Jump to content

Brukt Hammerli X-esse sport - pris?


Hotspur

Recommended Posts

Vet ikke årsmodell da jeg kjøpte den brukt hos Børselars i 2012. Men den er pent og lite brukt av meg etter den tid og den fremstår også som pent brukt. 

 

Det eneste jeg vet om når det kommer til mangler er at den krever spesiell ammo (SK) fordi jeg får funkfeil med annen ammo. Ellers er det en god matchpistol som har bidratt til en betydelig fremgang hos meg etter at jeg ble aktiv for ett år siden 

 

Hvor mye kan jeg forvente å få for den om jeg nå selger den? Og hvordan går jeg frem ved salg av våpen? 

 

Regner med det er mange kloke hoder her inne som kan hjelpe en dame med lite peiling på våpen :) 

Link to comment
Share on other sites

Du averterer ved å legge en annonse (helst med noen bilder) ut på finn.

 

Prisen kan jeg ikke hjelpe deg med. For tiden foregår NM i feltpistol på Oppdal og hele skytternorge er samlet her. Igår ble spesialpistol skutt, og jeg tror det var flere xesse'r i aksjon i en eller annen spesialpistolform. De som ikke har en og som skjøt dårlig vil kanskje anskaffe seg en for å mikke med den, så tidspunktet for salg er kanskje ikke så dumt - det vil si om to-tre uker er nok det beste, da har folk falt til ro og er tilbake fra ferie.

 

Du får nok flere svar angående prisen også da.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro at en pris rundt 5-7000 avhengig av stand og evt oppgraderinger.

Greit å sjekke hva som ligger ute på finn.no og hva som evt ligger der lenge før det blir solgt.

 

Det er så opp til deg om du vil holde den av til noen til de får innvilget søknad, eller om du skal kreve allerede godkjent søknad.

Jeg pleier å kreve et depositum hvis jeg skal holde det av, har hendt at folk trekker seg i søknadsprosessen fordi de finner noe annet eller ombestemmer seg, da er det kjipt å måtte starte på nytt.

 

Når du får søknad fra kjøper er det bare å følge anvisning på søknaden, og evt sende våpenet (med vital del i egen forsendelse) i oppkrav hvis du ikke får betalt på forhånd.  

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
På 26.7.2018 den 9.01, msteiro skrev:

Vil tro at en pris rundt 5-7000 avhengig av stand og evt oppgraderinger.

Greit å sjekke hva som ligger ute på finn.no og hva som evt ligger der lenge før det blir solgt.

 

Det er så opp til deg om du vil holde den av til noen til de får innvilget søknad, eller om du skal kreve allerede godkjent søknad.

Jeg pleier å kreve et depositum hvis jeg skal holde det av, har hendt at folk trekker seg i søknadsprosessen fordi de finner noe annet eller ombestemmer seg, da er det kjipt å måtte starte på nytt.

 

Når du får søknad fra kjøper er det bare å følge anvisning på søknaden, og evt sende våpenet (med vital del i egen forsendelse) i oppkrav hvis du ikke får betalt på forhånd.  

Hei, hva er vital del? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...