Jump to content

På jakt etter Hanehagle S/S


Guest

Recommended Posts

Haha, du har nok rett, beste ja, men er redd banken knekker her. Er det noe i mellom Purdey og skrap til 1000kr? tør ikke tenke på hva en Purdey koster en gang.

Link to comment
Share on other sites

Så faktisk en Baikal ss hammergun. På GMAX. Den var kort i stokken og helt grusom på alle mulige vis. Den var definitivt den verste hagla jeg noensinne har tatt på. Men, det ville vært kult å knerte en tiur med den! Selv om jeg vil tro det er lettere å vinne 1 premien i eurojacpot to uker etter hverandre...så prøver det først...

Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, Hirgon skrev:

Hva er den beste hanehagla som selges ny i dag?

 

Hvorfor vil du ha ny hagle? Det selges da hanehagler brukt, ofte for en symbolsk sum. De fleste bør ikke utsettes for særlig heftige patroner, riktignok.

 

På den danske auksjonssida "Lauritz.com" er det ofte hanehagler til salgs, til dels pent forarbeidete våpen. I dag fant jeg bare en, og den er kanskje ikke mer enn "midt i laget" kvalitetsmessig (gammel belgisk?). Det som ser ut som flammeherding, er nok bare ganske alminnelig rust. Prisantydningen er under 1.000 danske ( ca 1.250 norske), + salær etc.. Det skal visst ikke være så vanskelig å få våpen fra Danmark til Norge (ennå, hvertfall).

 

https://www.lauritz.com/no/auksjon/hanegevaer-s-s-i-kaliber-12-70/i5026434/

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er åpent for forslag om enkeltløpere, så mener jeg at det bør finnes en del Winchester 37A / 370 i 12/70 her i landet, dem har hane og veier svært lite, vet ikke helt hvordan dem er med nyere blyhagl da, men stål klarer dem neppe. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Forslag: Baikal MP220F, selges vel også under "Coach Gun", og noen andre betegnelser også.

Kjøpte min ny hos Børselars;  Rimelig, middels grov finish, men speilblanke 50cm løp og rett så bra kvalitet nøttetre.

Helt ok å skyte med faktisk. Urettferdig å sammenlikne den med Beretta og slike da, men... lykke til  :-)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...