Jump to content

Årskavalkade


PPC-skytter'n

Recommended Posts

Nå som det er tiden for årskavalkader, hva med en oppsummering av det som kom på markedet i året som har gått.

 

-Nye håndvåpensaker som dukket opp?

-Var det bra eller bare elendighet?

-Var det noe vi bare måtte ha?

-Var det noe som vi aldrig fikk klådd på, men skulle så gjerne?

-Var det noe som ikke nødvendigvis var nytt, men som man fikk øynene opp for i fjor?

 

Fyll på med hva det måtte være!

 

Et våpen jeg selv skulle ha prøvd er Armalite's AR-24. Da jeg så de første bildene var første tanke Photoshop, det så da unektelig ut som om noen hadde satt en P-210 topp på en CZ.

Ja, det er faktisk det som er tanken til Armalite. Det kombinere CZ og SIG's ergonomi og indre mikkmakk er ingen dum idé.

Pistolen er laget i Tyrkia, men det skremmer ikke meg. Tyrkerene har en diger våpenindustri, og med tiden vist at de kan lage bra saker. Ikke vil vel Armalite søle til navnet sitt heller.

Noe nærmere enn bilder har jeg altså ikke kommet. Noen andre som har vært borti den?

 

ar24.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, Smith&Wesson MP, har ikke skutt med den men fikk litt fomle/tafsetid med den og det er første gang på en årrekke at en slumrende havesyke ble utløst...

 

Ellers ble det gjennomført sivilpistol starter med en Detonics Combatmaster og en eller annen kompact CZ samt lommepistolstevne med en gammel kjenning - Walther PP, alt sammen lånt på banen da jeg enda "sliter" med etterdønningene etter "det store våpensalget i 98" :oops:

 

Målene for 2008 er å få opp hastigheten i den praktiske skytingen, jeg skyter nogenlunde presist men bruker for mye tid og scorer deretter...

 

Anskaffelser under vurdering er ett eller annet i sivilpistol/spesialpistolsegmentet, fornuften tilsier vel egentlig G19 eller 26, men det er muligens på tide å bli ufornuftig... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...