Jump to content

Walther PP i salong?


gundergerson

Recommended Posts

Hei

 

Et lite og enkelt spørsmål til enhåndsekspertisen:

 

Er Walther PP blitt produsert i .22LR?

Er det mulig å oppdrive en slik?

Ny eller brukt? Eventuell pris?

Har den i tilfelle en enkel tilbakeslagsmekanisme eller låst sluttstykke?

 

hilsen gunders, litt allergisk mot .32 og .380...

Link to comment
Share on other sites

Ja

Nesten nei

brukt produksjon nå stoppet. dyrt til svinedyrt

blowback som alle nære slektninger.

 

Edit: Fjernet den sisterte teksten da du svarte rett under - så blir det enklere å lese tråden, og hjelper til med at forumet ikke blir tregt å lese i fremtiden ettersom databasen vokser

 

:-) Morten Vinje

Link to comment
Share on other sites

PS en kar med det klingende pseudonym Karsken, skreiv på NSFs forum at han har en slik, PP Sport, som kom med 6" pipe.

 

Han har fått denne kappet ned og forsiktet satt tilbake, slik at den passer til NSF Spesialpistol.

 

Spesialdoktorert avtrekker, vil hverken låne den bort eller tillate tørravtrekk......

Link to comment
Share on other sites

Jepp, PP i 22 er regnet som en hellig gral innen lommepistol. Personlig synes jeg den er litt oppskrytt, min Beretta 71 er både liten, lett, elegant og presis. Med en liten avtrekksjobb får en også et svært godt avtrekk, og selv med dette lagt inn i prisen er den billigere enn en PP. Greit at den ikke er i helstål, men aluminium holder i massevis for en 22. Stål gjør også pistolen unødvendig tung til lommepistol å være.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke en kar som tok inn et mindre parti fra Israel?

(problem, kom visst uten magasiner, SVJH.....??)

 

Æææææ var ikke det samme kar som dreiv en slags kommers skytebane i Oslo?

Hvor ble det av han? Er banen fortsatt åpen?

 

Sist men ikke minst: hvor BLE det av Beretta pistolene?

Link to comment
Share on other sites

Antagelig var det Arad som på det tidspunktet drev å importerte galiler og annet israelsk utstyr som tok inn Berettaene, men han solgte endel gjennom seilduksgata skytesenter ved Pinker`n...

 

Senteret er nedlagt og ryktene om hva som er skjedd med Pinker`n er mange, hvorav fengsel og harpeklimpring er to av dem - hva som faktiskt har skjedd vet jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

Pink Panter var /er? en harding....

 

Jeg fikk en mail fra ham i forbindelse med forsøk på å lage en Nettavis /Nettversjon av Våpenexpressen.

 

Der nevnte han at han var alvorlig syk, og senere nevnte noen at det var snakk om drypp eller noe lignende med tilhørende lammelser. Det er dødsens alvorlige saker det, og da ligner det mer på pleiehjem.

 

Noe fengselsopphold har jeg lite tro på, det høres mer ut for å være den vanlige ryktebørsen, hvor enkelte tillater seg å legge ut uhemmet jævlige ting om folk de ikke kjenner en gang, her på nettet, uten å ha kilder og uten å forsøke å sjekke kilder.

 

Det var noe snakk om uregelmessigheter i forbindelse med medlemsskap i en halv-komersiell pistolklubb, men selv de mest hatefulle må forstå at det skal mer til for å bli satt til å spille på jerngitteret, enn som så.....

 

Pink'en var ivrig (der skreiv jeg FORTID igjen) og forsøkte å stå på for våre felles rettigheter.

At vi ikke ønsket det er bare å ta til etteretning.

 

Beklager at jeg hijacka tråden, det var IKKE meningen! Og jeg understreker, jeg har aldri fått BEKREFTET hva som har rammet Pinken og hva utfallet ble, han bare kom bort. Men det ble glovarmt på Njus i gamle dager når Pinken slo til mot de vantro som gikk i mot tanken på noe a la 2. Amendment i Norge!

:P

 

Men de Berettaene han hadde til salgs gikk rett så godt de, i følge rapporter!

Og de ble solgt SVJV, billig også, og det er ikke umulig de fortsatt kan snappes opp for en billig penge.

Link to comment
Share on other sites

OT Hei Gunders, har sans for Brian jeg og - det var jo han som var sjefen, leppa var jo bare guttungen!!

Men Charlie var liksom førstevalget, ettersom Brian er dau, men så var det Keith da, han er et seigt taskeskinn han og..... :D Men Charlie holder alle i takt og har gjort det hele tiden..... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har 2 stk. Sport med langt løp - som jeg skal kappe ned til spesialpistol.

 

Med svinhøyt bud - kan den ene vurderes solgt :D:D

 

Så en slik nedkappet til spesialpistol NSF på et stevne i fjor sommer, eieren skrøt uhemmet.

 

Og ja det er vanlig PP med 6" løp som stikker ut av sleiden, og med forsikte festet på pipa, a-la Luger 08.

 

Her var pipa kappet ned slik at en har maxlengde på våpen litt under 185mm og forsiktet festet på den ca 12mm lang løpsstubben som står igjen.

 

Så faktisk ikke dumt ut......

Link to comment
Share on other sites

"Er en PP Sport identisk med en vanlig PP .22 bortsett fra det lange løpet? "

 

Ja.

Nja, vel, ikke helt lik. Den har ikke doubleaction avtrekk, noe som gjør avtrekket bedre. Og så har den stillbart baksikte.

Hadde en slik PP Sport selv, som ble omgjort til Spesialpistol. Den fungerte topp, og er nok veldig nært det optimale i den klassen. Men så måtte jeg bare ha en 1911 spesialpistol, og da ble den solgt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jepp, PP i 22 er regnet som en hellig gral innen lommepistol. Personlig synes jeg den er litt oppskrytt, min Beretta 71 er både liten, lett, elegant og presis. Med en liten avtrekksjobb får en også et svært godt avtrekk, og selv med dette lagt inn i prisen er den billigere enn en PP. Greit at den ikke er i helstål, men aluminium holder i massevis for en 22. Stål gjør også pistolen unødvendig tung til lommepistol å være.

 

Har prøvet en original PP, ikke tunet eller annet lurt, skjøt 49 på 25 meter.

Det jeg la merke til, var at avtrekket var utrolig stabilt og jevnt, noe som gjorde det lettere å treffe til tross for de pinglete siktemidlene (jeg må ha lesebriller for å se så små redskaper).

 

Men smaken er som baken, jeg likte mora, mens andre liker dattera

 

:D

Link to comment
Share on other sites

"Har 2 stk. Sport med langt løp - som jeg skal kappe ned til spesialpistol.

 

Med svinhøyt bud - kan den ene vurderes solgt"

 

Nå har de blitt ombygd. Så hvis noen har skrekkelig lyst på èn av de - så kanskje jeg kan selge en - men det blir ikke før om 14 dgr. - da jeg skal reise bort i overmorgen.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Forøvrig har jeg alt begynt å lete etter en S&W .22 Kit Gun...

 

gg

 

PS1: Jeg har fått tak i den Valmet'en jeg etterlyste. Nå het den riktignok ikke Valmet 412, men Tikka 512, uten at det spiller noen særlig rolle.

PS2: Dette betyr imidlertid ikke at jeg tar til takke med en Rossi, Ruger, Taurus e.l. i .22.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Forøvrig har jeg alt begynt å lete etter en S&W .22 Kit Gun...

 

gg

 

PS1: Jeg har fått tak i den Valmet'en jeg etterlyste. Nå het den riktignok ikke Valmet 412, men Tikka 512, uten at det spiller noen særlig rolle.

PS2: Dette betyr imidlertid ikke at jeg tar til takke med en Rossi, Ruger, Taurus e.l. i .22.

 

Men min overprisede m17 vil du altså ikke ha???

Makan... Gamlingen nå til dags altså :lol:

 

Vil ellers minne om rugers eminente sp101 i .22 det er fin .22 revolver det...

Link to comment
Share on other sites

Hei Evert

 

Igjen, takk for tips, men jeg har en slik, helt identisk. En morsom liten sak, men jeg er ute etter 3- eller 4-tommers løp. Da kan det jo hende at jeg treffer det jeg sikter på en gang i blant... :?

 

gg

 

Hrm...

kjøpe en model 17 og få evert til å skru inn .22 pipe på ca 4"??? :wink::mrgreen:8)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

På tide å oppsummere denne tråden (ingen ting bør henge i løse lufta):

1) Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg en Walther PP i salong.

2) Det kunne ingen hjelpe meg med.

3) Bortsett fra Morten V.

4) Likevel har jeg nå kjøpt en Smith modell 18-4 i salong.

5) Og dermed er jeg relativt fornøyd.

6) Inntil Morten V. kommer med et nytt bilde fra sin salong.

7) Teppefall.

 

gundersen :)

 

PS1: Dette har vært en koselig, liten tråd, med enkelte sprik ut til høyre eller venstre, akkurat som det bør være. Derfor burde den egentlig bare fortsatt, men grunnlaget for dens videre eksistens er nok dessverre borte.

PS2: God påske!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...