Jump to content

Politiet skal kontakte 2000 våpeneiere i Troms?


stefan

Recommended Posts

Jeg ser ingen prinsipielle forskjeller mellom en revolver som samler støv i skapet og en pumpehagle som gjør det samme. Dette er feil bruk av politiets ressurser. Virker som det ikke er kjeltringer og familievold i Troms når det er dette som er fokuset. Flaut!

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Det er mye lettere å plage Norges mest lovlydige og ettersette borgere (våpeneierne) enn det er å faktisk oppklare kriminalitet.

 

På denne måten kan politiet i Troms fremstå som at de gjør en viktig jobb for det store flertall, nemlig lavinformerte borgere.

 

Dessverre kan man ikke forvente annet når folk vil bli lurt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det ryktes at enkelte skyttere har fått beskjed om at grovpistol i .32 må avhendes fordi de har en 9 mm. Selv om den ikke er egnet, så er den lovlig i programmet. Dersom dette stemmer vil det sannsynligvis også si at ingen skyttere i Troms kan eie en fripistol uten at de først avhender eventuell standardpistol eller f.eks. spesialpistol i .22. Updates will follow!

Link to comment
Share on other sites

Men det er ikke positivt dersom jeg må selge militærpistolen min for å få lov til å beholde grovpistolen min. Jeg syns det er morsomt å skyte felt, men dersom valget står mellom en Glock 17 og en Pardini HP er ikke valget vanskelig. Da kan det jo også tenkes at jeg selger revolveren min, siden det ikke vil være like attraktivt å dra på feltstevner derom jeg bare kan skyte én runde dag to (vi har som regel en dag med fin-/grovfelt og en dag med militær- og revolverfelt).

 

Det blir også surt dersom jeg må selge fripistolen min. Selv om vi ikke har mange stevner i den øvelsen, er det en utfordrende øvelse der man virkelig får bryne seg.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutter siden, nhd skrev:

Hvis dette er noe som aktiverer passive medlemmer slik Domino skriver i et innlegg, er vel dette noe som forbundene (ikke bare NSF) ser på som positivt.

Positivt!? Dette er usaklig trakassering av medlemmer i pistolklubber, de har plutselig blitt spedalske i våpenregisteret. Det hele handler om vrangvilje. Har disse menneskene blitt en trussel for seg selv og samfunnet? Nok er nok!!

Edited by Vaquero
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, nhd skrev:

Hvis dette er noe som aktiverer passive medlemmer slik Domino skriver i et innlegg, er vel dette noe som forbundene (ikke bare NSF) ser på som positivt.

Hvis det hadde vært målet i utgangspunktet så hadde det vært to forskjeller.

1) Forbundene hadde blitt tatt med på råd.

2) Det hadde vært nasjonalt.

 

Sånn det ser ut nå skal man ha ekstrem godvilje for å se noe annet enn lokal nidkjærhet. Jeg sier ikke at det er ond vilje og en våt drøm om avvæpning som står bak. Jeg tror ganske enkelt det er et klassisk tilfelle av "trenger du den der egentlig". Og gudene skal vite at det ikke bare gjelder politiet, eller våpen. Det gjelder i tillegg biler, grillhytter, motorsykler, hytter, båter, flatskjermtelevisjonsapparater, nettbrett, hunder og frimerkesamlinger. Og de som har tankesettet "trenger du den der egentlig" er politi, brannvesen, sjukepleiere, bønder, leger, snekkere, arbeidsledige, trygdesnyltere, lærere, finansanalytikere, kriminelle og lovlydige. Fordi holdninger, fordommer og meninger er strødd utover rase, kjønn, religion og kulturelt opphav. Kort sagt, som Ole Paus sa det; En drittsekk er en drittsekk, uansett nasjon. Nå tror jeg ikke det er flere drittsekker i Tromsø enn det er andre steder, og jeg tror ikke det er drittsekkvirksomhet som står bak. Men det er noen som tror de skal løse et problem som ikke finnes, og når disse "noen" har et maktmiddel, så merker vi det. Og da tror jeg det trengs både POD og diverse forbund ved samme bord for å diskutere ressursbruk og realiteter.

 

Men akkurat dét tror jeg er en våt drøm...

 

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutter siden, Domino skrev:

Men det er ikke positivt dersom jeg må selge militærpistolen min for å få lov til å beholde grovpistolen min. Jeg syns det er morsomt å skyte felt, men dersom valget står mellom en Glock 17 og en Pardini HP er ikke valget vanskelig. Da kan det jo også tenkes at jeg selger revolveren min, siden det ikke vil være like attraktivt å dra på feltstevner derom jeg bare kan skyte én runde dag to (vi har som regel en dag med fin-/grovfelt og en dag med militær- og revolverfelt).

 

Det blir også surt dersom jeg må selge fripistolen min. Selv om vi ikke har mange stevner i den øvelsen, er det en utfordrende øvelse der man virkelig får bryne seg.

Jeg kjøpte min grovpistol (Pardini HP) etter at jeg allerede hadde 3 eller 4 stk 9mm. Jeg begrunnet det med at å bruke 9mm i grov var et handicap. Med betydelig aktivitet (= deltagelse i approberte stevner) gikk søknaden glatt gjennom uten et eneste spørsmål. Også Politiet kan bruke sunn fornuft. Jeg kjøpte min Fripistol i 2016 da jeg allerede hadde to pistoler i .22LR. Ingen problem med det. Igjen basert på aktivitet.

Hvis praksis, mot formodning, skulle vise seg å være at de mest aktive, som Domino, må bruke Glock i grovpistol og Pardini SP i fripistol, skal jeg være den som står fremst og øverst på barrikadene.

Link to comment
Share on other sites

At noen i dette landet har en fripistol i tillegg(!) til standardpistol, er definitivt vår tids største trusler mot samfunnsikkerheten.

Mest forundret over at dette har fått pågå så lenge som det har.

 

Men seriøst, Politiet i Troms kan ikke bare finne på slike regler. Slike vedtak har ikke medhold i loven, og må da kunne klages inn for de som evt. blir berørt.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, psAico skrev:

At noen i dette landet har en fripistol i tillegg(!) til standardpistol, er definitivt vår tids største trusler mot samfunnsikkerheten.

Mest forundret over at dette har fått pågå så lenge som det har.

 

Men seriøst, Politiet i Troms kan ikke bare finne på slike regler. Slike vedtak har ikke medhold i loven, og må da kunne klages inn for de som evt. blir berørt.

Ta det nå litt rolig og se hvordan dette blir praktisert før dere går helt av hengslene.

Link to comment
Share on other sites

6 minutter siden, psAico skrev:

Men seriøst, Politiet i Troms kan ikke bare finne på slike regler. Slike vedtak har ikke medhold i loven, og må da kunne klages inn for de som evt. blir berørt.

 

Er det noen som tror de er stat i staten i sin egen fantasi omsatt i praksis, da er det på tide med en personalrevisjon. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg skriver "de som evt. blir berørt", nettopp fordi jeg håper og trur dette beror på en misforståelse.

 

Nå er dette en prosess som ser ut til å være i full gang, så for en evt. berørt skytter som forviller seg inn på Kammeret på jakt etter råd og informasjon, så kan det være greit å lese at en slik tolkning ikke har medhold i lov, og bør påklages.

Jeg trur dessverre svært få skyttere/våpeneiere er så oppdatert på lovverket som de burde være. Dvs. om man tar ett kjapt overblikk på div skyte-/våpengrupper på Facebook, så har vel nærmest ingen satt sine ben i nærheten av lovdata.no.

Vi som bor utenfor Troms skal selvsagt sitte rolig å se hvordan dette blir praktisert, men de som evt. blir berørt må reagere nå.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, nhd skrev:

Hvis praksis, mot formodning, skulle vise seg å være at de mest aktive, som Domino, må bruke Glock i grovpistol og Pardini SP i fripistol, skal jeg være den som står fremst og øverst på barrikadene.

Etter å ha feid over de mindre aktive først, kan det hende at det blir litt ensomt på barrikaden når de kommer til Domino...

  • Like 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg blir helt matt av å lese dette. Hva i all verden oppnår man med at enkelte mindre aktive skyttere blir tvunget til å selge rørtengene sine? Jeg kan ikke på noen se at slike våpen har noen som helst interesse på det svarte markedet hvis de skulle bli stjålet. Faren for at en rørtangdesperado går amok er også relativt fjern, kan man vel anta? 

 

Uansett, blir man kvitt "støttemedlemene" så blir det smalhans for "eliten" når inntekten til klubben minker. Men det er en grei bivirkning når man har som hensikt å redusere antall våpen i befolkningen. Jo flere som blir demotiverte og slutter, jo færre våpen og færre våpeneiere. Det blir som det gamle diktet om at først tok man jødene osv. 

 

For tjue år siden kunne man eie et tosifret antall håndvåpen uten å skyte ett eneste stevne. Hva er det som har endret seg siden den tid siden man er så hypp på å fjerne våpen fra folks våpenskap, som forøvrig ikke var påbudt på den tiden?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det handler ikke om samfunnssikkerhet,det handler om kontroll. Alle vet, t.o.m. lovgiverne, at vi lovlydige våpeneiere er nettop det, lovlydige. Det nevnes i flere settinger diverse forbund som er bortevekk i saken, frustrasjonen burde gå utover disse da vi tross alt betaler penger for å få lov til å holde på det vi driver med, og da er det ikke for mye forlangt at disse stiller opp i disse tider

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, nhd skrev:

Hvis dette er noe som aktiverer passive medlemmer slik Domino skriver i et innlegg, er vel dette noe som forbundene (ikke bare NSF) ser på som positivt.

6 timer siden, nhd skrev:

skal jeg være den som står fremst og øverst på barrikadene.


Først tok de..men jeg brydde meg ikke

Så tok de..
Til slutt tok de meg, men da var det ingen igjen til å bry seg.

 

Mvh,

Martin Niemöller

 

 

 

 

Edited by MathiasH
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg bodde i Tromsö fram til mai 2005. I april 2005 fikk jeg et tilsvarende brev, omenn ikke så detaljert da, fra politimenneskene der oppe.....så dette er ikke noe nytt, kontrollviljen er tydeligvis stor i distriktet..

 

Löste problemet med å flytte laangt sörover, stod på flyttefot uansett.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

34 minutter siden, pondoro skrev:

Löste problemet med å flytte laangt sörover, stod på flyttefot uansett.... :lol:

Forvaltningsflykning i eget land,ja ja. Godt at du fikk oppholdstillatelse lenger sør. Vi får litt smaken på å være forfulgt av myndigheter som bringer oss tanken på land vi helst ikke sammenligner oss med. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nå har politiet også varslet at de skal på hjemmekontroll hos et tilfeldig utvalg av våpeneiere i Tromsø. Først og fremst for å se at våpen er forskriftsmesig oppbevart.

I avisartikkelen hevdet de at det var et krav at skapet skulle være boltet i gulv eller vegg. Så vidt jeg vet er det kun om skapet er under 150 kg, eller er reglene forandret igjen?

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Freeride skrev:

Nå har politiet også varslet at de skal på hjemmekontroll hos et tilfeldig utvalg av våpeneiere i Tromsø.

 

Det er godt å se at det er et område i landet der det ikke foregår noe som helst ureglementert, slik at politiet har god tid til å besøke lovlydige våpeneiere, for å få litt avveksling fra lediggangen og tommeltvinningen på politikammeret.

 

Meeen - så dukker denne saken opp:

 

https://www.nrk.no/troms/tromso-ordforer_-_-en-meget-alvorlig-sak-1.14280670

 

"Mistanke om utslipp av STORE MENGDER hydraulikkolje i drikkevannet". En slik anmeldelse har politkammeret ingen hast med å undersøke, man må jo avlegge våpeneierne besøk i stedet. Til orientering: Hydraulikkolje er så giftig at boreplattformer kun har lov til å slippe ut EN LITER i året til havet!

  • Sad 2
Link to comment
Share on other sites

15 timer siden, Freeride skrev:

hjemmekontroll hos et tilfeldig utvalg av våpeneiere i Tromsø. Først og fremst for å se at våpen er forskriftsmesig oppbevart.

Først og fremst??? Hva menes med det? 

 

Kontroll av oppbevaring for våpen og ammo er det ENESTE  som lovlig kan utføres i en hjemmekontroll. Alt annet vil være en ulovlig ransakelse i private hjem!

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, 32-40 Win. skrev:

Først og fremst??? Hva menes med det? 

 

Kontroll av oppbevaring for våpen og ammo er det ENESTE  som lovlig kan utføres i en hjemmekontroll. Alt annet vil være en ulovlig ransakelse i private hjem!

 

Hvis du møter politiet i døra med en hasjsneip i munnviken, eller det ligger tjuvgods på stuebordet, kan de lovlig endevende hele huset. Og garasjen og boden og bilen.

 

Og det er dette som er litt problematisk med at det er politiet som skal gjøre denne jobben.

Link to comment
Share on other sites

21 minutter siden, fleskebacon skrev:

 

Hvis du møter politiet i døra med en hasjsneip i munnviken, eller det ligger tjuvgods på stuebordet, kan de lovlig endevende hele huset. Og garasjen og boden og bilen.

 

Og det er dette som er litt problematisk med at det er politiet som skal gjøre denne jobben.

Det er ikke det minste problematisk. For det første skal ikke narkomane og tyver ha våpen. For det andre "clustrer" kriminaliteten seg. De som har noe å skjule på et område, har oftest mer urent mel i posen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Vil sterkt anbefale å nirydde før kontroll.

Og ta gjerne kostnaden ved å ha en advokat tilstede, evt sørg for at det er flere enn du og politiet der. 

 

Er ikke spesielt bekymra for at politiet tar seg ulovlig til rette, men de har ganske vide lovhjemler ved mistanke om straffbare forhold.

Link to comment
Share on other sites

7 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

All slik advokathjelp i medlemskap og forsikringer er for ting som har skjedd

Vanligvis ja..... men hvorfor ikke tenke nytt? Her har jo NJFF en mulighet til å tilby medlemmene noe bedre enn en advokat som sitter å venter på en telefon som aldri ringer. Ett medlemstilbud som også kan være med å forsvare den lite tiltalende årlige medlems-avgiften😉

 

8 minutter siden, bardp skrev:

 Har man ting på stell slik en skal er vel ikke dette noe problem. 

Naivitet og mangel på prinsipiell forståelse kan være ganske søtt i begynnelsen. Men når det til stadighet dukker opp i årelange diskusjoner, må jeg innrømme at «sjarmen mister sin glans» etter hvert.😉

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Alle skytterorganisasjonene driter tynt i dette med oppbevaringskontroll i kappløpet om å framstå som seriøse og ansvarlige. Politikerene driter tynt i det av samme grunn.

En helt ufattelig enkel løsning hadde vært om det ble publisert en fast innstruks for hvordan kontrollen skal gjøres OG at den uten untak ble utført av sivilt ansatte.

 

 

Edited by Chiefen.v-2
Digre svarte mekanikerhender
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rundt den ordningen må jeg si at det er flere ting jeg lurer på. Sender politiet ut brev rekommandert slik at de er sikker på å nå frem til rette vedkomende? Et tilfeldig brev i posten trenger ikke komme frem (av erfaring). Har man egentlig noe innflytelse på når denne kontrollen skal finne sted? Og om man har det, hvorfor tar de ikke bare kontakt med folk på telefon? 

Er dette en kontroll som skal foregå i arbeidstid så må jeg si at jeg synes det ikke bare er misbruk av poitets resurser, men også våpeneiers. Det begynner etter hvert å bli mange "unødvendige kontroller" i hjemmet for en gjennomsnittlig  normal huseier 🙄    

Edited by Bly
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde kontroll for noen få år siden (3-4 år siden?). De ville se på oppbevaring og kontroll av skapets innhold, samt patronsamling som var notert. Jeg fikk brev og ringte dem straks og avtalte tid på døgnet, det ble tidlig på dagen i deres arbeidstid. De sjekket om skapet var boltet og FG-Godkjent. Deretter  kontrollerte de nummerere på alle våpen, de sjekket hva som gikk under  begrepet repeter og halvauto, dette noterte de. Hagla var brekkvåpen. De krysset av på mye annet jeg ikke så hva var. Når de kommer inn i et hjem danner de seg fort et inntrykk om du er frisk og er edrulig, sikkert andre forhold som tilsier om våpengarderoben er i trygge omgivelser. De krysset av at jeg hadde alarm tilknyttet en alarmsentral, det var det første de krysset av. Min boligalarm er ikke pliktig, men likevel. 

Det jeg var mest bekymret for var patronsamlingen min, patronene står tallrikt i et spesielt hyllesystem i en glassmonter. Det kom ingen kommentar, monteren er låst. Våpenhåndtering: Når jeg tok ut våpnene fra skapet en etter en var jeg nøye på håndteringen så de oppfattet meg og sin egen situasjon som trygg (pekevinkler og fingeren unna avtrekkeren). Jeg fikk et smil av to hyggelige damer fra våpenkontoret som takket for seg. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Vaquero skrev:

Jeg fikk et smil av to hyggelige damer fra våpenkontoret som takket for seg. 

 

Var de to hyggelige damene polititjeneste"MENN" etter politiloven, eller var de sivilt ansatte?

 

I forbindelse med innføring av "hjemmebesøks-paragrafen", sa Kristin Halvorsen, daværende leder i SV og en del av flertallet som innførte paragrafen, at "politifolka skal selvfølgelig ikke inn i private hjem for å se etter heimebrentapparater" (nøyaktig ordlyd finnes på Stortingstidende).

 

Dette viser at hun, og hele flertallet som innførte, og fortsatt forsvarer denne paragrafen, enten ikke forstår Politiloven, eller oppfordrer politfolk til lovbrudd. En polititjenestemann/-kvinne er har politirettigheten 24 timer i døgnet, og i forhold til alle lover, og har PLIKT til å reagere i forhold til alle lovbrudd. Mens sivilt ansatte i beste fall har BP i forhold til bestemte lover.

 

Hvis jeg skulle få besøk av onkel/tante Blå, skal jeg rigge til et improvisert destillasjonsapparat, sette det på entregolvet, og kjøre gjennom litt rødsprit eller vindusspylervæske, så de stinker passe kokt sprit i hele oppgangen.

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, Jegermeistern skrev:

Var de to hyggelige damene polititjeneste"MENN" etter politiloven, eller var de sivilt ansatte?

Slik jeg har forstått det var det to sivilt ansatte på våpenkontoret. De var damer, jeg spurte ikke om de ville ut på en øl med meg etter dagens strev :D 

Kjønn er egentlig irrelevant.

Link to comment
Share on other sites

Politiet har fått slakt av riksrevisjonen pga. manglende kontroller. I mitt distrikt medfører det nå en kraftig økning i antall hjemmebesøk. Dette er bare starten. Hele våpenforvaltningen skal nå revideres og endres frem mot 2022. Resultatet er selvfølgelig at ressurser brukes på kontroll av den mest lovlydige gruppen av borgere istedenfor kriminelle. Mye kan sies om politiet, men dette er politisk styrt. Vi kommer til å se en betydelig innstramming av vårt handlingsrom når regjeringens forslag til ny forskrift fremlegges, og dette av den blåeste regjeringen på denne siden av krigen. Vi har mye arbeid foran oss!

 

PS. I min GDE er det konsulenter fra forvaltningen som drar på hjemmebesøk. Mulig det er anderledes på enkelte lensmannskontor.

Link to comment
Share on other sites

36 minutter siden, bardp skrev:

Forstår ikke problemet med mindre en har svin på skogen og det bør en jo ikke ha.

Man kan jo aldri vite helt sikkert? Med de intrikate lovene og forskriftene som produseres i bøtter og spann så er det ikke helt lett for meningmannen i gata og til en hver tid være oppdatert på alt dette. Har man ei hagle og ei rifle i "orginal" tilstand, et par pakker ammo og et våpenskap i yttergangen i et skap eller en kjellerbod riktig montert så er det jo lite å være bekymret for. 

 

Bare for å ha sagte og ha det på det rene så tror jeg ikke at politiet har som utgangspunkt at de skal ta deg på noe under en slik "hjemmekontroll". Men så er det jo slik at enkelte opplevelser med etaten kan gjøre at den "naturlige sunne skepsisen" som et gjennomstlig menneske har iboende, (den som faktisk gjør at vi har overlevd som art), kan få blomstre.

 

Jeg kan jo ta en egenopplevd erfaring. Jeg skulle levere inn ei rem 870 pumphagle for å få kjøpe ei ny hagle i samme kaliber. Siden det bare er løp og låsekasse som er registreringspliktige deler tenkte jeg at resten kunne jeg plukke bort å ha som reservedeler. Jeg trappet opp på våpenkontoret med kunn løp og låsekasse og forklarte anliggende. Hvorpå dama bak skranken omtrent gikk fullstendig i lås fordi hun "anntagelig trodde at jeg prøvde å lure henne", ikke vet jeg? Med den adferden og "framtoningen" hun hostet opp så gjorde jeg meg klar til å legge frem henda på skranken slik at noen kunne sette på håndjern og ta meg med til avhør 🙄.

Det gikk heldig vis bra selv om det tok litt tid før jeg slapp ut med en kvittering på at den hagla var levert inn til spikerproduksjon. Det var ikke en opplevelse av spesielt hyggelig karakter...

 

For de som har holdt på med jakt og våpen en stund er det gjerne slik at de har kjøpt, solgt og kassert en god del våpen og løp. Jeg har kontroll på hva jeg har gjort, men betror ikke politiet til å ha det samme med tanke på det registeret de fører, og ikke minst basert på hva slags episoder man får høre om at andre i krestes har opplevd. Hvem vet hva et eventuelt avvik vil føre til?

 

Siden jeg er litt over gjennomsnittlig interessert i skyting, lading og børsemaking ser hobbyrommet mitt litt ut som et børsemakerverksted/ladebu/hvem vet hva andre oppfatter det som selv om jeg ikke har noen intensjoner om å bryte loven på noen punkter med det jeg holder på med?

 

Så er det uklarheter/forskjell i regler av oppbevaring av ammo. Du har brannforskriften også har du våpenloven. Har du f.eks oversikt over hva som er lovt å ha i et hjem av brennbare væsker og mengder?   

 

Selv om man ikke er kriminell, har svin på skogen, ønske om å skule noe så er det fort gjørt og uforvarende bryte noe man ikke i utganspunktet var klar over. 

 

 

 

 

      

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Vaquero skrev:

Jeg hadde kontroll for noen få år siden (3-4 år siden?). De ville se på oppbevaring og kontroll av skapets innhold, samt patronsamling som var notert. Jeg fikk brev og ringte dem straks og avtalte tid på døgnet, det ble tidlig på dagen i deres arbeidstid. De sjekket om skapet var boltet og FG-Godkjent. Deretter  kontrollerte de nummerere på alle våpen, de sjekket hva som gikk under  begrepet repeter og halvauto, dette noterte de. Hagla var brekkvåpen. De krysset av på mye annet jeg ikke så hva var. Når de kommer inn i et hjem danner de seg fort et inntrykk om du er frisk og er edrulig, sikkert andre forhold som tilsier om våpengarderoben er i trygge omgivelser. De krysset av at jeg hadde alarm tilknyttet en alarmsentral, det var det første de krysset av. Min boligalarm er ikke pliktig, men likevel. 

Det jeg var mest bekymret for var patronsamlingen min, patronene står tallrikt i et spesielt hyllesystem i en glassmonter. Det kom ingen kommentar, monteren er låst. Våpenhåndtering: Når jeg tok ut våpnene fra skapet en etter en var jeg nøye på håndteringen så de oppfattet meg og sin egen situasjon som trygg (pekevinkler og fingeren unna avtrekkeren). Jeg fikk et smil av to hyggelige damer fra våpenkontoret som takket for seg. 

 

Forutsatt at de var sivilt ansatte; perfekt gjennomført. Null stress.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...