Jump to content

Hjemmelade GGG Hylser 308 win


Robin Hood

Recommended Posts

Jeg er ny innen hjemmelading og har skaffet meg ett Lyman ladesett. Jeg har ca 500 GGG hylser som jeg tenkte å lade om men de går ikke inn i dia. Jeg har smørt både dia og hylsene etter boka men får de ikke lenger inn en 1/2 til 3/4 av hylselengden for så å sette seg fast. Nå har jeg bare brukt neck sizeren for å få ut primeren og rense den men skulle helst ha full siza de. Har noen vert borti dette før? Er de for harde for normale presser ettersom det er samme ammo som militæret bruker?

IMG_3972.jpg

IMG_3973.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei, og velkommen til kammeret!

Jeg har ladet om noen GGG plukkhylser, og det gikk forsåvidt greit. Noen observasjoner:

-mine var ganske lange alle sammen, og jeg valgte å trimme dem

- niting/krymp i hettelommene, jeg avgradet hettelommene. Likevel var det litt kraftkrevende å sette hettene (CCI lrp).

 

Så til ditt spørsmål. Har du forsøkt å presse noen andre hylsefabrikat? Har du forsøkt flere eksemplarer av GGG-hylsene dine (i tilfelle de er fra ulike kammer). Hva slags hylsefett bruker du?

 

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, spindrift skrev:

Hei, og velkommen til kammeret!

Jeg har ladet om noen GGG plukkhylser, og det gikk forsåvidt greit. Noen observasjoner:

-mine var ganske lange alle sammen, og jeg valgte å trimme dem

- niting/krymp i hettelommene, jeg avgradet hettelommene. Likevel var det litt kraftkrevende å sette hettene (CCI lrp).

 

Så til ditt spørsmål. Har du forsøkt å presse noen andre hylsefabrikat? Har du forsøkt flere eksemplarer av GGG-hylsene dine (i tilfelle de er fra ulike kammer). Hva slags hylsefett bruker du?

 

Takk for det. Jeg har klart å presse PODIUM 308 win hylser og det gikk jo som smør, disse var skutt fra en annen rifle. Bruker Lyman Quick Slick hylsefett. 

Edited by Robin Hood
Glemte å si takk
Link to comment
Share on other sites

Har også ladet noen GGG-hylser, for  prøve. Inntrykket er at det er greie hylser. Har ikke lada dem ange nok ganger til å si at de er gode.

De siza helt som vanlig. Tennhettene sitter noe så inn for jævlig fast. Og det er tyngre enn vanlig å sette i nye (RWS 5333), men ikke problematisk.

 

K

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, M67 skrev:

Har også ladet noen GGG-hylser, for  prøve. Inntrykket er at det er greie hylser. Har ikke lada dem ange nok ganger til å si at de er gode.

De siza helt som vanlig. Tennhettene sitter noe så inn for jævlig fast. Og det er tyngre enn vanlig å sette i nye (RWS 5333), men ikke problematisk.

 

K

ok. Hvilket merke er det på dia di? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper du har vært litt uheldig med hylser fra romt kammer + kanskje litt trang die. Hvis du får tak i Imperial sizing wax, kan det hende det hjelper. Ellers kan du rett og slett legge bort hylsene litt, bruke noen andre i mellomtiden og bygge litt erfaring og «fingerfølelse» med pressa.

lykke til med ladinga.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 6.10.2018 den 19.50, spindrift skrev:

Jeg tipper du har vært litt uheldig med hylser fra romt kammer + kanskje litt trang die. Hvis du får tak i Imperial sizing wax, kan det hende det hjelper. Ellers kan du rett og slett legge bort hylsene litt, bruke noen andre i mellomtiden og bygge litt erfaring og «fingerfølelse» med pressa.

lykke til med ladinga.

Imperial sizing wax funka som bare det! GGG hylsene er litt hardere enn andre hylser men med den smøringa går det helt inn og lett ut av dia. Takk for tipset😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...