Jump to content

Weatherby Mark V Accumark problem!


Nor86Way

Recommended Posts

Vet ikke om dette er et problem eller ikke, men spør allikevel. Kjøpte meg en Accumark i 308win og prøvde den på banen for første gang.                                                                                                                            Brukte billig ammunisjon (PMC fra XXL) det førte til at på annen vært skudd så ville ikke bolten dra seg bakover.                                                                                                                                                                   Måtte bruke en del kraft for å få den bakover igjen.                                                                                                                                                                                                                                                                                     1 - Er det noe feil med rifla?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                2 - Eller bør jeg kunne holde meg til kvalitetsammunisjon for denne rifla?                                                                                                                                                                                                                                               På forhånd takk 🙂

Edited by Nor86Way
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en Sabatti som drar unna billig ammunisjon bra.                                Du har samme problem med i din rifle for svart pakke av S&B.                                 Det er etter at patronen har gått av at problemet på min rifle oppstår. 

Link to comment
Share on other sites

Du bor kanskje også i en del av landet hvor det er uvanlig varmt om dagen? Kan bli litt høyere trykk enn vanlig i sommervarmen. Jeg opplevde her om dagen (23C) at PPU-  hylser med en grundig sjekket, «midt i tabellen»- ladning ga hylseklebing og utkastermerke. Jeg tror messingen er veldig myk. Mitt stalltips: våpnet er helt i orden. Legg bort de patronene, prøv de igjen til vinteren- kanskje de oppfører seg greit under litt kaldere forhold. Hvis du fortsatt får hylseklebing, bør du ikke bruke de.

Link to comment
Share on other sites

Relativt varmt her ja, var  28 varmegrader. Men jeg skaut med Sabatti før i uken, hvor det var like varmt og med samme ammunisjon og den hadde ikke noe fastlåsing av sluttstykkehåndtaket. Jeg tolker det slik at det er litt lavere toleranse på Accumarken kontra Sabatti som kanskje er litt mer "løs".  Presisjonen til PPU var litt varierende.  Tusen takk for alle gode tips og mulige løsninger. Var på butikken i stad og kjøpt Lapua ammunisjon. Skal prøve den til uka og forhåpentligvis løser det seg nå som jeg har gått for ammunisjon av god kvalitet. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...