Jump to content

A-tec fløy 15m, like heil


EivindMy

Recommended Posts

Hei

 

På skytebana her om dagen løsna ein A-tec Tmm-45 demper fra rifla til ein kar under skyting.

Han endte opp med ei stålflis i kinnet men ellers like heil. 

Demparen fløy 15m eller så framover, eg fann den i dag. 

Men eg finn absolutt ingen tegn til skade på hverken bafler eller gjenger, alt ser like fint ut.

Gjengene på rifla er like fine også, så kva er det som har komme i retur og truffet skytter? 

Syns det heile virker merkelig... 

Veit det har vore fleire demparar som har løsna under skyting, spørsmålet er, har dei vore like heil etterpå, eller i smådelar?

 

Eivind 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Høres rart ut. man skal alltid stramme til demper før man starter skyting, og jeg bruker å etterstramme etter 10-15 skudd da den gjenger seg litt ut. Mulig han ikke har etterstrammet, og demperen har til slutt kommet så langt at den på siste skuddet løsnet helt og trykket fra kula blåste den avgårde. Jeg tror det kan være et fragment fra selve kula som har blitt skrellet av og kastet tilbake. Uansett, ville vært skeptisk til å bruke demperen igjen uten at den er kontrollert av børsemaker eller produsent. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...