arnegun Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Har en USP tactical 9mm som skyter dårlige samlinger. Har ingen problemer med veksling. Har kun prøvd Fiocchi 123gr etter som det er det som er tilgjengelig på den lokale XLL'n. Noen som har noe formening om dette kan være ammunisjonsbetinget eller om løpet er utskutt? Kjøpte pistolen brukt og den har angivelig kun gått 500-1000 skudd men man vet jo aldri...
byraacraten Posted August 1, 2018 Posted August 1, 2018 Hei Første spørsmål er vel hva mener du med dårlige samlinger og punkt to er hvordan prøver du, Ransom Rest, håndholdt, 10 meter, 25 meter avstand, etc? Litt utfyllende informasjon om hvordan du prøver og hva du forventer av presisjon, gjør det litt lettere å svare.
nhd Posted August 1, 2018 Posted August 1, 2018 Fiocchi 123 gr er kanskje den eneste som har gått virkelig dårlig i min pistol. Prøv 115 gr.
arnegun Posted August 1, 2018 Author Posted August 1, 2018 (edited) 6 timer siden, byraacraten skrev: Hei Første spørsmål er vel hva mener du med dårlige samlinger og punkt to er hvordan prøver du, Ransom Rest, håndholdt, 10 meter, 25 meter avstand, etc? Litt utfyllende informasjon om hvordan du prøver og hva du forventer av presisjon, gjør det litt lettere å svare. Nå har ikke jeg gjort noe ekstensiv testing i den forstand, men skyter generelt ganske greit med mine andre pistoler. Med USPn ligger spredningen rundt 30-40cm på 25m og med rimelig vilkårlig treffpunkt, altså all over blinken. Skal forsøke litt mer nøyaktig testing, men er rimelig overbevist om at det ikke bare er skytterfeil kan også nevnes at spredningen med lyddemper er enda verre. Ofte treffer jeg ikke blinken engang. 5 timer siden, nhd skrev: Fiocchi 123 gr er kanskje den eneste som har gått virkelig dårlig i min pistol. Prøv 115 gr. Det skal prøves når man kommer hjem fra ferie! har du også USP? Edited August 1, 2018 by arnegun
Ei tohi varjata Posted August 1, 2018 Posted August 1, 2018 Har du pusset pipa godt etter du fikk den? Forrige eier kan jo ha skutt blykuler i den. Sjekket om o-ringen på pipa ser fin ut? Prøv mer enn en type før du blir skuffet.
nhd Posted August 1, 2018 Posted August 1, 2018 13 minutter siden, arnegun skrev: Det skal prøves når man kommer hjem fra ferie! har du også USP? Ja, det også.
Recommended Posts