Jump to content

Fikk kule over hodet på fjelltur bak skytebanen: – "Jeg trodde den merkede stien gikk på et trygt område"


klabbogbabb

Recommended Posts

https://www.an.no/rana/helse/jakt/fikk-kule-over-hodet-pa-fjelltur-bak-skytebanen-jeg-trodde-den-merkede-stien-gikk-pa-et-trygt-omrade/s/5-4-849426

 

Har merket at også den lokale elgbanen her har turstier gående rett bak seg, slik at dersom noen enten skyter uvørent eller har en fantastisk stor elevasjonsfeil under innskyting vil kunne skyte rett inn på turstien. Er vel bare spørsmål om tid før noe slikt inntreffer.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge den går over så er det jo trygt? Mener det var i Sveits. Der har de en skytebane der de skyter over en svært trafikkert vei. Ligger film på youtube for den som vil se ;)

 

Link for de som ikke er så flinke til å søke :P

 

 

Edited by Mas-36
Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk på den skytebanen den aktuelle dagen (dog uten våpen). Det var polititrening tidlig på dagen, og på ettermiddagen var det både skyting på elgbanen ved siden av, samt at det var skytingens dag på hovedskytebanen. Både 200 og 100-meter var i drift, sikkert ca 50 unger som skjøt. Det var også folk fra heimevernet som lot unger få skyte med pistol på skiver. De som har gått der har gått en "alternativ" rute for Ranatrasken (et tiltak fra rana turistforening) som hadde blitt satt opp pga veiarbeid. Rimelig elendig hvis turistforeningen har laget alternativ rute bak blinkene. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...