Jump to content

Fraktpris Brownells


iscariah

Recommended Posts

I forbindelse med min hjemmeladning så har det vært investert i en god del nytt utstyr de senere år. Dette har hovedsakelig vært kjøpt fra Brownells da de tidligere kunne kjøre tilbud om fraktfritt levert, men også et minimums beløpet for fraktfritt var på 1500 kr. Jeg hadde ofte innkjøp som kunne komme opp mot og over dette minimumsbeløpet. Manglet det noen hundre kroner for å oppnå dette så fant jeg ting slik at jeg fikk fri frakt. 

Men nå har tydeligvis Brownells lagt seg på en mindre kundevennlig linje. Minimums beløpet for fri frakt er hevet med 70% opp til 2500 kr. Fri frakt periodene som ble kjørt tidligere er helt borte. (Enkelte helger er det fri frakt på spesielt utvalgte ting som løp og stokker) 

Jeg vet at de aller fleste produkter som Brownells fører også er å få tak i hos andre leverandører så de er heldigvis ikke enehersker på det området.

Noen andre som har formening om dette. Vi må huske på at det er vi skyttere som  Brownells Norge lever av og det er vi som kan tvinge gjennom en forandring. 

Link to comment
Share on other sites

Landrø har den temmelig absurde summen 20.000 for å få gratis frakt, og ekspederer vel fortsatt "en del" ordrer i året.. jeg syns 20.000 er helt absurd, 1500-2000 er greit. Enkelte butikker opererer med fast frakt på f.eks. 75 eller 90, skittfiske/skittjakt har vel noe slikt, og i mine øyne er de superraske til å sende ting. All honnør, mange har "litt" å lære derfra..

 

Jeg har selv handla ganske mye hos Brownells, blitt noen lilla tiere de siste 2 åra, og i likhet med deg så kjøpte jeg alltid noen ekstra ting for å havne på 1600-1700kr. Da følte jeg at jeg fikk bittelitt mer for pengene og forhåpentligvis mista de litt mindre på frakta til meg. Forstår det koster mye å ha så mange ledd involverte (plukking og pakking i USA, sending med fly til Norge, sortering og distribusjon og så sending i Norge), men litt av "poenget" med Brownells (alskens deler som du slettes ikke får hos noen andre, tenk småting til AR, AK, div. boltrifler, pistoldeler osv som har 6-12mnd leveringstid hos andre i Norge..) forsvant når jeg ikke kunne bruke en 15-1700 av og til på ting jeg trengte. Joa, kan kjøpe noe for 1500 og spandere 170 i frakt, men å betale over 10% av ordresummen i frakt gidder jeg ikke.. da kjøper jeg heller mer senere. De siste ordrene mine derfra var på 5-10k hver ordre, så jeg har ikke bare bestilt for 1503 kroner hver gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Brownells Norge drives av nordmenn, som jeg syns er kjempehyggelige og var svært behjelpelige med å fikse rabatter på et stort kjøp (som automatisk ville gitt en god pris om du handlet personlig i en norsk våpenbutikk). Det er ingen tvil om at gjengen på Vegårshei bryr seg om kundene men jeg forstår jo at de ikke kan kjekle med "pappa" i USA.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Halv pris på frakt i juli.

For referanse, er grensen for fri internasjonal frakt hos Wiggle.com 300 kr. Veldig mye pakker mellom 300-350 kr der ettervert.

 

170 kr frakt synes jeg er uforholdsmessig dyrt, spesielt når man begynner å handle litt ofte som det fort hender man gjør mtp hjemmelading og div prosjekter.

Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, 32-40 Win. skrev:

Helt borte? Det var fri frakt en hel måned før Jul i fjor. Og det kommer nok tilbake også i år.

Før jul i fjor. Begynner å bli en stund siden? Vi snakker vel da om rundt et år siden å da frykter jeg det er borte for godt. Tidligere var det flere fri frakt perioder i året. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...