites

Jeg lader 44Mag med N110, men har 10" løp og revolver. Setter gjerne kule litt lengre ut og får litt lengre COL - det reduserer trykket.
9gr N340 holder faktor til Magnum2 med mine 240gr kuler (Sierra JHP, 255gr Keith, 250gr FN fra Kulegrossisten og 230gr hjemmestøpte kuler).

N110 bruker jeg kun når jeg lader max, men kanskje N105 er bedre med 6" løp?
 

 

 

Edited by Wintel
Link to comment
Share on other sites

Prøv ca 10gr N340 og 41 COL og se om det er nok til at den veksler. Faktor bør ligge oppunder 270, altså i underkant av 370ms. I følge Quick load skal trykket være trygt, men lad deg en stige...

 

I tabellen oppgis det 8.8gr N320 med 40 COL - det gir omtrent samme fart men er helt oppunder maxladning (igjen i følge QL) - kanskje unødvendig med så raskt krutt - marginene blir mindre enn med N340. N350 og N105 bruker jeg ikke selv, men sikkert ikke dumt til dette formål.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...