strebern Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 KKC-stokken min er fin, men jeg ville gjøre noe med fargen. Etter å ha psyka meg opp kjøpte jeg in EC paint fra NFM for å gjøre stokken svart. Først tvist med universaltynner, så full spraydrill. Nå har jeg ceracota rifla med spraypistol i garasjen før, men det er alltid styr. Dessuten har jeg vært litt skeptisk med å kjøpe inn flere farger pga pris og frykten for et dårlig resultat. Men EC-painten fungerte svært bra. Trestrukturen synes elegant gjennom fargelaget, og fargen ser overraskende proff ut.Dessuten kan jo litt universaltynner bare fjerne fargen om behovet skulle melde seg. Konklusjon: Jeg vil anbefale EC paint til camo av rifle. Blei bedre enn jeg hadde trudd. 1
Zippaznip Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Har brukt samme for å farge et løp! Ser skikkelig bra ut og holder bedre enn forventet!
msteiro Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Brukt samme på et par stokker, veldig behagelig flate også synes jeg. Føles litt gummiaktig ut, og ikke så glatt som noe lakk kan bli.
Ranger#44 Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Hvordan er den mtp rust? Har den noen effekt?
Ei tohi varjata Posted September 5, 2018 Posted September 5, 2018 Den er bedre enn ingenting, er min erfaring.. vannet renner lettere av også (dråper seg og renner av i stedet for å klistre seg utover). Sitter som snus på stål og alu, har ikke prøvd det på tre selv. Kjempegreit å bare kunne riste litt på boksen og legge et nytt lag hvis du er uheldig og skraper opp lakken.
strebern Posted September 5, 2018 Author Posted September 5, 2018 er nok ikke laga for å hindre rust, men ment som kamo oppå blånering. 1
Ei tohi varjata Posted September 6, 2018 Posted September 6, 2018 Håper du er klar over at den hagla er forbudt i Norge, med mindre du har søkt om og fått unntak fra forbudet (ev. kjøpte den slik før forbudet).
neon77 Posted September 6, 2018 Posted September 6, 2018 Det er langt å falle fra høye hester, la den som er uten synd kaste første sten, osv osv. Så mye enklere alt hadde vært om folk passet på seg og sitt istedet for alle andre. Kul benelli, oyvind1 1
Ei tohi varjata Posted September 6, 2018 Posted September 6, 2018 Det var dette med å misforstå med vilje, da.. Hvis du sjekker Finn.no en vanlig ettermiddag kryr det av hagler med pistolgrep. Spør du selgerne er i 99% av tilfellene ikke klar over dagens lovverk og blir takknemlige for å få beskjed. Se på det som opplysning, ikke sleivspark. Du som har vært her siden 2007 kjenner jo også til hvordan forumets regler for posting av våpen på kanten av lovverket har vært, @neon77 - og også at "lovmakerne" og journalister titter innom her.
Jegermeistern Posted September 6, 2018 Posted September 6, 2018 (edited) Det er langt fra alle som er klar over endringer i regler og krav mht. våpen. Det er nok mange jaktrifler, hagler og gamle Krag og M/67 som tilbringer en nedstøvet tilværelse innerst i et klesskap. Kanskje heller ikke så få en-hånds-våpen som ligger i ei låst skrivebordsskuff. Derfor er det helt rett å si i fra, spesielt når noen har lagt ut bilde av et-eller-annet på kanten på åpne forum. (@Ei tohi varjata skjøt først) Men, @oyvind1, denne hagla må du ikke legge fra deg i lyngen! Da finner du den ikke igjen! Edited September 6, 2018 by Jegermeistern 1
Recommended Posts