DisabledKitten Posted August 23, 2018 Posted August 23, 2018 (edited) Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så prøver her. Jeg var innom pedersens vaabenlager og spurte om hagl i bismuth eller tungsten #3 og fikk da denne pakken. Står ingenting om hva som er inni disse patronene men mistenker at det kansje er bly? Var en gammel pakke og prislappen og navnet det har stemmer ikke med hva boksen sier det er? Edited August 23, 2018 by DisabledKitten
hjortefot.com Posted August 23, 2018 Posted August 23, 2018 Ser ut som om det stemmer, prislappen tatt i betraktning.
358 Win Posted August 23, 2018 Posted August 23, 2018 Du får åpne en patron å prøve å banke et haggel flatt med hammer
DisabledKitten Posted August 23, 2018 Author Posted August 23, 2018 Har nå åpnet og banket vismuth, bly og tungsten. Fargen er mest lik det jeg vet er bly og klarer ikke helt skille mellom vismuth og bly når jeg hamrer på den. Finner nesten ikke noe på nettet om hva som er i Alphamax+ Eley. Har sendt Eley en mail og håper på svar iløp av i morgen da jeg tenkte jeg skulle bruke disse på lørdag. får vell ta meg en tur til xxl og se hva de har...
DisabledKitten Posted August 23, 2018 Author Posted August 23, 2018 1 minutt siden, 32-40 Win. skrev: Alphamax=bismuth Tusen takk!
358 Win Posted August 23, 2018 Posted August 23, 2018 Du er ikke i tvil om du klarer å hamre haggelet flatt er det bly . Går det i biter er det BISMUTH. Er det tungsten klarer du ikke gå banke det flatt 1
Ei tohi varjata Posted August 24, 2018 Posted August 24, 2018 Vismut på norsk og bismuth på engelsk Tungsten kaller vi wolfram..
Jibrag Posted August 24, 2018 Posted August 24, 2018 8 timer siden, 358 Win skrev: Du er ikke i tvil om du klarer å hamre haggelet flatt er det bly . Går det i biter er det BISMUTH. Er det tungsten klarer du ikke gå banke det flatt ...og klarer du å klemme det flatt med tommelen er det sannsynligvis Fiocchi Tundra. Som visstnok er små klumper av permafrost rullet til hagl. 2
Recommended Posts