Jump to content

Nærvøse naboer og gøyale betjenter


vsmeen

Recommended Posts

Jeg kjenner ikke til den aktuelle plassen, derimot områdene rundt om kring der. Det er kultur for å skyte på gårdstun "bak låven" o.l. Min plass ligger rimelig unna naboer hvor samtlige skyter litt de også. Problemet er som oftes nye tilflyttende. Kulturkollisjon. Mange er hendelsesfattige og tar helt av når noe nytt som virker skummelt for en uvitende inntreffer. Det er også jaktlag og jegere fra tid til annen som får sin aktivitet begrenset og trivsel innskrenket av nye konfliktentrepenører. Hyttefolk fra byene er skumle, spesielt.

 

Innflyttere bør tilpasse seg, ikke omvendt.

Edited by Vaquero
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg planlegger å kjøpe småbruk eller noe annet landlig hus neste år. Lurer på om jeg bare stikker innom til naboene etter innflytting og bare prater med dem, så jeg kan si ifra at det bare er å slappe av om man hører skudd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Vaquero skrev:

Sikkert ikke dumt. Styr unna boligfelt og hyttefelt, da blir det lett bråk. Dersom alle naboer er gårder og skogsbrukfolk blir det som regel problemfritt. Du bør selv tåle smell fra naboen😊

Klart det. Hører jeg smell kanskje tusler jeg bort dit så vi kan skyte sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...