Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Er det noen som har prøve 85gr wc fra Handler&Natermann? Har selv prøvd å lade med 2.2g N310 og satt kulen 3mm under hylsekant. Ser ut til å fungere bra med brukbare samlinger. Men jeg er interessert i å vite om andre har erfaring fra disse kulene.

Edited by iscariah
Flere opplysninger
  • 3 weeks later...
Posted

Jeg har de samme kulene, men har ikke prøvd å lade dem ennå. Men nå begynner lageret av Lapua 83 gr fabrikkammo å forsvinne, så jeg vurderer å lade opp endel ammo med denne kula til felt og hurtig grov. Har du prøvd å sette kula i flukt med hylsemunningen? I så fall, hvordan oppførte den seg da? Den ladningen du beskrive høres jo litt "frisk" ut sammenlignet med hva jeg tidligere har brukt til Lapua kuler.

Er det ikke noen andre som har litt input?

Posted
9 timer siden, Domino skrev:

Jeg har de samme kulene, men har ikke prøvd å lade dem ennå. Men nå begynner lageret av Lapua 83 gr fabrikkammo å forsvinne, så jeg vurderer å lade opp endel ammo med denne kula til felt og hurtig grov. Har du prøvd å sette kula i flukt med hylsemunningen? I så fall, hvordan oppførte den seg da? Den ladningen du beskrive høres jo litt "frisk" ut sammenlignet med hva jeg tidligere har brukt til Lapua kuler.

Er det ikke noen andre som har litt input?

Jeg ser at jeg rota litt innledningsvis. Den 83g kula jeg satte under hylsekant var en 38 laddning. Men jeg bruker også en HN 83g bly til min cal 32 S&W mod16. Der setter jeg kula i flukt med hylsekant og lader med 1.6g N310. Den går nesten hull i hull og gir en behagelig rekyl. Har også prøve HN 100g WC Belagt, uten de helt gode resultat. Tror nok at cal 32 er litt vanskelig kaliber og heller ikke det store mangfoldet i kuletyper. Men gode forslag taes i mot med takk.

Posted

Jeg rota visst litt jeg og. Det viser seg at .32-kula jeg har er 90 gr. Men det er jo fortsatt ei lettere kule enn 98 gr! Dog spørs det om forskjellen er såpass merkbar at det er noe vits i å lade felt- og hurtigladninger med den...