Jump to content

Slagtidens betydning


Midt-I

Recommended Posts

Hei Mas-36

Jeg så oversikten, men jeg er usikker på om det Brownells selger er representativt med overstående verdier.

Det står at det er Alu i anslagsstiften, men med ståltupp, jeg vil da tro med mine begrensede kunnskaper at tilsvarende N/mm^2 kun vil 

oppnås med titan. Etter hva jeg har lest er titan vanlig i tidligere speedlock kit.

Jeg er ingen metallurg, men fusjon av alu og stål skal vist være meget vanskelig har jeg hørt.

Min hypotes med dette "tanke spinnet mitt" er at det må være et kompromiss et sted, men hvor........

Min neste tanke er at hvis stiften stikker for langt ut ved montering (kan skape punktering) så er jeg usikker på hvilken ende som må slipe sned?

Mulig det er innlysende med tuppen, men jeg hart dessverre ingen erfaring pr.d.d

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

19 timer siden, jmosbakk skrev:

 

Er det forresten noen her som har testet speed lock kit på Rem 700 SA? Hvis tallene stemmer så skal denne havne på 1.2ms og dermed være på toppen av lista.

 

 

?? Du må nok kalibrere kalkulatoren din😏

I tabellen er det oppgitt 2,6 ms, og ved speedlock oppgitt -40% reduksjon.

Om ein trekker fra 40% fra 2,6 så får ein 1,56

(2,6x 0,6=1,56)

Link to comment
Share on other sites

@Jonas.L

 

Etter 2-3 tusen skudd med det settet jeg monterte, så opplevde jeg ikke noe tull annet enn at ammunisjon jeg tidligere hadde slitt med klikk, sluttet å klikke ;) Når det kommer til hvor du skal slipe om det er for langt, så er det tuppen ja ;) Er du usikker så leverer du til børsemaker som fikser dette på 5 min om det ikke må pusses noe av tuppen :P

Rifla ble solgt til en på Vestlandet for ca 4 år siden, har ikke hørt annet enn at han var fornøyd med kjøpet så tror ting fortsatt virker ;) 

Edited by Mas-36
Link to comment
Share on other sites

På 4.8.2018 den 9.04, jmosbakk skrev:

Hvordan fungerer elektroniske avtrekk av denne typen når spenningen blir vesentlig lavere enn utgangspunktet var? 
Blir de tregere? Eller er de helt lik i funksjon frem til de bare dør?

 

 

Jeg har aldri nærmet meg tom for strøm. Har stort sett skutt en sesong, og så byttet batteri før neste.

Link to comment
Share on other sites

På 4.8.2018 den 12.51, Ei tohi varjata skrev:

 

Tror deg ikke før jeg får se bilder :P Jeg har ei slik .22-250 fabrikkpatron liggende faktisk.

Voere hadde forøvrig også noen rifler med elektriske tennhetter. Disse var i tillegg hylseløse patroner.

 
 

 

 

Her er bildene .

 

Når det er sagt er alt til salgs for den rette prisen 😉

 

 

IMG_1387.jpg.75ce1060494298ef2244ca161afcdc6d.jpg

 

IMG_1389.jpg.f607acb518574117bed02d340c544aa5.jpg

 

IMG_1388.jpg.73048070877b119c368df4f860b77b82.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

42 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Knallkule rifler, de der. Har du fått tak i tennhetter i Norge eller måtte du til USA?

 

 

Kjøpte alle J&F hadde på lager. Har fortsatt en god del. Sjekket dog her om dagen og de er mulig å skaffe fra USA.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...