Jump to content

Politiet skal kontakte 2000 våpeneiere i Troms?


stefan

Recommended Posts

Den avisa skriver stort sett bare forvridd piss 🙄!  Men det jeg vet er at «Politiet» plager og pirker i pistolskytteren for tiden. Har du en kort pang for mye må du hoste opp resultatlister 😳...., og jeg som trodde politiet var travelt opptatt med viktige ting? Det er vel på høy tid med mindre bevilgninger til budsjettet slik at de kan få orden på prioriteringen sine?

  • Like 4
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

Her er artikkelen. Ikke vet jeg om det er et problem at jeg legger den ut her, men da er det vel bare å slette innlegget.

Kortversjon: Gjøre opp dødsbo og mase på pistolskyttere om å dokumentere aktivitet så de kan få beholde smelljernene sine.

Sitat

I sommer har politiet intensivert jakten på våpeneiere i Troms.

– Vi vil ha kontroll på våpen og våpeneiere, sier Per Øyvind Skogmo, leder for felles enhet for forvaltning og sivil rettspleie i Troms politidistrikt.  I juni startet de derfor arbeidet med en grundig gjennomgang av eiere av enhåndsvåpen, og våpen i dødsbo.  – Det er en tidkrevende jobb, sier Skogmo.

700 våpen i dødsbo 

Han innrømmer at det har vært for mange uoppgjorte våpen i dødsbo. I gjennomgangen av våpen i dødsbo fant politiet at nesten 700 dødsbo ikke var gjort opp.  Derfor har det gått ut brev til alle arvinger, eller de som er ansvarlige for dødsboet.

– Det kan være utfordrende å få tak i arvinger, men vi gjør dette fordi vi ønsker å ha kontroll på våpenet. Når en person dør, så vil vi vite hvor våpenet blir av. Vi ønsker ikke at våpen skal komme i hendene på noen som ikke skal ha det, sier Skogmo.  Til nå er 200 saker gjennomgått, der enkelte våpen er levert til destruksjon, registrert på ny eier, eller plombert, men det gjenstår fremdeles gjennomgang av flere hundre dødsbo med våpen.

– Ja, vi har ikke klart å holde dette tallet nede, og har hatt en restanse, vi ønsker at dette tallet skal være lavere, men innen rimelig tid burde dette ryddes opp i, sier Skogmo.

Må dokumentere behov

Politiet har også gjennomgått listen med eiere av pistoler og revolvere. Til nå har politiet sendt brev til 700 eiere av enhåndsvåpen, med krav om at de skal dokumentere at de fremdeles oppfyller kravene, for å eie slike våpen. Fortsatt gjenstår det 700, som skal kontaktes.

– Dersom vilkårene er oppfylt så er det ingen problem. Vi vet jo hvem alle er, men vi ønsker å vite at eierne fremdeles oppfyller vilkårene, sier han.  Kartleggingen har ført til at politiet, så langt, har gitt forhåndsvarsel til 152 personer om at de vil få tilbakekalt våpenkortet, dersom de ikke kan dokumentere sitt behov bedre.  30 våpen er levert til politiet i Tromsø, og noe er levert til lokale lensmannskontorer. I tillegg er 10 håndvåpen plombert, og noen er sendt til Midt-Troms museum.  I Norge stilles det strenge krav til de som skal kunne eie pistoler eller revolvere. Ifølge Politidirektoratet er det mer enn 44.000 registrerte skytevåpen i Troms politidistrikt. De er fordelt på 16.000 eiere. 1500 av disse eierne har våpenkort for pistol eller revolver.

Å retterere på dødsbo er jo både verdig og rett, men når de er så bort i natta i bakleksa med dem må jeg undre på hvorfor de tar seg tid til å plage pistolskyttere.

Link to comment
Share on other sites

13 minutter siden, nhd skrev:

 

Synes det er flott om de ser på aktiviteten til pistolskyttere.

 

Og jeg er (kanskje ikke overraskende) ikke enig. Ressursene til politiet hadde vært bedre brukt på andre ting. 

 

Særlig nå, som kravet til oppbevaring er så strengt, ser jeg ingen problemer med at håndvåpen ligger å støver ned inne i godt sikrede våpenskap.

 

Ikke mer problematisk enn golfkøllene som har ligget ubrukt i garasjen i over 5 år.

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, nhd skrev:

Har hatt sikkerhetskurs to ganger i året i mange år. Så får de kjøpe seg våpen og blir borte for godt.

Da har du misforstått hvem de er ute etter! De som får problemer er de som har 1 pang for mye og ikke leger kan gå i kategorien rekreasjonsskytter men har havnet i gruppen mosjonsskytter. Du kan lese reglementet selv; http://www.arendalpistolklubb.no/Vedlegg/SoknadOmAnbefaling.pdf

Det er en unaturlig stor  forskjell på hva som kreves av en mosjonsskytter i forhold til en rekreasjonsskytter. Jeg tror reglementet er såpass nytt at det rammer skyttere som en gang i tiden hadde 5 kortpanger på helt andre premisser enn nå. De må enten kvitte med 1, eller kjøre mange mil for å oppnå mange nok konkurranser for å tilfredsstille byråkratiet. Her må du også huske på at Tromsø pistolklubb mistet utendørsbanen sin sammen med Tromsø jeger & fisk. Avisa som skriver om saken er ikke helt uskyldig i den prosessen. De hadde en journalist med en agenda som fikk lovt til å gå totalt amok med tanke på å fyre oppunder konflikten og publiserte «forgodtbefinnende fakta» akkurat slik det passet saken hennes best. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Oppi dette med "for få konkurranser" for de enkelte skyttere, så tror jeg endel pistolklubber godt kan gå i seg selv. Jeg vet ikke om jeg er rekrasjons, eller mosjonsskytter, men jeg har 2 pistoler og sktyer 3-4 stevner i året. Derav ett "uapprobert". Jeg skulle gjerne skutt flere, om jeg visste om dem,

Jeg skyter også rifle i DFS, og der skyter jeg nok 50-60 stevner i året, minst.

 

Det er to dramatiske forskjeller på NSF og DFS her:

- DFS har et utmerket og fungerende kalender, og påmeldingssystem. Samkjørt for hele landet, og med nettpåmelding. NSF pistol krever nærmest detektivarbeid for å finne stevner. Det samme gjelder resultater, det er vel nærmest flaks om resultatene fra et pistolstevne havne rpå nett, iallefall et sted der jeg kan finne dem. I DFS havner de på "meg", på min profil havner alle mine resultater, med link til de stevnene jeg har skutt.

- Skytterlagene har en umasse stevner. Pistolklubbene har nesten ingen. Spesielt ikke utendørs. Noen klubber er flinke til å ha innendørsstevner om vinteren. Men de er ofte stort sett interessante for "rørtang-ligaen"

 

Det er forresten ikke bare NSF. DSSN-klubbene er også nokså sløve til å ha stevner, det er endel, nok, tror jeg, store stevner rundt om. Men er man ikke der at man gidder å bruke ei hel helg på et stevne, så nytter det jo ikke. Mange trenger lokale stevner. Det vil også bygge miljøer tror jeg.

 

K

Edited by M67
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@M67 Fra dette forumet kjenner jeg deg som en som får til det aller meste. NIF/NSF sitt datasystem er ikke så bra som DFS sitt, men det er bra nok, og det er lett å finne fram om en setter av ti minutter til å lære det.

Gå inn på skyting.no

Trykk på fanen Konkurranse. Da får du opp både Terminliste - Pistol og Resultatlister - Pistol.

På begge ligger det inne mange filtreringsmuligheter bl.a. krets slik at du slipper å se listene for hele landet.

Verre er det ikke. Lykke til :-)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jeg frykter at dette blir starten på et landsomfattende raid i våpegarderober til folk flest:

Det er mange skyttere og jegere som har holdt på i noen år og som har bygd seg opp en våpengarderobe som kan bli kinkig å forsvare etter dagens krav, (og garantert kommende rundskriv og forskrifter). De som har missbrukt pistolklubber for å få kjøpt et våpen eller to og deretter forsvunnet fra klubbene, de blåser jeg i. Også folk som ikke har betalt medlemskontingenten på årevis. Derimot mer eller mindre aktive skyttere og noen jegere som eventuelt har trappet litt ned og skal bli ribbet eller vesentlig slanket i våpenskapet oppfatter jeg nesten som en trakassering. Folk som har skikket seg og er uten problemer for noe eller noen. 

På sikt kan denne gjennomgangen av våpeneiere som vil bli kontaktet få en sterk revisjon av hva de besitter av børser, ikke bare pistoler. Vi har et byråkrati som begynner å vise front mot folket, ikke gagne folket. Vi nordmenn har en tradisjon og livsstil for utmarksaktiviteter og dype røtter i et folkeforsvar og div. skytterlag. Myndighetene bør vise respekt og folkeskikk ovenfor lovlydige medborgere. 

Er du snill og grei, betaler medlemskontingenter, møter opp på dugnader, deltar i klubbene, løser ut jegeravgiften og jakter nå og da, da har du det du har i et godkjent våpenskap.

Nei til politistat! 

Edited by Vaquero
  • Like 6
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Man må jo spørre seg hvordan man forsvare en slik sløsing med ressurser for å oppnå at folk med rent rulleblad har ett eller to færre kortvåpen forsvarlig innelåst? Hva er det egentlig man oppnår i praksis her utenom å kunne skryte over å ha redusert det totale antallet våpen i distriktet?

  • Like 7
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

39 minutter siden, Vaquero skrev:

Er du snill og grei, betaler medlemskontingenter, møter opp på dugnader, deltar i klubbene, løser ut jegeravgiften og jakter nå og da, da har du det du har i et godkjent våpenskap.

Er du en av disse, har du intet å frykte. Det er ikke disse de er ute etter.

Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, nhd skrev:

Er du en av disse, har du intet å frykte. Det er ikke disse de er ute etter.

Jeg er en av mange i denne kategorien, skulle jeg søkt på det jeg har i dag hadde jeg fått døra på våpenkontoret i tryne. Jeg er medlem i fire klubber som driver med skyting, jeg er tilstede i alle disse. En av dem eller flere minst en gang i uken. Pluss noen få stevner. Stiller på dugnader, vi er mange av disse. Jeg kommer til å holde på så lenge jeg kan stå på beina, men jeg stiller ikke på stevner land og strand rundt. Når jeg går av med pensjon regner jeg med en betraktelig økt aktivitet, da får jeg bedre tid. Jeg gleder meg til å gå av med pensjon med det som er inne i mitt våpenskap i dag. Den dagen jeg leter febrilsk i dødsannonsene etter meg selv regner jeg med at noen forteller meg at nøkkelen til skapet er borte. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det, trenger en ikke reise "land og strand rundt". I den kretsen jeg er tillitsvalgt, prøver jeg å få alle klubber til å ha minst en start i et approbert stevne per år. Det synes jeg ikke er for mye å forvente, men bare ca 1/3 oppfyller dette. I min egen klubb oppfordrer jeg alle medlemmer til å ha minst en start i året. Om det er et enkel start i NAIS eller en start i revolverfelt er likegyldig. Men forskjellen på en start i året og ingen starter mange år på rad er i denne sammenheng enorm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, 32-40 Win. skrev:

Særlig nå, som kravet til oppbevaring er så strengt, ser jeg ingen problemer med at håndvåpen ligger å støver ned inne i godt sikrede våpenskap.

 

Ikke mer problematisk enn golfkøllene som har ligget ubrukt i garasjen i over 5 år.

 

Ikke helt enig, mange av de som har våpen fra "gammle dager" har ikke oppbevaringen i orden. Ja, dette er noe jeg VET, problemet er klart størst for langvåpen men det hender ofte nok at jeg prater med karer som har pistol/revolver i skuffa fra dengangda til at jeg ser at dette ikke er helt ok.

 

Og egentlig, om en ikke har hatt aktivitet (trening, stevne, løst jegeravgift) på leeeenge er det vel greit om det stilles spørsmål om behovet? I beste fall taes en hobby opp igjen, i "verste" fall  selger en unna noe en ikke har bruk for.

Om det er rett ressursbruk kan sikkert diskuteres, men det er neppe slik at voldtekt og drap legges bort for å plage våpeneiere...

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

12 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Om det er rett ressursbruk kan sikkert diskuteres, men det er neppe slik at voldtekt og drap legges bort for å plage våpeneiere...

 Kan det tenkes at de som skal innvilge søknader er de samme som nå blir satt til å gjennomgå aktivitet? I så fall bør man vel se på om denne gjennomgangen øker saksbehandlingstiden utover det akseptable.

Link to comment
Share on other sites

Å rydde dødsbo er helt greit og fornuftig. Resten er bare tull og meningsløs «politikk».  

Jeg har heldigvis aldri skaffet meg pistol selv om jeg til tider har skutt ganske mye med det. Jeg liker bare ikke tanken på at man må forplikte seg til å være medlem av en forening der du tilfeldigvis måtte bo, gå på trening når andre bestemmer det, for å ikke snakke om at du må delta på konkurranser. 

Siden jeg stort sett liker å skyte på mine egene premisser og fortrinnsvis når det passer meg, helst med få eller ingen personer til stedet, så sier det seg selv at dette ikke passer spesielt godt inn. Spørsmålet er om min skyting ville hatt mindre verdi/rekreasjon enn den organiserte? Om jeg nå hadde en pistol eller revolver liggende i våpenskapet til moroskyting nå og da, hadde det representert en fare for samfunnet? Jeg er jo allerede betrod både hagler og rifler til jakt.  Personlig synes jeg det er like unødvendig eller tullete å lage hull i papir i konkurranse som utenom. Pistol eller revolver har tross alt ikke noe annet bruksområde enn nettopp å lage hull i papir. Tenk litt på det!🙄

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner meg igjen der. Konkurranse med pistol skyter jeg stort sett bare på oppfordring når det er ett eller annet veldedighetsarrangement eller når noen trenger kjøttvekt på et lag.

 

Det jeg ikke helt klarer å forstå er hvor mye farligere jeg er enten jeg har tilgang på 2-3-4 kortvåpen eller om det ser slik ut når jeg åpner døra til et av våpenskapene mine.

 

Jeg er uansett glad for å slippe denne formen for detaljstyring.

D17B7327-76AD-462E-B908-BB8AEE4A3CD5.jpeg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Thor skrev:

Man må jo spørre seg hvordan man forsvare en slik sløsing med ressurser for å oppnå at folk med rent rulleblad har ett eller to færre kortvåpen forsvarlig innelåst? Hva er det egentlig man oppnår i praksis her utenom å kunne skryte over å ha redusert det totale antallet våpen i distriktet?

 

Dem har redusert det totale antallet lovlige våpen i distriktet. 

 

De ulovlige derimot, dem har de godt glipp av ved å bruke tiden på annet.

 

Bedre å linke våpeneierskap mot helse og la fokuset ligge der. Ett friskt menneske med ett fullt våpenskap er kanskje samfunnets tryggeste borger.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, vsmeen skrev:

Bedre å linke våpeneierskap mot helse og la fokuset ligge der. Ett friskt menneske med ett fullt våpenskap er kanskje samfunnets tryggeste borger.

 

Jaha, hvem vurderer helsen da? Hvor ofte? Hvordan sikre at den som vurderer faktisk er objektiv? 

 

Aktivitet er en enkel for alle parter måte dekke byråkratiets behov for kontroll.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Chiefen.v-2 skrev:

Aktivitet er en enkel for alle parter måte dekke byråkratiets behov for kontroll.

Det er på en måte forståelig, men hvor kommer forskjellen mellom en med 4 og en med 5 pistoler inn i dette regnestykket. Er det slik at en med 5 må "kontrolleres" litt oftere enn en med 4? Når du har 5, er du da mere disponert for å få psykiske lidelser?  

Link to comment
Share on other sites

42 minutter siden, Bly skrev:

Det er på en måte forståelig, men hvor kommer forskjellen mellom en med 4 og en med 5 pistoler inn i dette regnestykket. Er det slik at en med 5 må "kontrolleres" litt oftere enn en med 4? Når du har 5, er du da mere disponert for å få psykiske lidelser?  

Skytter av kategorien "Rekreasjonsskytter" kan inneha maks 4 våpen.
En skytter av kategorien "Mosjonsskytter" derimot kan inneha 1 våpen per bruksområde som det heter.

Går man enda høyere opp til kategorien "Konkurranseskytteren" så kan man i tillegg inneha et reservevåpen per bruksområde.


Men naturligvis stilles det krav for de enkelte kategorier. F.eks forskjellen på en rekreasjonsskytter og en mosjonsskytter er:

Sitat

 

Minst 2-3 ganger på banen pr mnd (sesongavhengig mht baneforhold).

Minst 4 stevner pr år (tilstrekkelig med deltakelse i klubbens terminfestede klubbstevner) innefor forbundets reglement.

 

 

Derfor forskjell på 4 og 5 våpen.

Link to comment
Share on other sites

Fastleger har vel plikt til å sende bekymringsmelding dersom noen ikke lenger er skikket til å føre bil på grunn av fysisk eller psykisk helse, rusproblematikk e.l. Det hadde kanskje vært greit å legge lista der? Ikke dermed sagt at man må ha førerkort for å kunne ha våpen, men da bør man i hvert fall kunne ta en vurdering. Man kan sitte og skyte selv om man har rullestol, men har man utfordringer knyttet til alkohol eller andre rusmidler, demens eller psykiatri, bør man ikke ha våpen, uansett antall.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 minutter siden, Bly skrev:

Det er på en måte forståelig, men hvor kommer forskjellen mellom en med 4 og en med 5 pistoler inn i dette regnestykket. Er det slik at en med 5 må "kontrolleres" litt oftere enn en med 4? Når du har 5, er du da mere disponert for å få psykiske lidelser?  

 

Godt spørsmål det der. Et lignende stunt ble prøvd av nabodistriktet her, dokumenter stevner osv, den ivrige fullmektig fikk etter det jeg vet beskjed fra POD om å avslutte kampanjen.

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, Bartemannen skrev:

Skytter av kategorien "Rekreasjonsskytter" kan inneha maks 4 våpen.
En skytter av kategorien "Mosjonsskytter" derimot kan inneha 1 våpen per bruksområde som det heter.

Går man enda høyere opp til kategorien "Konkurranseskytteren" så kan man i tillegg inneha et reservevåpen per bruksområde.


Men naturligvis stilles det krav for de enkelte kategorier. F.eks forskjellen på en rekreasjonsskytter og en mosjonsskytter er:

 

Derfor forskjell på 4 og 5 våpen.

 

Man kan selvsagt mene mye om disse reglene som bestemmer antall og type våpen vi kan erverve. Systemet er langt fra perfekt, men det er det vi må forholde oss til foreløpig. Og det blir neppe bedre.

 

Det som er klart er at reglene for erverv er lett å forholde seg til, men elefanten i rommet går på hva som er tilfredsstillende vedvarende aktivitet for å inneha disse. 

Virkelige mosjonsskyttere og konkurranseskyttere, som er med for å konkurrere har allerede ett handicap i forhold til andre idrettsutøvere. Spesielt nå som søknadstidene raser ut av kontroll, så kan noe så bagatellmessing som ett våpenbytte  ødelegg en hel sesong.

 

For min del er jeg interessert i mye forskjellig, og motivasjonen for de ulike aktivitetene går i faser. Hvis jeg skulle solgt ut alt som jeg ikke brukte på en stund, å kjøpe det tilbake når interessen tok seg opp, så hadde jeg vært i økonomisk ruin.

Sånn har det vært med jakt og skyting også. 

 

En annen ting som (jeg mener å huske) ikke kommer godt fram i rundskrivet er om aktivitetskrav går på tvers av forbund. Jeg vil anta at det kan tolkes sånn, ettersom de ønsker at vi bruker samme våpen i forskjellige forbund der det er praktisk mulig. Personlig vil det være umulig klare kravet til hhv. mosjons- og konkurranseskytter hvis det skulle kreves for hvert enkelt forbund.   

 

Link to comment
Share on other sites

12 minutter siden, psAico skrev:

elefanten i rommet går på hva som er tilfredsstillende vedvarende aktivitet for å inneha disse. 

 

Dette er spesifisert i POD's berømte rundskriv. Der står det og at "Direktoratet vil imidlertid bemerke at det etter direktoratets praksis har blitt akseptert at skyttere som har vært aktive over lengre tid, og som opprettholder sitt medlemskap i en skytterforening samt sin forbundstilknytning, ikke automatisk skal få sitt våpenkort tilbakekalt selv om vedkommende i noen tid ikke er aktiv skytter eller holder et noe lavere aktivitetsnivå. Det må i disse tilfellene foretas en konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle vurdert ut fra den aktivitet som den enkelte tidligere har utvist samt avklares om vedkommende har planer om å gjenoppta skytingen innen rimelig tid. Likeledes bes politiet være tilbakeholdende med å tilbakekalle våpenkortet fra skyttere som har vært aktive over lenger tid, men som på grunn av alder eller andre grunner som f. eks helseproblemer ikke lenger opprettholder sitt tidligere aktivitetsnivå."

 

Med andre ord - det skal ein del til før kort vert inndratt pga lite aktivitet.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

50 minutter siden, joska skrev:

No er det vel POD som bestemmer her og. Nokon som kjenner til om nokon har klaga til POD ang dette?

Nå er nok POD godt kjent med hva som foregår der oppe. Det er jo en mulighet, at det hele er del av en større strategi:

 

Der  politiet skaper ny praksis, ved å først prøve ut innstrammede tiltak, i en landsdel der det er minst sjanse for at «noen av betydning» velger å protestere. For så å implementere denne praksisen nasjonalt senere?

 

Husk at krav til behov/aktivitet FØRST var ett krav for ERVERV av håndvåpen. Dette ble innført i en tid da man fikk førerkort med «utløpsdato» på 100 år. Det er først i senere tid at rundskriv og forskriftsendringer har vridd dette om til å være regler som gjelder for å kunne beholde allerede ervervede skytevåpen. På «samme måte» som at førerkortet ditt i dag kun gjelder 15 (eller 5) år før det MÅ fornyes.

 

Det er alltid gode intensjoner og rasjonelle tanker bak slike «endringer av spilleregler underveis i spillet».

Men, det er ikke med på å bedre en økende mistillit mellom folk og styre. Men dette er det aldri noen som snakker om. Politikere og valgforskere står heller å klør seg i hode, og lurer på hvorfor «vinden stadig blåser sterkere fra høyre».

Edited by 32-40 Win.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, nhd skrev:

Det vet vi vel ingenting om - hvordan dette praktiseres i Troms

Nei. Ikke utover alle påstandene som har kommet frem i tråden så lang. Derfor slang jeg på ett spørsmålstegn.😉

 

Påstander er jo ikke det samme som «å vite». Men det er fullt ut like diskuterbart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i Troms. Jeg og flere andre jeg kjenner i egen og andre klubber har fått dette brevet. Sjøl sendte jeg inn 791 gram dokumentasjon på aktiviteten med mine 6 håndvåpen i to forbund. Jeg regner ikke med å få pålegg om avhending, men hvem vet...

 

Det jeg vet er at noen har bestemt seg for å selge unna fordi de ikke har vært aktive på noen år og ikke regner med å bli det heller. En av våre medlemmer har vært på luftpistolbanen en gang i løpet av 2017 og 2018 og har lagt sin Baikal .22 pistol ut for salg.

 

Den andre siden av medaljen er at vi har fått flere nye medlemmer. Dette er folk som ikke har vært aktive de siste åra og som fikk det sparket bak som de trengte for å komme på (skyte)banen igjen. Jeg har også truffet igjen mange gamle kjente som har tatt opp aktiviteten igjen.

 

Hvordan fasit ser ut når de er ferdige med gjennomgangen, vet vi ikke ennå. Det kommer også litt an på hva som er målet med dette. Er målet å sjekke at folk har medlemskap og aktivitetsnivå i orden? Eller er målet å redusere antall våpeneiere i Troms politidistrikt mest mulig? Best case scenario er at vi får flere og mer aktive medlemmer. Vi krysser fingrene!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 timer siden, 32-40 Win. skrev:

 

Men, det er ikke med på å bedre en økende mistillit mellom folk og styre. Men dette er det aldri noen som snakker om. Politikere og valgforskere står heller å klør seg i hode, og lurer på hvorfor «vinden stadig blåser sterkere fra høyre».

Eeeeh. Du har ikke lagt merke til hvem som styrer for tida? Partiene på høyre fløy har vel ikke bremset på i slike saker som duskuteres her? 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, høggern skrev:

Eeeeh. Du har ikke lagt merke til hvem som styrer for tida? Partiene på høyre fløy har vel ikke bremset på i slike saker som duskuteres her? 

 

Nå er vel høyre en retning, og ikke ett punkt? Skjønte du ikke at det handlet om folk som «presses» YTTERLIGERE mot høyre?

 

At FRP har vist seg å ikke være noe annet enn det de poengterte å ikke være; altså i Regjering kun for å sitte i sorte biler, har du selvfølgelig helt rett i.

 

Når bomstasjoner flyter over og drivstoffpriser og eiendomsskatt presser seg over ørene på folk, er det vanskelig å påstå noe annet.

Edited by 32-40 Win.
Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, høggern skrev:

Lengre til høyre er vel heller ikke nødvendigvis noen garanti for folk flests mulighet til utvidet eller fortsatt  våpeninnehav....

Helt klart. Men det var heller ikke poenget.

 

Din manglende vilje til å prøve å forstå hva jeg mener - er egentlig ett glimrende eksempel på det som var poenget mitt.😉

Edited by 32-40 Win.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...