Jump to content

8 våpen jaktgarderobe; når?


Torf

Recommended Posts

2 timer siden, Kodiak338 skrev:

Har 2 søknader liggende hos våpenkontoret i påvente av denne loven så håper det skjer noe snart.

noen som vet noe?

Jeg vet ikke.... men jeg antar... at slike tulle-stunt, som å levere inn søknader man vet ikke vil bli godkjent, er med på å øke behandlingstiden ytterligere for dem som faktisk tilfredsstiller dagens krav.

 

Så jeg håper det ikke er mange som holder på slik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minutter siden, Mas-36 skrev:

Har ledig plass i skapet, vet hva jeg vil fylle de med, men venter å ser hvordan det går med mulig forbud mot div automater først. En Garand står på ønskelista :) 


Garands lovlighet har allerede enkelte visse luringer klart å kødde til. Jeg setter en billig flaske rødvin på at de ikke er lovlige etter ny lov m. tilhørende forskrift og rundskriv blir innført.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Garands lovlighet har allerede enkelte visse luringer klart å kødde til. Jeg setter en billig flaske rødvin på at de ikke er lovlige etter ny lov m. tilhørende forskrift og rundskriv blir innført.

Er det jeg også frykter :( Så da får plassene stå tomme sålenge til jeg finner noe annet jeg egentlig ikke har bruk for, men har lyst på ;) På sikt tror jeg heller at det går mot enda færre våpen i skapet mitt. En .22LR, en jaktfelt/jaktrifle og et "moro" våpen. Type original boltrifle fra siste verdenskrig perioden.

Link to comment
Share on other sites

På 10.9.2018 den 20.01, 32-40 Win. skrev:

Jeg vet ikke.... men jeg antar... at slike tulle-stunt, som å levere inn søknader man vet ikke vil bli godkjent, er med på å øke behandlingstiden ytterligere for dem som faktisk tilfredsstiller dagens krav.

 

Så jeg håper det ikke er mange som holder på slik.

Mine ble levert i den tro at jeg faktisk hadde ledig plass, men viste seg at våpenkontoret hadde registrert 2 våpen feil-så garderoben var dessverre full likevel. I samråd med betjenten ble vi enige om å la de ligge i påvente av at jeg får solgt eller ny våpenlov.  Driver ikke med tulle stunt. 

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Olesøn skrev:

Det er jo bra. Men hvorfor kan ikke våpenkontoret ordne opp i feilregistreringen? Jeg fikk fikset tre våpen som sto oppført feil, uten nevneverdige problemer.

kjøpte en gang flere Sako Aiv til ei lita samling-og fikk de registrert som: KUN TIL SAMLING, ikke tillatt som bruksvåpen! trodde dermed at disse IKKE var registrert som jaktvåpen. misstenkte jo at dette kunne være feil, men håpte det beste og sendte inn 2 til da jeg da skulle ha 2 ledige plasser, MEN. flyttet til nytt fylke mellom disse behandlingene, og dama som behandlet de nye flyttet derfor de 2 over i jaktgarderoben-dermed hadde jeg full garderobe.  derfor må jeg enten selge eller vente på ny våpenlov. Har nå annonsert 2 rifler så håper det er iorden snart

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...