Jump to content

Lær meg å bygge upper!


Apelars!

Recommended Posts

Da har småen blitt testet på første trening. 350 federal standard velocity gikk gjennom finfint 🙂 Disse er jo sånn medium innsatt med fett, men matet fint bortsett fra 2-3 ganger, og da var det første skuddet som ikke kamret riktig. Avtrekket er ok blitt, men føler allerede behovet for en lengre handguard og ett tykkere grep 🤔 Men tror ikke noe av det blir endret før minirifle NM 

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg var litt skeptisk til PSA .22 rifla jeg satte sammen nylig, men den overrasket stort. 

 

Vi kjørte rundt 200-250 skudd Federal Auto Match Target gjennom den uten et eneste problem. Som regel blir det litt kødd med det første magasinet uansett hvilken patron man har i en AR, men ikke denne. Jeg regner med at CMMG magasinene tar mye av æren for det.

Link to comment
Share on other sites

Tja, CMMGmagasinene er jo kjent for å være blant de minst pålitelige, men du må skyte litt med dem så de får tettet seg litt med voks og annet svineri først så skal du nok se at de bli vanskelige å ha med å gjøre. Mine funka også noen hundre skudd uten problemer når de var nye, men når du får brukt dem litt klarer de ikke mer enn et par hundre skudd uten rens og da blir det ganske dårlig treningsutbytte.

Link to comment
Share on other sites

Vel, det var en av de få gangene jeg har sluppet kødd med de første magasinet når jeg kjører inn ny AR. CMMG magasinene fikk jeg gratis så det er ikke noe å gråte over. Magasiner regner jeg som forbruksvare og hvis jeg ikke liker dem går de umiddelbart i boss-spannet på skytebanen 😁

Link to comment
Share on other sites

Kjøpe AR er som regel testskutt før den kommer til butikken. Jeg uttalte meg om våpen jeg har skrudd sammen selv fra deler. De trenger som regel noen skudd for å gå seg til. Det er i alle fall min erfaring etter å ha funksjonstestet et par dusin våpen jeg har skrudd sammen til meg selv og andre.

Link to comment
Share on other sites

Riktig, men det var du som åpnet døren, som advokatene sier. Det er den spesielle  BCG’en som gjør det aller meste av arbeidet i en 22 uten å flytte på seg, så hvis den og magasinet gjør jobben så går det bra. Jeg er uansett imponert over denne 22 upperen som PSA solgte $200 under vanlig pris mens SHOT Show pågikk. I utgangspunktet regnet jeg med muligheter for barnesykdommer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var NM overstått, og fasiten er att så lenge den får copperplated ammo (brukte 36 grains federal på nm) og blackdog magasiner, så fungerer den 100%

Ikke en matefeil eller klikk med ovennevnte combo :)

Har også skutt ca 400 cci standard i børsa, og der ble det en og annen matefeil som nevnt tidligere. 

Så da tyder alt på att jeg har fått det ukompliserte mengdetrenings-verktøyet jeg ville ha 🙂 

 

Et par ting til skal forbedres : lengre handguard, picatinny til tofot, cheekrest og på sikt bedre avtrekk og optik.

 

Hos skytteren så må det trenes veldig mye mer spesifikt med rifle. Endte opp på 44, ettellerannetprosent etter å ha vært bakpå og usikker på meg selv hele helgen 🙄

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjøt med kort handguard, uten picatinny til tofot, uten cheekrest, original avtrekk, og fikk ikke tid til å trene spesifikt med rifle som planlagt 😛 

Var dog ikke så usikker, én mike iriterte meg litt, men men. 88% A. 

Link to comment
Share on other sites

Show of 😝😝

Du kunne sikkert hatt hodet under armen og armen i bind uten at vi hadde byttet rekkefølge på lista uansett 🙄😂

 

Men det er faktisk ikke så nøye. Greia er at det er mest belønnende for meg å føle at jeg lykkes med å finne flyt og rytme og da er det stort sett uavhengig av plassering 🙂 Jeg føler at jeg lykkes mer og mer med dette med pistol, men jeg må jo innse at jeg må trene med rifle veldig mye mer for å få den samme flyten og ikke være så bakpå og defensiv som denne helgen. I tillegg gjorde jeg riflespesifike dustefeil rett og slett pga manglende rutine med plattformen. 

En annen erfaring er ulikhetene i stage planlegging rifle kontra pistol. Dette var mitt første riflestevne siden rifle nm i fjor og mitt andre totalt, så det er veier inn. 

Link to comment
Share on other sites

hehe, viktigste er å ha det morro, det var jo en haug riflefolk som fikk kjenne litt på presset av pistolgutta i nakken 😛 

IPSC er IPSC ofte og flyt er flyt, det er mye mer pistolstevner enn rifle, så du kan få med deg mye herfra. Men det å peke på mikroskive up close er nesten vanskeligere enn de lange holda ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...