Jump to content

Magnum 2. Hvilke løpslengde for å klare faktor?


fiav

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har prøvd å søke litt på nettet, men har ikke funnet svaret. Beklager om det er ting jeg har oversett.

 

Jeg ønsker å søke om revolver til felt, men ønsker også at den skal kunne holde faktor til å skyte magnum  2 også.

Ser på S&W 629 med 5 toms løp, siden den skal være primær til revolverfelt. Men holder denne faktorkravet til mag2? (Lader ikke selv)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat, det er det som er poenget. Etter at en lenge har diskutert hva som er "magnum", er det nå vedtatt og gjelder fra 2019. Magnum defineres ut fra faktor. Dvs at en i revolverfelt må ha en faktor under kravet for magnum 1 på 190.

Edited by nhd
Link to comment
Share on other sites

4" er null stress, må bare dytte nok N110 eller H110 bak

 

Du klarer nok kravet ned i 2-3" også, men du kjenner det i labben 

 

magtech 45acp fabrikk holder ca 200 i faktor i 6" 😛 Jeg skyte konsekvent 45acp i militærfelt.... :) 

Link to comment
Share on other sites

Fra en tidligere post :  

 

Sitat

Min 6" 686 Target Champion holdt 193 i snitt med Magtech FMJ. Den holdt også faktor i 2015, da var det med Fiocchi halvmantel, eller kanskje det var FMJ...

S&B halvmantel holdt bare til 272-273 i min 6,5" 629, men hadde en mistanke om det, den føltes noe mildere enn både Fiocchi og Magtech.

 

Sakset fra denne tråden :

 

https://www.kammeret.no/topic/80549-magnumklasse-1-og-2/

 

Tror 5" 629 fort kan bli i grenseland, men nå skal det sies at min 6,5" har litt "endshake" og da muligens litt i overkant tønnegap .

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...