Jump to content

ttsx 30.06


andyki87

Recommended Posts

Jeg skal starte å lade til rifle. kaliber 30.06 og kula jeg skal benytte blir nok 168 grains TTSX. Den skal brukes på elg, hjort og rådyr.

Noen her som har forslag til lading av treningsammo til denne, som går noenlunde likt, og som kan benytte samme type krutt, og evt hvilket krutt.

 

har tenkt på N550 krutt, samt funnet ei 150 grains  target kule fra supersonic. men finner ingen ladedata til denne. Står på jaktdepotet sin nettside at det kan benyttes hvilken som helst ladedata til kuler av samme vekt. Men hadde vert flott om noen hadde erfaring å kan lede meg litt på rett vei.

Link to comment
Share on other sites

Eg brukar 150gr TTSX kule i .30-06 til jakt, og 155gr Nosler CC til trening.

Bruker N160 til jaktkula og N140 til den andre. Kun noen få knepp i forskjell.

En kan alltids bruke samme kruttet på desse, men ettersom N140 er rimeligere og eg bruker den til mange ulike kalibere, så blir denne mykje brukt til mengdetrening. N160 gir god hylsefylling og stabil fart, så den er mitt foretrukne jaktkrutt til .30-06

Edited by Cutlass
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver alltid først med samme kruttype, ladevekt og helst innstilling av kulesetter die. Hvis jeg skal ha treningsammo eller helmantel til fugl. Sjekker selfølgelig at friflukt er ok. Lettvindt og greit hvis ikke pipa er for sær. Jeg prøver også å finne kuler med noenlunde lik vekt og form. Det finnes vel noe fra Sierra i 308 cal i området 165-168 grs som du kan prøve. Det er som regel greit å få god presisjon med Sierrakuler. Så det er ikke en dum plass å begynne. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...