Jump to content

Mauser sidemontasje


Mausertrynet

Recommended Posts

Intressert i litt info om en bestemt sidemontasje til mauser, som jeg ikke har greid å funnet stort av på nettet, den likner ikke på (lsr) montasjene (tror jeg de heter) som er mange av utlands. Har også bare sett bilder sv disse montasjene på Norske HV-mausere

 

497FCE80-C028-4718-9994-16F7BED44731.jpeg.bc5651baa4dd055fba0a1170307ad23e.jpeg

 

Hva slags montasjer er dette, å hvilken produsent er det? Brukt i HV kansje? Vet at det fins mange reproduksjoner (uoriginale) typer av den kjente LSR montasja, men fins det kopier av denne også? 

 

Gjerne høre om folk syns dette er en grei montasje til bruk også, eventuelt erfaringer med den.

Link to comment
Share on other sites

Den montasjen er "grei".. Imidlertid "dekker" basen på den ( og på EAW sin)  tommelkutsparringen i låskassa slik at det går tregere å bruke klips. Accumounts sin LSR synes jeg er fin. Teknisk og kvalitetsmessig er EAW den beste.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Hei.

Denne montasjen som er på bilden, jeg har samme på min gamle HV-Mauser.

 

I bakre del av montasjen sitter det noen skruer, er disse til for justering av kikkert horisontalt og vertikalt sånn grovt?

 

Etter bytte av kikkersikte så går jeg omtrent i bunn for å få ned trådkors sånn passe dit jeg vil.

Skulle gjerne ha litt mer at gå på mellom forskjellig ammunisjon så at si.

 

Håper at noen har kunnskaper om denne montasjen som kan veilede meg.

IMG_20231217_163423213.jpg

IMG_20231217_163402662.jpg

Edited by Feieren
Oppdatering
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...