Jump to content

EC paint


strebern

Recommended Posts

KKC-stokken min er fin, men jeg ville gjøre noe med fargen. Etter å ha psyka meg opp kjøpte jeg in EC paint fra NFM for å gjøre stokken svart. 

Først tvist med universaltynner, så full spraydrill.

 

Nå har jeg ceracota rifla med spraypistol i garasjen før, men det er alltid styr. Dessuten har jeg vært litt skeptisk med å kjøpe inn flere farger pga pris og frykten for et dårlig resultat. Men EC-painten fungerte svært bra. Trestrukturen synes elegant gjennom fargelaget, og fargen ser overraskende proff ut.Dessuten kan jo litt universaltynner bare fjerne fargen om behovet skulle melde seg. 

 

Konklusjon: Jeg vil anbefale EC paint til camo av rifle. Blei bedre enn jeg hadde trudd. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det var dette med å misforstå med vilje, da..

Hvis du sjekker Finn.no en vanlig ettermiddag kryr det av hagler med pistolgrep. Spør du selgerne er i 99% av tilfellene ikke klar over dagens lovverk og blir takknemlige for å få beskjed. Se på det som opplysning, ikke sleivspark. Du som har vært her siden 2007 kjenner jo også til hvordan forumets regler for posting av våpen på kanten av lovverket har vært, @neon77 - og også at "lovmakerne" og journalister titter innom her.

Link to comment
Share on other sites

Det er langt fra alle som er klar over endringer i regler og krav mht. våpen. Det er nok mange jaktrifler, hagler og gamle Krag og M/67 som tilbringer en nedstøvet tilværelse innerst i et klesskap. Kanskje heller ikke så få en-hånds-våpen som ligger i ei låst skrivebordsskuff. Derfor er det helt rett å si i fra, spesielt når noen har lagt ut bilde av et-eller-annet på kanten på åpne forum. (@Ei tohi varjata skjøt først)

 

Men, @oyvind1, denne hagla må du ikke legge fra deg i lyngen! Da finner du den ikke igjen!

 

Edited by Jegermeistern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...