Jump to content

Remington 870 supermagnum serienummer på løpet


Jon H.

Recommended Posts

Heisann, jeg har en remington 870 supermagnum som jeg nettop har fjernet våpenmaling fra, i samme slengen endte jeg opp med å fjerne den svarte finishen/ coatinga på løpet da oppdaget jeg noe jeg ikke har tenkt på før. Nemlig at jeg ikke kunne finne noe serienummer på løpet annet en "kg", på låskassa står serienummeret (samme som i våpenkortet) tydlig inngravert. På de andre haglene jeg har så står serienummer inngravert i løpet. Det jeg lurer på om det har skjedd en feil under produksjon som gjør til at serienummer ikke står på løpet eller om det skal være slik på desse remington haglene? Man må jo ha innvilget søknad for å kjøpe løp og jeg vil tro at det i den sammenheng også burde stå et serenummer på orginalløpet. 

Link to comment
Share on other sites

Thor har som vanlig rett, i Europa nummerer man deler på en annen måte enn i USA.

Når et våpen leveres komplett og aldri selges som enkeltdeler byr ikke dette på noen problemer, og inntil for bare noen år siden var det normalt å få våpenkort hvor det stod "uten nummer" dersom man kjøpte en unummerert pipe. De siste årene har det vært krav om nummerering av piper når de selges enkeltvis, men det er antagelig ingen som har tatt høyde for at en unummerert pipe i et nummerert våpen noen gang skal skilles fra våpenet.

Link to comment
Share on other sites

Ok takk for gode svar alle sammen, jeg begynte å bekymre meg litt for det juridiske rundt at det ikke stod noe serienummer på løpet og tenkte at det kanskje hadde skjedd en feil under produksjon. Men dersom det skal være sånn så er det greit. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...