Jump to content
LynxCAT

Noen som har prøvd Strike Industries Gun Universal Optics Mount for Glock ?

Recommended Posts

Noen som har prøvd å fjerne baksiktet på Glock eller andre pistoler og sette på rødpunkt plate ?

Strike Industries Gun Universal Optics Mount for Glock  koster bare $45, og den funker også på nyere Canik modeller.

Canik begynte vel som lisensprodusent av Walter P99, og har greid å viderutvikle egne pistoler med avtrekk og kvalitet på høyde med de store, for relativt billig penge.

Intersport Bogstadveien selger canik modellen på bildet under til 6k, den ser jo nett ut med et rødpunkt på. Rødpunktet er montert med Strike plate i baksikte dovetail.

Ulempen med kjøp av Canik er at man støtter tyrkisk våpenindustri som dreper kurdere for fote da men. 

Kanskje bedre å kjøpe en HK "volks pistole" 9 optic ready modellen som snart kommer for 9k (heter  egentlig SFP9 OR i europa, men VP = volkspistole bringer jo assosiasjoner både til folkevogn og Sturmgewehr :-)).

Kanskje pga dårlig samvittighet så har HK bestemt seg bare for å selge våpen til vestlige land, HK har egenrestiksjoner som er mye strengere enn feks norsk våpen eksport.

Min ringe erfaring med pistol og rødpunkt er at man egentlig ikke trenger åpne sikter for å finne rødpunktet,  så hvis baksikte plate sitter,

så er det vel en ok løsning.

Canuck-e1490648830244.jpg

41U5dzOpVvL.jpg

Edited by LynxCAT

19 minutter siden, LynxCAT skrev:

Ulempen er at man ved kjøp støtter tyrkisk våpenindustri som dreper kurdere for fote da men. 

Om det var alt, så hadde ikke det vært all verdens. Og de sier jeg som kurdisk æta nordmann.

Gjør nå hva dere vil med deres egne penger, men kan for min del si at tyrkiske produkter ikke finns her i hjemmet.

For å gå tilbake til topic, har aldri hørt nå bra om MOS modellene til glock heller, om gen5 har forbedra på dette aner jeg ikke. men ser ikke ut som billig og lett tilgjenglig RMR er ''helt der'' enda.

• Like 2