Jump to content

Ladning 85gr wc cal32


iscariah

Recommended Posts

Er det noen som har prøve 85gr wc fra Handler&Natermann? Har selv prøvd å lade med 2.2g N310 og satt kulen 3mm under hylsekant. Ser ut til å fungere bra med brukbare samlinger. Men jeg er interessert i å vite om andre har erfaring fra disse kulene.

Edited by iscariah
Flere opplysninger
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har de samme kulene, men har ikke prøvd å lade dem ennå. Men nå begynner lageret av Lapua 83 gr fabrikkammo å forsvinne, så jeg vurderer å lade opp endel ammo med denne kula til felt og hurtig grov. Har du prøvd å sette kula i flukt med hylsemunningen? I så fall, hvordan oppførte den seg da? Den ladningen du beskrive høres jo litt "frisk" ut sammenlignet med hva jeg tidligere har brukt til Lapua kuler.

 

Er det ikke noen andre som har litt input?

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Domino skrev:

Jeg har de samme kulene, men har ikke prøvd å lade dem ennå. Men nå begynner lageret av Lapua 83 gr fabrikkammo å forsvinne, så jeg vurderer å lade opp endel ammo med denne kula til felt og hurtig grov. Har du prøvd å sette kula i flukt med hylsemunningen? I så fall, hvordan oppførte den seg da? Den ladningen du beskrive høres jo litt "frisk" ut sammenlignet med hva jeg tidligere har brukt til Lapua kuler.

 

Er det ikke noen andre som har litt input?

Jeg ser at jeg rota litt innledningsvis. Den 83g kula jeg satte under hylsekant var en 38 laddning. Men jeg bruker også en HN 83g bly til min cal 32 S&W mod16. Der setter jeg kula i flukt med hylsekant og lader med 1.6g N310. Den går nesten hull i hull og gir en behagelig rekyl. Har også prøve HN 100g WC Belagt, uten de helt gode resultat. Tror nok at cal 32 er litt vanskelig kaliber og heller ikke det store mangfoldet i kuletyper. Men gode forslag taes i mot med takk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...