Jump to content

Billig utstyr på netthandel?

Recommended Posts

Posted

Jeg får ikke se det, siden jeg ikke har bruker på Wish..

Wish er bare en samleside for kinesiske produsenter av all slags skrot. Kikkerter osv er kun kinesiske piratkopier. Du får i mange tilfeller kjøpt tilnærmet identiske kikkerter i Norge under forskjellige varenavn (Phoxx og MacKenzie f.eks. er bare XXLs navn på billig Kina-dritt de importerer selv), og da har du i alle fall den sikkerheten i reklamasjon.. vanskeligere å få til med kinesere, spesielt om du selv må stå for frakt tilbake. Mitt råd er å styre unna og heller spare ei uke ekstra, og kjøpe noe brukt på Finn.no - der finnes det skikkelige kupp, halvgamle og fine S&B-kikkertsikter til en åttendedel av originalpris.. 

Posted

Ja du har sikkert rett. Var en slik jeg så på.

Swarovskl 4-20X56 Tactics Riflescope Hunting White Letter Marking Rifle Scopes
(134 vurderinger)
2 017 krNOK
14 306 krNOK

eks. MVA
Kjøp
Legg til i ønskeliste
Posted

Av og til er gode tilbud litt for gode til å være sanne.. blatant piratkopi og sløs av penger - ikke bare betaler du for merkenavnet på et knockoff-produkt, men løkrullene bak får råd til å produsere 200 nye like sikter. Husk at slike ting kan bli stoppet i tollen og destruert.. det er sure penger!

Legg merke til at de kaller det "Swarovskl". 

For 2000-4000kr finnes det gode gamle S&Ber på Finn i forskjellige utførelser. Det er jo ikke 4-20x56, men tro meg, du vil IKKE ha en kinakikkert med 20 gangers forstørrelse. Det er like klart som graut.

Posted

Wish er på ingen måte et sted man handler optikk som påståes skal være et gitt merke. Hva man derimot kan handle der er karabiner og liner du kan bruke til litt sånn tjafs som bare trenger en dings. Ikke forvent noe kvalitet og forvent lang ventetid.

Posted

Ja det er nok best og kjøpe optikk her på berget. Men har bestilt noen reimfester og kikkertmontarser derfra de var sikkert laget i kina men fungerer helt greit.

Posted

Ville ikke kjøpte kikkertmontasjer der heller, du vet aldri hvilken spec de er laget etter, om noe spec i det hele tatt. 

Hjelper lite med en bra kikkert hvis du fester den med tyggis.

• Like 1
Posted (edited)

Billig kinareim. Knakk i går, uten å egentlig ha vært brukt, kun testet med. Glad det skjedde hjemme og ikke i skauen.. 

Om jeg ville montert optikk på kinamontasje? Nejj.. 

received_255548968338470.jpeg

Edited by MathiasH
  • Like 1
Posted

Billig kinasikte av forsåvidt anerkjent fabrikat kostet meg en god sum penger (nokså nøyaktig mellomlegget til et europeisk sikte..) her forleden....

Og det til tross for at jeg aldri har testet et sikte så grundig før; bokstest gang på gang, totalt ca 500 skudd hvorav over 200 på fabrikkpatron nivå. Alt uten antydning til annet enn at dette var bra greier. Før det plutselig hopper maks ut i sidejustering.

Leksa lært; til jakt skal det være Leupold eller europeisk optikk.

Posted

Denne her fra Forbrukerombudet i 1985 er en klassiker :-)

Lurium 300 X (også Lurium 3000 X og Lurium X-2000) var et negativt markedsføringsstunt utført av Forbrukerombudet for å oppnå oppmerksomhet om useriøse produkter. De satte inn en annonse for et vidundermiddel kalt «Lurium 3000 X» som skulle hjelpe mot en serie helseplager, og som også kunne brukes for å redusere bensinforbruket med 20 prosent. Annonsen ble blant annet satt inn i postordrekatalogen Kupongkatalogen som gikk ut i hele Norge. Det fremgikk av annonsen at det var Forbrukerådet som hadde laget den, og at formålet var å oppnå oppmerksomhet om tvilsomme reklamekampanjer.[1] Vidundermiddelet skulle i henhold til reklamen «gir skallede håret tilbake, gjør deg slank i en fart, kurerer de fleste sykdommer, fjerner rynker og gir bilen 15-20 prosent lavere bensinforbruk».[2] Boksene med vidundermiddelet var i tillegg «kun gratis + mva. og porto». Kunden ble også oppfordret til å snu arket for «det kan endre ditt liv». På baksiden av annonsen var adressen til Forbrukerombudet oppgitt. Likevel kom det inn nærmere 200 bestillinger på vidundermiddelet.[3]

• Haha 1
Posted

Kan også nevne at Finn.no har blitt flinke til å slette annonser med piratoptikk. Det er årsaken til at det er få slike annonser der.

Posted

Jeg hadde en liten periode i fjor hvor jeg var supergira på å få tak i Trijicon ACOG og la inn en haug søk hos Finn.no. Fikk daglig mail om alskens jalla-nille-dritt-kopier for airsoft som selges av Kvise-Kennyer på 15 år.. rapporterer det konsekvent og det blir som regel sletta ganske fort. 

Posted
6 timer siden, Torf skrev:

Likevel kom det inn nærmere 200 bestillinger på vidundermiddelet.[3]

- og en del av de som bestilte, godtok ikke Forbrukerombudets svar, men forlangte å få "produktet", sjøl om de fikk opplyst, svart på hvitt, at det bare var bløff og tull!