Jump to content

Sikring på hagle TREG


gjoera

Recommended Posts

Hei!

 

Har et lite kjapt spørsmål.

 

Har hatt O/U hagle tidligere. Da var sikringen på toppen, slik at jeg kunne avsikre med tommelen(Star Baikal 12/70) og dette funket fint. Har nå kjøpt en halvauto hagle av typen Benelli Super 90(M1 mener jeg). Haglen fungerer fint og ligger fint i skulderen, men noe som irriterer meg er at av og til skal det svært mye trykk på sikringen for å avsikre haglen. Jeg må da presse ekstra hardt for å få den til å avsikre og jeg hører ett lite knepp. Hva kan jeg gjøre for å få sikringen til å knipse lett og fint slik at det blir enklere å avsikre våpenet i skuddsituasjoner?(Er heller ikke helt drecen på å avsikre med pekefingeren før avtrekkeren, så da kan det ta litt tid i seg selv)

Link to comment
Share on other sites

Antar du har renset ,pusset og smurt opp med et tynt lag bra våpenolje. Utenom det er fikling/modifisering av avtrekk og sikring en jobb for børsemakeren. Jeg vil anta det er verdt pengene når du først opplever problemet. Hagle med 3.5kg sikring og avtrekksvekt på et våpen som veier mindre og ofte under 3 kg er aldri en god ting....blir aldri enkelt på jakt da:)

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...