Jump to content

Råd om montasje til Kahles 624


ronla

Recommended Posts

Hei folkens,

Jeg har nettopp kjøpt en brukt Kahles 624i MSR for å prøve meg på litt langhold. Primært skal den stå på en Rafdal rigg med HighTech stokk, HVA 1900 kasse med picatinny skinne og flutet Walter L løp i 6,5x55. Det kan også tenkes at jeg flytter den over på jaktrifla som er en standard Blaser R8 Success med Rechnagel sin picatinny rail. Ingen av disse skinnene er spesielt lange. Jeg tenker at jeg kanskje litt frem i tid vil strekke avstanden til > 600m hold, så da blir det vel nødvendig med en 8-10 MOA tilt også.

Har dere noen tanker om hvilken montasje jeg bør velge til denne kikkerten, helst slik at den ikke blir stående på pidestall.  Hadde vært fint med en type quick release, men det er ingen absolutt forutsetning. 

Takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

På Blaseren hadde jeg kjøpt den lengste Contessa picrailskinna for å få så lang avstand mellom ringene som mulig. Det gjelder å få så kort overheng som mulig på kikkerten. Kraft X arm gjelder i høyeste grad på kikkerter også. Fleks i kikkerten under rekyl reduseres også. Sjekk slowmo-filmen på youtube hvordan en S&B 5-25x56 flekser på ei AI-rifle. Man får grøsninger av mindre..

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk folkens, 

Den Contessa railen festes vel på en standard Blaser montasje (for ringer)? 

 Contessa med en 20 MOA Spuhr m/hurtigkobling høres bra ut i mine ører. 

Noen andre som ser andre brukbare løsninger??

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg mener denne stålskinna som skrus fast direkte i Blaserpipa. Den fåes i 0moa og 20moa.

Her kan man bruke qd ringer fra feks Recknagel med optimal plassering på kikkertrøret.

 

ar-contessa-blaser-FXB02-05.jpg?osCsid=i

ar-contessa-blaser-FXB02-01.jpg?osCsid=i  

contessa-blaser20-03.jpg?osCsid=ig05v3nn

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...