Jump to content

Billig utstyr på netthandel?


bardp

Recommended Posts

Jeg får ikke se det, siden jeg ikke har bruker på Wish..

Wish er bare en samleside for kinesiske produsenter av all slags skrot. Kikkerter osv er kun kinesiske piratkopier. Du får i mange tilfeller kjøpt tilnærmet identiske kikkerter i Norge under forskjellige varenavn (Phoxx og MacKenzie f.eks. er bare XXLs navn på billig Kina-dritt de importerer selv), og da har du i alle fall den sikkerheten i reklamasjon.. vanskeligere å få til med kinesere, spesielt om du selv må stå for frakt tilbake. Mitt råd er å styre unna og heller spare ei uke ekstra, og kjøpe noe brukt på Finn.no - der finnes det skikkelige kupp, halvgamle og fine S&B-kikkertsikter til en åttendedel av originalpris.. 

Link to comment
Share on other sites

Av og til er gode tilbud litt for gode til å være sanne.. blatant piratkopi og sløs av penger - ikke bare betaler du for merkenavnet på et knockoff-produkt, men løkrullene bak får råd til å produsere 200 nye like sikter. Husk at slike ting kan bli stoppet i tollen og destruert.. det er sure penger!

 

Legg merke til at de kaller det "Swarovskl". 

For 2000-4000kr finnes det gode gamle S&Ber på Finn i forskjellige utførelser. Det er jo ikke 4-20x56, men tro meg, du vil IKKE ha en kinakikkert med 20 gangers forstørrelse. Det er like klart som graut.

Link to comment
Share on other sites

Billig kinasikte av forsåvidt anerkjent fabrikat kostet meg en god sum penger (nokså nøyaktig mellomlegget til et europeisk sikte..) her forleden....

Og det til tross for at jeg aldri har testet et sikte så grundig før; bokstest gang på gang, totalt ca 500 skudd hvorav over 200 på fabrikkpatron nivå. Alt uten antydning til annet enn at dette var bra greier. Før det plutselig hopper maks ut i sidejustering.

Leksa lært; til jakt skal det være Leupold eller europeisk optikk.

Link to comment
Share on other sites

Denne her fra Forbrukerombudet i 1985 er en klassiker :-)

 

Lurium 300 X (også Lurium 3000 X og Lurium X-2000) var et negativt markedsføringsstunt utført av Forbrukerombudet for å oppnå oppmerksomhet om useriøse produkter. De satte inn en annonse for et vidundermiddel kalt «Lurium 3000 X» som skulle hjelpe mot en serie helseplager, og som også kunne brukes for å redusere bensinforbruket med 20 prosent. Annonsen ble blant annet satt inn i postordrekatalogen Kupongkatalogen som gikk ut i hele Norge. Det fremgikk av annonsen at det var Forbrukerådet som hadde laget den, og at formålet var å oppnå oppmerksomhet om tvilsomme reklamekampanjer.[1] Vidundermiddelet skulle i henhold til reklamen «gir skallede håret tilbake, gjør deg slank i en fart, kurerer de fleste sykdommer, fjerner rynker og gir bilen 15-20 prosent lavere bensinforbruk».[2] Boksene med vidundermiddelet var i tillegg «kun gratis + mva. og porto». Kunden ble også oppfordret til å snu arket for «det kan endre ditt liv». På baksiden av annonsen var adressen til Forbrukerombudet oppgitt. Likevel kom det inn nærmere 200 bestillinger på vidundermiddelet.[3]

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...