Jump to content

Tanker om chassisrifler (hyllevare)


AndersR

Recommended Posts

1860 rifle med enkeltmating over 7 skudd, er tydeligvis vesentlig raskere og mer presist enn ca alt annet om vi skal tro resultatlista :D:D:D :D 
 

De fleste stilte med gamle krag, mausere og lee enfield! mye stilpoeng for klær ble også sett i prematch spesielt. 200STR og troy PAR ble observert, så overaskelsen var mildt sagt stor når jeg vant med en 1860 design sak 😛 

Link to comment
Share on other sites

For min del ble det låneMauser. Med tanke på at jeg ikke har prøvd en slik før (skutt fem skudd en gang med kyndig verge), så gikk det egentlig ikke så aller verst.

Men resultatene er ikke så viktige (med mindre jeg slår noen erkerivaler), for manual action er så fjollete moro uansett!

Grattis til aps og tæktikel kåbbåy! Bra løpt!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

OK, jeg henter opp igjen denne.

Det er på tide å få ut fingern for å teste litt skikkelig ammo. Men det er så absurd mange varianter, selv om jeg bare følger rådet om å kjøpe noe med Sierra Match King-kuler.

Hvilken kulevekt er mest naturlig å starte på? Jeg kan selvsagt kjøpe en pakke av hver eneste type jeg finner, men føler det lett kan bli en del surr. Så jeg håper på anbefalinger så jeg kan starte litt mer målrettet.

 

Pipa mi er 20" lang og det er altså .308 det er snakk om.

Relevante avstander er opp til 600 meter.

Link to comment
Share on other sites

har uendelig med kuler om du vil lade sjæl anders, ellers har jeg lada opp 155, 168, 175 og 190 i nye versjonen fra nosler og vanlige , skal teste ut 2 nye piper på AR-10 og ene 308 boltrifla. 


Hmm har også 210 og 220 og 230 men er nok ikke noe poeng i 308. 
 

Link to comment
Share on other sites

Ah, det burde jeg jo nevnt. Det blir fabrikkammo. Kommer ikke til å lade selv.

Så jeg ser etter god, relativt rimelig fabrikkammo som funker. og det er der sierra kulene kommer inn, siden det er flere som bruker disse. S&B, GGG og PMC tilbyr alle sammen varianter med slike kuler. Men når anbefalingene varierer så mye som det gjør her, så aner jeg ikke hvor jeg skal starte.
Hva er egentlig magien med kulevekta? Det kan jo ikke være helt tilfeldig hva jeg bør velge når alle andre aspekter er såpass greie å regne seg frem til?

Link to comment
Share on other sites

Magien er vel at tunge kuler for kaliberet gjerne har høyere bc.

Forøvrig funker ferdigladd GGG 175 helt grei i min tikka med 47cm pipe. Ville nok helst hatt GGG 155 pga høyere fart, men når de nå engang selger 175 på banen så blir det som det blir.

Link to comment
Share on other sites

GGG med Matchking finnes ferdigladet og lett tilgjengelig i 155, 165, 168, 175 og 190 grains.

 

Det blir litt mye å forholde seg til for en uerfaren stakkar.
Jeg regner med at det bør være en viss fasit på hva som funker til mitt bruk. Om noen har noen forslag  vil jeg gjerne høre hva og hvorfor, før jeg bruker masse penger på å prøve meg frem på absolutt alt uten å skjønne et kvekk.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha fasit, så må fu bruke 6.5x55 ;) Da kjøper du DL Felt og skyter, punktum.

 

I 308 så er du i kompromissland, og må diskutere hva du legger vekt på...

 

Uten å starte en lang utgreiing, så ville jeg valgt 175gr GGG her, alternativt 155 - men er du ny og uerfaren starter du med noen tusen 147gr. De koster det halve, og går temmelig bra.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

147 grain GGG har jeg en haug av som jeg tenkte å bruke en del av til å begynne med, men det funker på ingen måte bra i rifla mi. Er ikke særlig imponerende å knapt nok klare snusboks-størrelse samlinger på 100 meter.

 

Hva er grunnen til at man tenker 175 eller 155 grain, og ikke f.eks 165? Hvilke fordeler og ulemper er det snakk om?

 

Som sagt er det snakk om 20" Bergarapipe i .308, og 1:10 twist. fabrikkammo og maksimalt 600 meters hold. Ikke jakt, kun papp og stål.

Link to comment
Share on other sites

155 eller 175 pga BC i forhold til vekt/fart. 50cm pipe kan være et argument for 155, men om pipa di er kresen så må du bare prøve, og velge det som går best.

Best på 100m er som regel best på 600m.

TRGen min skyter de 147ene tett som bare det, så jeg trodde de gikk godt...

 

K

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Tar opp denne tråden. 
Har en x-bolt i 308 jeg har begynt å skyte litt mer langhold med. Ikke noe seriøse greier, men for egen interesse. 
ikke noe må ha, men kunne tenkt meg en annen stokk til rifla. Grs bifrost er rett rundt hjørnet. Eller så har jeg sett på mdt chassi. 
Andre hyllevarer som passer x-bolt?

 

Andre alternativ er å kjøpe ei ny rifle i 6,5x55 og bygge om til langhold, men det sitter litt langt inne.. Har for lite aktivitet til å kunne forsvare såpass mye penger for noe som kanskje blir brukt for lite.

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Premium2006 skrev:

Tar opp denne tråden. 
Har en x-bolt i 308 

Hei,

x-bolt er god rifle har jeg erfart, og 308 fungerer, men har litt handicap ift 6,5x55. Så det kommer som du sier an på behov og bruk.

Det jeg kan si at GRS bifrost eller Mdt chassis er 2 forskjellige dyr. Husker jeg ikke feil er det MDT Ess ihvertfall levert til X-bolt og muligens flere, men den store forskjellen kontra Bifrost er vekt og smak og behag. Begge gir i utgangspunktet bedre skyte-komfort og rekyl-opptak i forhold til originalstokken, og sånn sett går du ikke  feil uansett, men om du liker, og hva du liker, kan nok bare du svare på.

Det samme med vekt, skal den bære mye et Ess tung. Skal den brukes i frost er Ess kald. Tyngde gir som regel bedre skyting. 

Beklager å ikke kunne gi klarer råd, men har du mulighet å få prøvd noen av delene, er no det det beste rådet jeg kan gi :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Helt klart stor forskjell på bifrost og MDT.. også veldig stor forskjell på pris.. 

Har skutt en del chassi rifle(cal.50) og liker det godt. Blir helt klart en ren banerifle, mens bifrost også kan brukes på jakt. Ser også begrensninger ifm 308, men sliter uansett å finne egnet område/bane som har hold over 6-700 meter. 
Hadde vært greit med en skytemaskin(ren banerifle) i 6,5x55 også.. så kan jaktriflene være ferdig rigget til jakt. 
Hva tenker dere om ruger precision, tikka tac, og howa chassis? Noe å samle på til hobby langhold? Er rifler mellom 15-20k. Kjøper jeg nytt mdt blir det 15 ish. Bifrost koster vel 5k.

 

andre billige chassi til x-bolt?

 

Er veldig glad i x-bolt, men irriterer meg grønn over at det er så lite stæsj tilgjengelig til den..

 

Hadde jeg hatt for mye penger, hadde jeg kjøpt en sauer 200 og putta den i et rått chassi og kun brukt den som banerifle.. 

Link to comment
Share on other sites

Jo det vil vel alltid være et kompromiss for oss med budsjett på hobbyen. Utfordringen i denne sammenhengen med ruger precision, og tikka tac, er vel at de ikke kommer i 6,5x55, og at du sånn sett ikke kommer helt i det målet, men de kommer i  308  som funker fint til 6-700 meter. Nevnte rifler kommer jo også i 6,5 creedmoor som koster mer, men det er jo et problem først når man skal skyte mye.Mange som bruker Creedmoor lader selv.  Howa chassis kjenner jeg ikke til, men alle disse er jo tunge skytemaskiner. Det jeg tenker når jeg ser disse 3 du nevner er at det burde være mulig å finne en brukt 6,5x55 skytemaskin på finn i samme prisområdet.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Hva tenker dere om ruger precision, tikka tac, og howa chassis? 

Alt som er i salg til formålet virker jo, og virker godt. Det er som du sier mengden stash en får, og for mange, kvalitetsfølelsen - den er endel forskjellig mellom de ulike. Jeg har holdt på med dette ei god stund nå, og i klubben vår ser vi alle slags rifler, og av de "ferdigkjøpte" LH-riflene, så har jeg aldri sett ei som ikke var presis - men det er forskjell på hvor glatt alt går, og på avtrekkene - du får veldig ofte det du betaler for.
Jeg ville ikke kjøpt ei ny rifle til langhold i 308. Ei rifle skal skyte, ikke først og fremst se kul ut og 6.5-kalibrene er overlegne - og en M67 i 6.5x55, til 1500,- vil skyte ræva av den tøffeste, dyreste og kuleste chassirifla i 308 hver dag hele året, så snart holdet drar på litt. Skulle jeg hatt ei rifle til langhold så hadde min blitt i 6.5x55, ikke fordi den er bedre enn de andre 6.5ene (det kommer an på hva du skal) men fordi tilgang og pris er noe helt annet.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hva bør man kjøpe i 6,5x55 av hyllevarer for LH? Tenker chassi og ikke trestokk. Kan sikkert bygge litt selv, men tenker å holde prisen nede.

ser skytterlinken selger ei ferdig bygd chassi med sauer 200 kasse, men litt dyrt i første omgang. Er vel heller ikke så mange andre som selger chassi til sauer 200. 
kan jo eventuelt kjøpe en ny remington 700 eller tikka i 6,5x55 og sette den i egnet stokk. Kikkert har jeg fra før. 
 

Edit: ligger en browning x-bolt i mdt chassis i 6,5x55 med kikkert for 35k på finn. Samme kikkert jeg har i dag og kan selges for ca 10k på finn. Ferdig x-bolt med chassis for 25k.. hva tror du om det m67?

Edited by Premium2006
Link to comment
Share on other sites

Fordel med Remington kasser er at man har veldig mange flere chassis for lang kasse, men blir fort å bygge litt selv.

 

Ville egentlig valgt Tikka hver dag før Remington. Tikka Supervarmint feks. Men utvalget i chassis for lang T3 "kasse"  er ganske begrenset, hovedsakelig GRS Bolthorn, MDT sine eller XLR Element,  evt noe i en "taktisk" stokk, men uansett er du like langt ift å bruke xbolten i ess kostnadsmessig.

 

Budsjettalternativet er enten:

R700 long action godt brukt 2000 kr

Ny pipe i 6,5x55 6000

KRG Bravo LA 5-6000 

Avtrekk 2-3000

 

Eller aller helst finne en noen har bygd noe før deg...

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Premium2006 skrev:

Hva bør man kjøpe i 6,5x55 av hyllevarer for LH? Tenker chassi og ikke trestokk. Kan sikkert bygge litt selv, men tenker å holde prisen nede.

ser skytterlinken selger ei ferdig bygd chassi med sauer 200 kasse, men litt dyrt i første omgang. Er vel heller ikke så mange andre som selger chassi til sauer 200. 
kan jo eventuelt kjøpe en ny remington 700 eller tikka i 6,5x55 og sette den i egnet stokk. Kikkert har jeg fra før. 
 

Edit: ligger en browning x-bolt i mdt chassis i 6,5x55 med kikkert for 35k på finn. Samme kikkert jeg har i dag og kan selges for ca 10k på finn. Ferdig x-bolt med chassis for 25k.. hva tror du om det m67?

Da blir du alene med X-Bolt i chassi. Nå sier jeg ikke at X-Bolt er ei dårlig rifle, det er bare helt uvanlig å se dem som langholdsrifler. Jeg vet ikke hvorfor, men liker ikke X-Bolt godt nok til å gidde å finne ut hvorfor - den står bare ikke på min liste over aktuelle rifler.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=172495957? ESS-chassiet er vel også litt passé, det er et tidlig chassi som ikke ikke når opp til de mer moderne, ACC og Vision først og fremst, og jeg hadde ikke betalt i dyre dommer for det, ikke i det hele tatt. For 25k kan du jo uansett kjøpe en TRG22, som ER ei langholdsrifle. Eller sikkert en brukt 200STR i chassi...

 

Hva skal du? Skal du konkurrere? Skal du skyte liggende med tofot, eller skal du klatre i barrikader - skal du ha chassi pga. mulighetene og ergonomien det gir, eller fordi det ser kult ut? Det styrer jo litt - og hvor mye skal du skyte? Skal du skyte bare litt, så er ikke 6.5x55 noen stor fordel lengre, x47 eller CM koster bare 10,- mer per skudd. Lader du selv og skyter lite er det jo ingenting å bry seg om, da er prisen nøyaktig den samme - og lader du selv og skyter mye, så svir kanskje investeringen i 2000 hylser litt om de er i 6.5CM... I x55 kan du få dem for nesten ingenting.

 

På denne siden av en 200STR, så er Tikka T3 populært, effektivt, presist, og - vanlig. Og du får alle kjente chassi til dem, og aftermarket what ever...  OG de kommer i 6.5x55, men da altså med kun noen helt få chassi. La meg foreslå en T3 Sporter. Som kommer ferdig som ei topp LH-rifle med en aldeles topp trestokk: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=93010601 Denne kan du skyte og være happy med - skal du ha chassi på den, så må du rett nok lade korte patroner, eller bytte kaliber - og la X-Bolten være jaktrifle. Å drive og blande konkurranse-/ langholdsrifler og jaktrifler er bare møl, det har jeg alt for mye erfaring med. Ei rifle til hvert bruk!

 

Idag er det jo blitt viktig for folk å ha store magasiner, og det er ikke OK med 200STR, eller i 6.5x55 uansett nesten, men det er noe man må tenke selv om: trenger jeg "load on monday and shoot all week"? Det ER nice, men nødvendig - tjah? Skal du ikke konkurrere er det jo bare tull.

 

Til slutt, så er jeg kanskje feil mann å spørre, for jeg har to kriterier når jeg kjøper våpen - OK de skal ikke se HELT for jævlige ut, men det er funksjon i den rollen jeg bruker dem i - og det er driftskostnad. Innkjøpspris er en greie, men så lenge man holder seg unna ukurante, og custom våpen, så får man nesten igjen pengene om man selger, og det er ikke kritisk.

 

1 time siden, msteiro skrev:

Fordel med Remington kasser er at man har veldig mange flere chassis for lang kasse, men blir fort å bygge litt selv.

 

Ville egentlig valgt Tikka hver dag før Remington. Tikka Supervarmint feks. Men utvalget i chassis for lang T3 "kasse"  er ganske begrenset, hovedsakelig GRS Bolthorn, MDT sine eller XLR Element,  evt noe i en "taktisk" stokk, men uansett er du like langt ift å bruke xbolten i ess kostnadsmessig.

 

Budsjettalternativet er enten:

R700 long action godt brukt 2000 kr

Ny pipe i 6,5x55 6000

KRG Bravo LA 5-6000 

Avtrekk 2-3000

 

Eller aller helst finne en noen har bygd noe før deg...

 

Nei, og egentlig nei. Bortsett fra siste setningen. Bygge er alltid megatapsprosjekt, En "oppbygd" R700 har topp bruksverdi, umulig å selge for nevneverdig med penger. Og det kan være kjipt om du legger penger i den.
Om ikke poenget er å få noe billigst mulig, så sikt på de moderne chassiene. KRG Bravo er en fin budsjettopsjon, men det ser jo ut som en vanlig stokk, om det er viktig. De eneste chassiene jeg ville kjøpt i dag er Vision, ACC og Masterpiece - de er optimalisert for PRS - dvs "alt" - og de vil fungere topp til "vanlig" liggende LH-skyting. 

Tikka > Remington, Diverse dyre custom Rem-kloner > Tikka. Vil du ha x55 så er lang kasse greit - men da minker utvalget - nesten helt til 200STR... Men 200STR er ikke dum.
"Mjølnir"-rifla til Skytterlinken er dyrere enn mye - men som sagt er driftsutgiftene vesentlig lavere. Det er også ei "bedre" rifle enn mange. Etter 3-5000 skudd skal du ha ny pipe, og ei pipe til 200STR kan du regne som halvparten så dyr som ei til en X-Bolt, f.eks.. Dvs, du sparer fort inn det rifla koster mer. Jeg kunne vel egentlig oppsummert denne posten med et bilde inn i våpenskapet mitt tror jeg...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Velformulert og grundig svar.

må nok tygge litt videre på denne og du gjorde heller ikke dette noe lettere for meg.. ;)

Ser alle argumenter med sauer 200, men jeg synes helt ærlig den er litt kjedelig. Den blir fort dyr i chassi også. Bifrost er jo et alternativ på sauer?

Blir ikke å skyte ekstreme mengder og blir nok heller ikke å slite ut flere piper pr år.

Er greit at det er billig å skyte, så jeg holder meg til 308 eller 6,5x55.

Får vurdere tikka tac eller tikka i annet chassi/stokk. 
Ruger, howa og browning ferdig i chassi er bare å drite i? Blir for ganske rimelig, kontra å kjøpe våpen og stokk/utstyr hver for seg. Mdt chassi er dyrt. Vision ser jo bare helt fantastisk ut. Ser den ene rifla blir levert med chassi og sauer 200 for 35k. Så kommer tilbehøret i tilegg... kan ikke forsvare det til mitt bruk. 

 

Edited by Premium2006
Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, Premium2006 skrev:

 

Får vurder tikka tac eller tikka i annet chassi/stokk. 
Ruger, howa og browning ferdig i chassi er bare å drite i? 

 

Som sagt, alt virker.

Jeg seiler en 30 år gammel Soling i onsdagsregattaene, og ikke en av de som er über ivrige seilere vil råde deg til å kjøpe en Soling, ever - gammelt ræl er det. Men den virker, og ambisjonene mine er å seile litt av og til, og kose meg på sjøen, og jeg seiler når det blåser "passe", ikke for mye og ikke for lite. Når jeg skyter skal jeg beherske alle forhold, og helst være bedre enn sist iallefall, om jeg ikke klarer å være bedre enn de andre...


Men jeg synes den X-Bolten i ESS er litt dyr, med tanke på hvor ukurant den faktisk er, og hvor "gammeldags" det chassiet faktisk er. 
Tikka "TicTac", og Ruger RPR er rifler som begynner å bli vanlige, og som svært få klager på selv om de i ikke er helt "der" og man kan sette fingeren på detaljer. De er så små at jeg ikke gidder det her engang, annet enn at du kanskje bør prøve dem før du kjøper. Presisjonen er nok der. Det er jo en del smak og behag ute og går, og det er mer ved ei rifle enn utseende og ren presisjon.


Tikka i ACC har jeg temmelig stor tro på forresten. Billigste brukte T3 fra Finn 6000, MDT ACC 11 000, ny pipe LW, 6000 = topp rifle for <25k, MYE bedre chassi enn ESS, og du kan bygge om til lett jaktrifle når du vil, som en bonus. Det vil faktisk bli ei temmelig optimal rifle til mye av det som er populært innen langhold i dag. Skal du først bort fra 6.5x55, så se hardt og lenge på 6mm - 6BR eller 6XC f.eks., og få nesten 6.5x55 ballistikk, så og si uten rekyl... Det må nesten prøves for å forstå hvor genialt det er.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå, Premium2006 skrev:

Da tenker du t3 og ikke t3x? Hvorfor ny pipe hvis man kjøper rifla i 6,5x55? 

T3, t3x det er vel bare kosmetiske forskjeller? Ny pipe fordi 
- kanskje den ikke er i 6.5x55, 

- MDT ACC tar ikke lange nok magasiner til full størrelse 6.5x55 (men du kan lade de kort)

- jaktrifla billig fra Finn har nesten helt sikkert kort tynt sugerør-jaktpipe

 

Evt kan du kanskje finne chassi også på Finn - https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=173175799 - det er bra mye mer der ute til T3 enn til Browning.

 

K

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Premium2006 skrev:

Lader ikke selv, så da må det bli 308 hvis jeg skal bygge mdt acc selv.. 

Kan man bytte pipe selv på tikka? Eller er det jobb for børsemaker? 
 

Tusen takk for nydelige svar og god veiledning!

Børsemaker må tilpasse pipe, så kan du bytte selv.

ikke 308 - en av de korte 6.5-patronene ! Evt 6mm

 

IKKE 308 ;) Ihvertfall om du ikke lader selv. 

 

K

 

 

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Ok. Siste for i dag:

 

sauer 200. Hvilke chassi/stokker er tilgjengelig?

finnes det egne fester eller skinner(kikkertmontasje)som passer rett på kassen? Er pipene originalt gjenget for demper/brems? Er alle 200 like?

 

skal studere markedet for brukt sauer, mulig det er noen lokalt som har stående. 
 

kanskje billigste løsning( og kanskje mest fornuftig) i første omgang, blir å kjøpe en brukt sauer og sette på en bifrost stokk. Samt montasje for kikkert og gjenger for demper.

Link to comment
Share on other sites

Her er Sauer 200 str i chassis for salg:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=177168700
Ser ut som the vision chassis, men ikke sikker, og beskrivelsen var litt mager.

 

Her er sauer 200 str i McMillan
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=171358391

 

Andre chassis til Sauer 200 str er vel JET-01 og GRS Bolthorn. 

https://www.langhold.no/products/jet-01-sauer-200str-chassis-system

https://www.grsriflestocks.com/videos/grs-bolthorn

 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Fysikeren skrev:

Her er Sauer 200 str i chassis for salg:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=177168700
Ser ut som the vision chassis, men ikke sikker, og beskrivelsen var litt mager.

Snakket med fyren pr.mld det er et nytt vision med tofotadapter og en sauer som har gått 2000 runder. 
 

Takk for tips! 
Har blitt litt mye info her.. må tygge litt ;)

Link to comment
Share on other sites

Nytt hver for seg koster det:

Sauer 200 STR koster: 19.000
Vision koster:  16500
Picatinny skinne: 1500

 

Sum nypris:  37.000 kr

 

Eller så selger Skytterlinken en ferdig sauer 200 str med vision for 33.000, men det er ikke helt tydelig om det er med eller uten picatinny skinne. 

https://www.skytterlinken.no/rifle-langhold-vision

 

Så det er litt å spare på den som ligger ute, men det er ikke så veldig mye om pipen har gått mer enn han sier. 

Edited by Fysikeren
Link to comment
Share on other sites

26 minutter siden, Fysikeren skrev:

Eller så selger Skytterlinken en ferdig sauer 200 str med vision for 33.000,

Da har de nok kjørt opp prisene.

Slakter de DFS rifler ? Ser de tar 7090.- for orginalstokken.

Får en solgt orginalstokken er det god butikk å kjøpe rifla fra DFS, en får vel med endel annet stash også fra DFS, 2 magasin mirageband etc.

https://www.skytterlinken.no/sauer-200-str-skjefte

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

 

Skudd, patroner, smell, knall, whatever. Men "runder" heter det i alle fall ikke.

 

Ole

 

Runder er vel et helt greit begrep fra artilleri benyttet på håndvåpen med litt skjevt blikk..

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, Premium2006 skrev:

10 mil sør for Bodø

Er det noe der ;)

 

Du har nå iallefall plass til å skyte langhold, her skyter en jo over flere kommuner og minst et par grender om en skal skyte litt langt... Tull til side, det er et langholdsmiljø langs E6 i området ditt iallefall. Det er folk som holder på relativt organisert både rundt Rognan og rundt Fauske, og jeg tipper de har både det ene og det andre, og å se og ta på det irl kan jo gjøre det letter å bestemme seg. "Langholdsskyting" på Facebook burde kunne bringe deg i kontakt - jeg vet ikke hva de kaller seg her inne.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for alle bidrag!

sender inn søknad i dag på sauer 200 str. 
skyter med den original(med kikkert), så får jeg bygge om senere hvis behov.

legger også ved søknad om .22 ombygg/pipe og 308/7,62 samtidig. 

Skal følge litt med på finn.no og undersøke lokalt. Kjøper eventuelt ny børse hos dfs, hvis jeg ikke finner noe bra brukt!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...