Jump to content

Hva er drilling?


alannette

Recommended Posts

Guest graahund

Drilling kan være så mangt, men veldig ofte er der et våpen med tre løp. Ofte med to hagleløp øverst og et rifleløp under. Det er nok fler her inne som kan mer om drilling enn meg, men dette er ihvertfall en forklaring. (tror jeg). :wink: derfor er det jo også et kombinasjonsvåpen i og med at det består både av hagle og rifle i samme våpen.

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Drilling kan være så mangt, men veldig ofte er der et våpen med tre løp.

 

Drilling kan ikke være så mangt, det har alltid tre løp. Drilling er tysk for trilling.

 

Men kombinasjonen av disse tre løpene kan være så mangt. Det kan også være tre like hagleløp, eller tre like rifleløp. Så det er nødvendighvis ikke alltid kombinasjonsvåpen.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Drilling kan være så mangt, men veldig ofte er der et våpen med tre løp.

 

Drilling kan ikke være så mangt, det har alltid tre løp. Drilling er tysk for trilling.

 

Men kombinasjonen av disse tre løpene kan være så mangt.

 

Det jeg mente med at det kan være så mangt, er at det er mange muligheter innenfor det med tre løp. Kalibervalg ol.

Link to comment
Share on other sites

Du har også en utgave som heter 'vierlig' . To hagleløp og to rifleløp . Dette var våpen som var ganske populære for en del tiår tilbake . En venn av min bestefar hadde en slik og den fikk jeg så vitt skyte litt med . De var temmelig tunge da men det var som bare f... at jeg var litt for ung den gangen og ikke viste at alt slikt ble min store interesse så skulle nok den ha stått i skapet i dag ja :!: .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...