Jump to content

USP presisjonsproblem. Feil ammo?


arnegun

Recommended Posts

Har en USP tactical 9mm som skyter dårlige samlinger. Har ingen problemer med veksling. Har kun prøvd Fiocchi 123gr etter som det er det som er tilgjengelig på den lokale XLL'n. Noen som har noe formening om dette kan være ammunisjonsbetinget eller om løpet er utskutt? Kjøpte pistolen brukt og den har angivelig kun gått 500-1000 skudd men man vet jo aldri... 

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Første spørsmål er vel hva mener du med dårlige samlinger og punkt to er hvordan prøver du, Ransom Rest, håndholdt, 10 meter, 25 meter avstand, etc?

 

Litt utfyllende informasjon om hvordan du prøver og hva du forventer av presisjon, gjør det litt lettere å svare.

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, byraacraten skrev:

Hei

 

Første spørsmål er vel hva mener du med dårlige samlinger og punkt to er hvordan prøver du, Ransom Rest, håndholdt, 10 meter, 25 meter avstand, etc?

 

Litt utfyllende informasjon om hvordan du prøver og hva du forventer av presisjon, gjør det litt lettere å svare.

 

Nå har ikke jeg gjort noe ekstensiv testing i den forstand, men skyter generelt ganske greit med mine andre pistoler. Med USPn ligger spredningen rundt 30-40cm på 25m og med rimelig vilkårlig treffpunkt, altså all over blinken.

 

Skal forsøke litt mer nøyaktig testing, men er rimelig overbevist om at det ikke bare er skytterfeil :) kan også nevnes at spredningen med lyddemper er enda verre. Ofte treffer jeg ikke blinken engang.

 

5 timer siden, nhd skrev:

Fiocchi 123 gr er kanskje den eneste som har gått virkelig dårlig i min pistol. Prøv 115 gr.

 

Det skal prøves når man kommer hjem fra ferie! har du også USP?

Edited by arnegun
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...