Torf Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 Tenkte bare å starte en slik tråd for eventuelle oppdateringer om status.
Kodiak338 Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Har 2 søknader liggende hos våpenkontoret i påvente av denne loven så håper det skjer noe snart. noen som vet noe?
Olesøn Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Det var vel i overkant optimistisk, tidligste er vel 2020. 1
00000 Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 2 timer siden, Kodiak338 skrev: Har 2 søknader liggende hos våpenkontoret i påvente av denne loven så håper det skjer noe snart. noen som vet noe? Jeg vet ikke.... men jeg antar... at slike tulle-stunt, som å levere inn søknader man vet ikke vil bli godkjent, er med på å øke behandlingstiden ytterligere for dem som faktisk tilfredsstiller dagens krav. Så jeg håper det ikke er mange som holder på slik. 1
Mas-36 Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Har ledig plass i skapet, vet hva jeg vil fylle de med, men venter å ser hvordan det går med mulig forbud mot div automater først. En Garand står på ønskelista
Chiefen.v-2 Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 Så lenge ingen aner hva som skal inn i den utvidede garderoben ser jeg helst at ny lov og forskrift tar en laaaaaang tur i byråkratiet og helst bare forsvinner i en kjeller... 1
Ei tohi varjata Posted September 10, 2018 Posted September 10, 2018 35 minutter siden, Mas-36 skrev: Har ledig plass i skapet, vet hva jeg vil fylle de med, men venter å ser hvordan det går med mulig forbud mot div automater først. En Garand står på ønskelista Garands lovlighet har allerede enkelte visse luringer klart å kødde til. Jeg setter en billig flaske rødvin på at de ikke er lovlige etter ny lov m. tilhørende forskrift og rundskriv blir innført. 1
Vaquero Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 Jeg deler skepsisen til @Chiefen.v-2 her, dersom de først setter seg ned for å skrive noe nytt må de bare ta noe mer i tillegg. Vi snakker om en pilspiss som alltid peker en vei, samme pilen har to mothakk den andre veien.
Mas-36 Posted September 11, 2018 Posted September 11, 2018 11 timer siden, Ei tohi varjata skrev: Garands lovlighet har allerede enkelte visse luringer klart å kødde til. Jeg setter en billig flaske rødvin på at de ikke er lovlige etter ny lov m. tilhørende forskrift og rundskriv blir innført. Er det jeg også frykter Så da får plassene stå tomme sålenge til jeg finner noe annet jeg egentlig ikke har bruk for, men har lyst på På sikt tror jeg heller at det går mot enda færre våpen i skapet mitt. En .22LR, en jaktfelt/jaktrifle og et "moro" våpen. Type original boltrifle fra siste verdenskrig perioden.
Kodiak338 Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 På 10.9.2018 den 20.01, 32-40 Win. skrev: Jeg vet ikke.... men jeg antar... at slike tulle-stunt, som å levere inn søknader man vet ikke vil bli godkjent, er med på å øke behandlingstiden ytterligere for dem som faktisk tilfredsstiller dagens krav. Så jeg håper det ikke er mange som holder på slik. Mine ble levert i den tro at jeg faktisk hadde ledig plass, men viste seg at våpenkontoret hadde registrert 2 våpen feil-så garderoben var dessverre full likevel. I samråd med betjenten ble vi enige om å la de ligge i påvente av at jeg får solgt eller ny våpenlov. Driver ikke med tulle stunt.
Olesøn Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Det er jo bra. Men hvorfor kan ikke våpenkontoret ordne opp i feilregistreringen? Jeg fikk fikset tre våpen som sto oppført feil, uten nevneverdige problemer.
Kodiak338 Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 8 timer siden, Olesøn skrev: Det er jo bra. Men hvorfor kan ikke våpenkontoret ordne opp i feilregistreringen? Jeg fikk fikset tre våpen som sto oppført feil, uten nevneverdige problemer. kjøpte en gang flere Sako Aiv til ei lita samling-og fikk de registrert som: KUN TIL SAMLING, ikke tillatt som bruksvåpen! trodde dermed at disse IKKE var registrert som jaktvåpen. misstenkte jo at dette kunne være feil, men håpte det beste og sendte inn 2 til da jeg da skulle ha 2 ledige plasser, MEN. flyttet til nytt fylke mellom disse behandlingene, og dama som behandlet de nye flyttet derfor de 2 over i jaktgarderoben-dermed hadde jeg full garderobe. derfor må jeg enten selge eller vente på ny våpenlov. Har nå annonsert 2 rifler så håper det er iorden snart
Olesøn Posted September 12, 2018 Posted September 12, 2018 Om jeg tør spørre: Når søkte du om disse til samling? Var det etter at kravet til medlemsskap i godkjent samleorganisasjon kom?
Askeladd Posted October 12, 2018 Posted October 12, 2018 Etter en samtale med Våpenkontoret denne uka, antydes det at dette nå ligger mellom 2 og 3 år frem i tid. POD skal lage ny forskrift, og POD trenger vistnok "litt tid" på dette arbeidet...
Recommended Posts