Jump to content

Ventet i seks timer på politi etter skyting


kentimeter

Recommended Posts

"Vi frykter hva det neste kan bli, sier Søreng som er skremt over situasjonen med den nye nærpolitireformen.

" -Vi ble selvsagt redde, forteller Søreng som også er leder for Frøya Frp og fast medlem i kommunestyre og formannskap".

 

Enda ei melding, der medlemmer av Frp, i dette tilfelle så framtredende som lokallagsleder i en middels stor kommune, går mot den politikken som er ført. Og som de, gjennom sin støtte til Frp, har fått gjennomslag for.

 

Hvem er det som har gjennomført denne politikken? Regjeringa fra Høyre og Sørengs parti Frp!  Til overmål har Frp  hatt justisministeren (4 forskjellige) i hele denne perioden!

 

Men Søreng er i godt selskap, med en stor del av "kammeret"s medlemmer/debattanter. Det skulle jo bli paradis på jord for våpeneiere, bare Frp kom i posisjon, var omkvedet i "Kammerets politiske meningsmåling". Hva ble resultatet? Jo, Frps  justisminister gikk ut, i strategisk tid før siste valg, og fisket velgere, med valgagnet "innstramming i våpenloven"!

 

Men, akkurat som bompengemotstanderne på Jæren, som flokker seg om partiet som, via sin finans- og sin samferdselsminister, har innført mer bompenger enn noen gang før,  støtter vel store deler av "kammer"-brukerne regjeringa. Og klager over strengere våpenlov.

  • Like 6
  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Jegermeistern skrev:

"Vi frykter hva det neste kan bli, sier Søreng som er skremt over situasjonen med den nye nærpolitireformen.

" -Vi ble selvsagt redde, forteller Søreng som også er leder for Frøya Frp og fast medlem i kommunestyre og formannskap".

 

Enda ei melding, der medlemmer av Frp, i dette tilfelle så framtredende som lokallagsleder i en middels stor kommune, går mot den politikken som er ført. Og som de, gjennom sin støtte til Frp, har fått gjennomslag for.

 

Hvem er det som har gjennomført denne politikken? Regjeringa fra Høyre og Sørengs parti Frp!  Til overmål har Frp  hatt justisministeren (4 forskjellige) i hele denne perioden!

 

Men Søreng er i godt selskap, med en stor del av "kammeret"s medlemmer/debattanter. Det skulle jo bli paradis på jord for våpeneiere, bare Frp kom i posisjon, var omkvedet i "Kammerets politiske meningsmåling". Hva ble resultatet? Jo, Frps  justisminister gikk ut, i strategisk tid før siste valg, og fisket velgere, med valgagnet "innstramming i våpenloven"!

 

Men, akkurat som bompengemotstanderne på Jæren, som flokker seg om partiet som, via sin finans- og sin samferdselsminister, har innført mer bompenger enn noen gang før,  støtter vel store deler av "kammer"-brukerne regjeringa. Og klager over strengere våpenlov.

Ja, det er en gang slik at FRP er juniorpartner i en mindretallsregjering. Den nye våpenloven er det Høyre og Arbeiderpartiet som står i bresjen for, mens FRP har to valg - enten å bli i regjering, eller gå ut av regjering i protest.

 

Tror du Senterpartiet hadde fått gjennomslag for sitt syn på våpenpolitikken i en regjering hvor de sitter med 10% av stemmene, og Arbeiderpartiet sitter på 30%? Det har de aldri tidligere fått i en slik situasjon, og det ville vært samme historien.

 

Det eneste som kunne brakt fram en forbedring og endring i norsk politikk er dersom Senterpartiet faktisk var et senterparti, og åpnet for borgerlig samarbeid slik de har gjort i tidligere tiår. Dessverre har de fått fast tilholdssted på hundepleddet til Arbeiderpartiet, av ukjente grunner.

Link to comment
Share on other sites

42 minutter siden, klabbogbabb skrev:

Ja, det er en gang slik at FRP er juniorpartner i en mindretallsregjering.

 

Hvorfor skal dere unnskylde Frp, når de gjør det tvert motsatte av hva de har programforpliktet seg til, og som de lovte velgerne? Har dere f.eks. like stort slingringsmonn for Jonas GS og Ap, eller Hareide og KrF? I tillegg til våpensaken har vi jo bompengene, som jeg nevnte i innlegget du siterte, og Frps programformulering om at de ønsker folkeavstemminger, og at resultatet av folkeavstemmingene SKAL respekteres av Stortinget. Hvordan rimer det med Frps holdning til folkeavstemmingen om sammentvinging av Troms og Finnmark?

 

"Den som vet hvordan pølser og politikk blir til, får aldri mer en god natts søvn", sa Bismarch.

 

Når dere hevder Frp er "juniorpartner", og derfor ikke har makt til å få gjennomført noe som helst, hva så med Vesle-Høyre (i festlige stunder kalt "Venstre")? Da kan da vel ikke de ha det minste makt, eller - - ? Men hva skjedde i nattetimer i Drøbak? Jo, de fikk både Høyre og Frp til å snu 180 grader, og gå tvert mot det de vedtok mindre enn et år før!

 

https://www.kammeret.no/topic/81272-pelsdyroppdrett-nedlegges-i-2025-noen-får-mer-fritid/

 

Edited by Jegermeistern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutter siden, nhd skrev:

Hva har våpenpolitikken og skyting mot samfunnshus med hverandre å gjøre? Ønsker en at loven er så liberal at slikt er lov?

 

At du gidder......

Du vet utmerket godt hva poenget er - samme parti som har blitt skrytt opp i skyene for å være pro-individualisme og pro-rettigheter er de som har snudd hardest på våpenlover samtidig som de pusher hardt for å endre politiet - hovedsaklig for å spare penger. Med det resultat at vi våpeneiere sitter her og venter i 14 uker på søknader og det tar 6 timer for politiet å rykke ut til skyting mot samfunnshus..

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hehe, ‘nærpolitireformen’ er noe jeg oversetter til ‘sparepolitireformen’ helt automatisk.

Ett av forslagene var å slå samen strekningen Støren - Oppdal - Tynset - Røros - Støren til ett distrikt.

Å i det hele tatt vurdere noe slikt sier noe om hvor seriøse og løsningsorienterte stordriftsprosessene er..

Jeg kan levende se for meg den ene nattpatruljen ta runden i distriktet sitt.. 😕

 

Link to comment
Share on other sites

Helt fantastisk å ringe 02800 og måtte forklare ei nepe bak disken i diametralt motsatt ende av fylket hvor et knøttlite sted som kun lokalkjente vet om ligger. Enda bedre er det å prøve nå mitt lokale våpenkontor, hvorpå jeg havner i Stavanger, for å måtte forklare at jeg skal til VÅPENKONTORET. "Førarkårt? Ka e det du seie? Sjønne che dialegtå di!"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, M67 skrev:

Så de stemmer altså for ting de er imot, for å kunne fortsette å være i regjering? Forsåvidt ikke unikt, men tillitvekkende, neppe.

 

K

Slik er det bestandig med mindre partier i koalisjonsregjeringer. Man inngår en regjeringsplatform som koalisjonen stiller seg bak, og fører politikk etter den erklæringen. Ellers må man ut av regjeringen. Det er slik koalisjonspolitikk fungerer enten det er rødt eller blått, det er ikke noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Helt fantastisk å ringe 02800 og måtte forklare ei nepe bak disken i diametralt motsatt ende av fylket hvor et knøttlite sted som kun lokalkjente vet om ligger. Enda bedre er det å prøve nå mitt lokale våpenkontor, hvorpå jeg havner i Stavanger, for å måtte forklare at jeg skal til VÅPENKONTORET. "Førarkårt? Ka e det du seie? Sjønne che dialegtå di!"

Har vært i den situasjon hvor jeg har ringt inn til 02800 for å melde om bruk av falske blålys, hvor respondenten ikke kjenner til et stedet / veien eller næringsvirksomhetene i tilknytning til der jeg ringer fra... Jeg endte opp med å bare ønske frøken god kveld ellers og en fin vakt da hun ikke viste noe interesse for meldingen eller kjennskap til teigen. Da var det bare å gi opp og satse på at de ungene som holdt på ikke hadde vonde gjerninger om de hadde fått stoppet noen.  Men sånn får man vel bare regne med når alt skal bli så sentralisert, må vel bare vente til at liv går tapt før vi kan regne med at noe kan skje... 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...