Jump to content

Recommended Posts

Posted

Intressert i litt info om en bestemt sidemontasje til mauser, som jeg ikke har greid å funnet stort av på nettet, den likner ikke på (lsr) montasjene (tror jeg de heter) som er mange av utlands. Har også bare sett bilder sv disse montasjene på Norske HV-mausere

497FCE80-C028-4718-9994-16F7BED44731.jpeg.bc5651baa4dd055fba0a1170307ad23e.jpeg

Hva slags montasjer er dette, å hvilken produsent er det? Brukt i HV kansje? Vet at det fins mange reproduksjoner (uoriginale) typer av den kjente LSR montasja, men fins det kopier av denne også? 

Gjerne høre om folk syns dette er en grei montasje til bruk også, eventuelt erfaringer med den.

Posted

Den montasjen er "grei".. Imidlertid "dekker" basen på den ( og på EAW sin)  tommelkutsparringen i låskassa slik at det går tregere å bruke klips. Accumounts sin LSR synes jeg er fin. Teknisk og kvalitetsmessig er EAW den beste.

Posted

Om man har et sikte med  1 toms rør vil man da kunne holde hevarmen på sluttstykket orginal med denne montasjen? 

Fant også ut at dette er montasjer brukt av svenskene,

om det er av det svenske Forsvaret er jeg usikker på

Posted

Da har jeg fått tak i montasje å begynt å bore..... for å få det lettere å begynne å gjenge Bora eg med 4,5..... men Nesten umulig å bore i. Skulle tro det var panserstål😂 hva Type matrial burde boret vere for å borre i en mauser kasse? Eventuelt hva stål er mauseren?

Posted

Er vel så knallhardt herda disse at de muligens må anløpes før bearbeiding.

Har sett det nevnt flere ganger og regner med noen kommer med tips til hvordan du kan gjøre det.

• 5 years later...
Posted (edited)

Hei.

Denne montasjen som er på bilden, jeg har samme på min gamle HV-Mauser.

I bakre del av montasjen sitter det noen skruer, er disse til for justering av kikkert horisontalt og vertikalt sånn grovt?

Etter bytte av kikkersikte så går jeg omtrent i bunn for å få ned trådkors sånn passe dit jeg vil.

Skulle gjerne ha litt mer at gå på mellom forskjellig ammunisjon så at si.

Håper at noen har kunnskaper om denne montasjen som kan veilede meg.

IMG_20231217_163423213.jpg

IMG_20231217_163402662.jpg

Edited by Feieren
Oppdatering