Jump to content
Adventspatronquizen 2018 er i gang Read more... ×
P99

Ulovlig våpensamling

Recommended Posts

Denne har vore diskutert før men finner ikkje igjen tråden. No er rettsaka ferdig, samlinga går til destruksjon. Hadde eit håp om at dei historiske våpna vart avgitt til museum men alt går i kværna.

https://www.tv2.no/nyheter/10093017/

• Sad 1

7 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

14 måneder...

Nok en gang lønner det seg å gi faen i reglene altså😕

Ja...... 14 måneder er vel snart saksbehandlingstiden for oss som søker tillatelse på skytevåpen?.......😄

Vel, det svir nok mer at rundt 2 mill i våpen ble beslaglagt og tidsbruken  på hobbyen over 40 år gikk rett i dass. 

Det snodigste er at jeg har drevet på samme måten de siste 20 årene. Mine våpen er derimot fullstendig lovlige fordi jeg ikke trenger å forholde meg til norsk lov.

Vart tatt fordi han bestillte lovlige våpendeler frå utlandet, står det. Betyr det at kven som helst som bestiller lovlige deler kan risikere å få ransaka hus og heim?

Det var omfanget av delehandelen og type deler som vekket mistanke. En solid porsjon av beslaget ble beskrevet som reaktiverte plomberte våpen.

2 timer siden, P99 skrev:

Vart tatt fordi han bestillte lovlige våpendeler frå utlandet, står det. Betyr det at kven som helst som bestiller lovlige deler kan risikere å få ransaka hus og heim?

Opp til et hvert politidistrikt. enkelte har, i enkelte tilfeller vist at de har 0 respekt for norsk grunnlov og privatlivets ferd.

Vedder skjorta mi på at PST allerede var på vei til meg, da tollvesenet i all klokhet beslagla noe klikkpatroner jeg bestilte nå litt tilbake.

Skal bestille fjærer frå Wolff og ergonomisk skjefte frå Rink, så må vel då pårekne ransakelse.

Dette er vel et eksempel på godt arbeid fra tollvesen og politi. Det er tydelig at de vet hva de skal se etter. Så det er nok liten sjans for razzia, hos dere andre. 

• Like 3

5 timer siden, Chiefen.v-2 skrev:

Antar dere later som dere er dumme?

Ja. Men jammen høyrer ein om mykje rart, så ville faktisk ikkje blitt overraska.

En helt ok straff med tanke på at han ikke hadde onde hensikter.

• Like 2

For å være "over gjennomsnittet interessert i våpenhistorie" har han jaggu meg satt sammen mye ubrukelig skrap som ser "tøft" ut!

AR15ene på bildene har jo lengre kammer enn løp.......

6k1qSCk.png

K98ük - Karabiner 98 überkurz?

Tja, det var kanskje ikke stort som kunne skytes med så da blir det bare smekk på lanken slik at andre ikke skal finne på noe liknende.

Det gjenspeiles i alle fall ikke i dommen. Nå har jeg ikke henvisningen foran meg - men jeg mener et har vært hardere dommer for fok som er tatt for atskillig færre ulovlige våpen.

9 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

For å være "over gjennomsnittet interessert i våpenhistorie" har han jaggu meg satt sammen mye ubrukelig skrap som ser "tøft" ut!

AR15ene på bildene har jo lengre kammer enn løp.......

6k1qSCk.png

K98ük - Karabiner 98 überkurz?

Skulle til å si bergjegerkarabin

men det der var jo mer dvergjegerkarabin

• Like 3
  • Haha 5

Sitat

dvergjegerkarabin

Det er faen meg en av de beste jeg har lest her inne!

K

• Haha 2

Gi nå beng i de politisk ukorrekte, men fantastisk morsomme, kallenavnene. Jeg finner fram HV-Mauser og målebånd i morra, den der var tøff. 

@baikalgutten, kvess baufila. 

• Like 2

Blir nå en tøff munningsflamme av det om det nå ikke er brukende til så mye annet en å lage høye smell.