Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja det kan det godt, kan være ammo også. Men jeg skyter de samme kulene i flere løp. Det er enorm forskjell, og man får det man betaler for... At løpet blir vanskelig å få rent om det har vært lett er også et tegn på at det er utskutt.

K

Posted (edited)

Som M67 skriver det er mye som påvirker dette.

Kaliber.

Ammunisjon

Hvor mye løpene er skutt med

Produsent(noen brukermindre tid på å polere løpene enn andre, pluss løp som er kuttet mantler ofte mer enn løp som er hamret.

Og sikkert enda flere ting som virker inn ;)

Edited by Mas-36
Posted

Kanskje det har noe med din og konens toleranse for skitt å gjøre? 😉

Seriøst, det er så mange variabler her at det er umulig å finne årsak. Helt like løp fra samme produsent kan oppføre seg totalt forskjellig mtp. hvor slitt skjæreverktøyet var, om operatøren var dritings kvelden i forveien osv. 

Hvis det er til stor sjenanse, går det an å prøve slipepasta evt. fire lapping. Vær også obs på at litt mantel i løpet gjør det enklere å pusse det hvis metallet har litt porer.

Ellers er det bare å skrive det av som dårlig mojo.

Posted

Er begge rifler i samme kaliber og dere bruker samme ammunisjon? 

Jeg syns propper er fine å jobbe med, om de er best eller ikke det vet jeg ikke, men løpene blir rene av rensemidlene jeg har i den ikke det jeg tørker det ut med :P 

Posted

Det er ikke noe fasitsvar her egentlig. For vanlig puss er standarden min lapp på jag og deretter bronsebørste, begge dynket i store mengder mpro7. Som regel bruker jeg kammerbørste først for å bli kvitt dritten i kammeret før jeg pusser løpet fra kammer-enden til munningen.

• 1 month later...
Posted

Alle har dem og det spiller ikke så stor rolle hvilken du velger så lenge gjengene er kompatible med det du bruker. Sjekk ut Otis, Dewey, Hoppes, etc.