Jump to content

Endelig ferdig med kniv nr 1 (cnc kniv)


simor73

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne poste et par bilder av den ferdige versjonen av (ulovelig kniv tråden) syns dette ble ganske så bra. skaftet er av amerikansk valnøtt oljet en gang og lakket med bistrolakk. forandret litt på fingebeskyttelsen og holken så den flukter med treverket. Nettskjeringen er også jobbet litt mer med. første gang jeg har prøvd meg på slire også. blir sikkert bra med litt erfaring

20180823_152323.jpg

20180823_152333.jpg

20180823_152343.jpg

20180821_002131.jpg

Edited by simor73
Mangler stor bokstav
  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Inni svarteste h******!!! Dette er jo NYDELIGE SAKER MANN!!

Dette har nok tatt maaaaaange timer, men fy faen så flott! Det arbeidet du har lagt ned i den fresen og det som har kommet ut av den er meget imponerende!

 

Hvor lang tid anslår du det vil ta å lage til alt for et skaft med annen form? (regner med mye må kodes og fintunes på nytt?)

 

Supre greier

Håper på å se mer av dette!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hei å takk for fine komplimenter på kniven/fresen! Det tar ikke så forferdelig lang tid å tegne å programere men litt pjusk er det. Regner med 2  timer på tegning og er par timer på fresing. Kanskje litt lenger tid totalt om man skal lage holk også. Så egentlig ikke så forferdelig. Kommer selvfølgelig litt ann på hvor komplisert skaftet er også.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
18 timer siden, Jegerlærling skrev:

Fantastisk flott kniv. Har du noen formening om pris på en slik småjobb? Er det no PM funksjon på forumet her? Vakkert arbeid. 

om jeg skulle lage dette skaftet ferdig til deg måtte jeg nok hatt rundt en 1000 lapp. blir fort 4-5 timer. så kan nok ikke kalles billigkniv dette.

Link to comment
Share on other sites

På 2.12.2018 den 11.47, simor73 skrev:

om jeg skulle lage dette skaftet ferdig til deg måtte jeg nok hatt rundt en 1000 lapp. blir fort 4-5 timer. så kan nok ikke kalles billigkniv dette.

Det er en meget fair pris på ett flott stykke arbeid. Mulig jeg sender deg en PM som jeg nå har funnet ut hvordan gjøres. Må prioritere litt i disse juletider. Har en kniv som jeg skal se å få tatt ett bilde av for om mulig noen her inne vet hva er. Den har ett ca 23 cm langt blad og ser ut som ett slags huggeredskap. Har ett litt utydelig våpenskjold og merket vanadium sthal. Men skaftet er av noe som ligner porselen og det kunne jeg tenkt meg å byttet ut, om kniven er noe annet enn kjøkkenredskap. Skal få tatt ett bilde og lagt ut. 

Edited by Jegerlærling
Typo
Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Olesøn skrev:

Trykk på ikonet til den du vil sende PM til, så får du opp profilen. Der er det en knapp med en konvolutt. 

Tusen takk for hjelpen olesøn.

Skal forsøke å lage en tråd med bilder nå,kanskje noen kan fortelle hva slags kniv jeg har. Er det en skogskniv å ikke en kjøkkenkniv, ville skaftet i tråden her vært gull. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...