Jump to content

Nye jaktsko


starhagle

Recommended Posts

Skal ha nye jaktsko og er veldig usikker på hva jeg skal velge, de må være lette, god støtte og vanntette. Jeg går 90% i skogen så trenger sko med litt høyde på skafte når jeg går over bekker og i myrer. Hva burde jeg se etter når jeg skal ha nye og har dere noen anbefalinger av nye sko?  

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt flere tråder om jaktsko/-støvler, som de fleste mener ikke burde veie noe som helst (?!?).

 

En tråd omhandlet en lett sko/støvel, som XXL selger (eller solgte?):

 

https://www.xxl.no/garmont-serval-gtx-fjellstovel-svart/p/1145529_1_style

 

Ellers er det noen av oss som ikke er så overveldende begeistret for "lette" utmarksfottøy, der man har spart vekt ved å benytte tøy i stedet for lær:

 

https://www.kammeret.no/topic/83578-sko-til-friluftsliv-jakt-osv/

 

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder jaktsko/støvler så er det veldig lite som slår ein tur i butikken for test.

Kan anbefale i øst og vest her inne på forum men det betyr mere hva som passer til din fot.

 

Kan si at Crispi Titan passet meget godt til min fot, litt synd da det var de dyreste eg prøvde :D

Men de passet best, er lette og etter en uke på reinsdyrfjellet vil eg si de er godt tråkka inn, 3 første dagene i veldig fuktig vær, ble ikke fuktig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, G.Larson skrev:

Kjøpt meg disse. Kjempegode i myr, høyt vått gress og kratt, bekker osv. Veldig behagelige og forholdsvis lette. Vanntette helt opp. 

 

Har også hatt Crispi Tiur. Riktignok en billig variant som xxl solgte for 7-8 år siden. Meget god og anvendelig støvel. Optimal for de få av oss som fortsatt heier på nikkers. Glidelåsen var det svakeste punktet på mitt par. Litt synd da det var mye støvel igjen da jeg kastet de.

Edited by uncas
Link to comment
Share on other sites

Crispi Hunter til tur med tung sekk, og Crispi Valdres til småturer. Valdres er meget lette og gode. MEN i Valdres/Titan er det brukt lettverks materialer, så ikke forvent all verdens av levetid.

Hunter er semi tunge, men når de er skikkelig gått inn, så har man sko til mange turer. Her er det brukt skikkelig lær, som har en helt annen levetid.

 

MEN det viktigste er at de sitter godt på føttene! Gikk et par straffe runder med Alfa og Viking først. De satt greit på i butikken, men ikke etter mange mil...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...