Grimmy Posted September 7, 2018 Posted September 7, 2018 Morn, Etter litt søking på forumet her er det mye som tyder på at det ikke er mulig å oppfylle faktorkrav i magnum 1 med fabrikkammo, selv med 6" løp. Det er jo greit i seg selv, da jeg uansett har planer om å lade. Nå har det seg slik at jeg har for hånden en S&W 686 med 4" løp. I utgangspunktet er jeg på utkikk etter en 6", men prisen selger skal ha for denne er så latterlig lav at det er vanskelig å si nei. I den forbindelse dukker det opp noen spørsmål: 1. Er det i det hele tatt gjennomførbart? 2. Har noen erfaringer med ladninger som klarer faktorkrav i 4"? 3. Hvordan blir rekyl? Er det mulig å gjennomføre f.eks et feltarrangement uten å bli sveiseblind eller pådra seg carpaltunnelsyndrom? 4. Blir det ekstra slitasje på våpenet, og er det i det hele tatt et problem? 5. Er den kortere siktelinjen egentlig et så stort problem som mange skal ha det til? Kan nevnes at jeg har ambisjoner om å delta i hurtigrevolver etc. (men da med .38)
aps Posted September 7, 2018 Posted September 7, 2018 går fint å holde faktor i 4" med N110 Rekylen er ikke behagelig, men det er ikke noen 460 siktelinjen er 0 problem. Med mindre du handler K ramme 4" er det ikke noe problem.
Recommended Posts