UltimaRatio Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Hadde tidligere en tråd på sluttstykket om AR-15 prosjektet, som nå endelig begynner å bli ferdig, det har tatt litt mer tid en jeg liker, og de opprinnelige delene er byttet bort og dette ble altså resultatet Mangler bare et godt baksikte (kom gjerne med innspill) og så er den klar for standard klassen. Rifla er lett og utrolig godt balansert - GIL-bremsen blåser nesten hatten av man og rekylen er null Kan ikke uten videre anbefale Chip McGormick avtrekket - mitt forrige Accuracy Speaks var MYE bedre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Som vanlig er jeg latterlig sjalu på deg og dine prosjekt, og en vakker dag du er på ferie skal jeg tøm.. Eh. Som sagt. Veldig sjalu. Vetle. PS: Lenge siden sist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted November 23, 2008 Author Share Posted November 23, 2008 Ja takk for sist, du får si fra når du er sørover igjen så skal vi ta en tur på banen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noveske Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Flott rifle du har fått deg, M! Må nesten reklamere litt for det baksiktet jeg monterte på mi rifle; >>Troy Industries!!<< Skrudde inn hull i hull på banen uten å justere noe som helst. Flaks? Ehh.. TROY INDUSTRIES!, sier jeg bare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5,56 Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Likte den bedre med denne kolben jeg da: Smak og behag. Regner med at du kommer og at du tar den med i romjula? Har noen bra stager under planlegging (Det blir søndag 28.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sniper-two Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Trives med min AR-15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
5,56 Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Hvis du skal bruke den i standard, er det ikke en ide å flytte forsiktet så langt frem som mulig? Den første som rigger en AR 15 Match med ca 20"løp og skikkelig diopter burde jo ha et godt utgangspunkt i standard klassen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted November 29, 2008 Author Share Posted November 29, 2008 Klar som et egg den 28'ende, det skal bli litt av et skue Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted November 29, 2008 Author Share Posted November 29, 2008 Når det gjelder kolbene, så er SOCOM kolben stilig, men det ble for hermete - holder liksom at jeg har kjøpt identisk bil som broderen.... PRS og SOCOM kolben er begge solide og tunge, men gir rifla en behagelig balanse! PRS'en er mer behagelig mot skuldra og kinnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted December 26, 2008 Author Share Posted December 26, 2008 oppgraderinger: Tofotfeste Larue hurtigfeste med Harris tofot Larue baksikte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimsbo Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Sako TRG Hvor og med hvilke våpen/deler brukte du, og hvor bestilte du fra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleipner Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Sako TRG Har du byttet pistolgrepet, det ser litt kraftigere ut en orginalen. Eg er på jakt etter et fyldigere pistolgrep, da eg synes orginalgrepet er alt for tynt for mine lange pianofingre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Har du byttet pistolgrepet, det ser litt kraftigere ut en orginalen. Ser ut som ett Magpul MIAD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleipner Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 og hvor kan eg få tak i noe slikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 http://www.practac.no Men vet ikke om han har dem på lager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-pro Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 http://www.practac.noMen vet ikke om han har dem på lager Tror vi har 1 igjen i Desert brown (leftovers)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Sako TRGHvor og med hvilke våpen/deler brukte du, og hvor bestilte du fra? Bushmaster lower og upper Magpul PRS kolbe Magpul MIAD grep med ekstra plate med avtrekkerbøyle Magpul grepsplater og rail beskyttere Daniel Defense 9" Light forskjefte Larue baksikte Larue avtagbart pistolgrep Larue tofotadapter Sabre Defense rustfritt matchløp 1-8" YHM gassblokk med flip-up sikte Gil-brake rekyldemper Match avtrekk Practac fikser vel det meste av dette. Jeg er godt fornøyd med han. Pedersen Vaabenlager har også skaffet deler. Bra service der også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Practac Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 http://www.practac.noMen vet ikke om han har dem på lager Vi har både sorte og ørken på lager og får inn 150 til i neste uke. Vi er midt i en flytteprosess og webshop har ikke blitt helt oppdatert . /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Du skal bli med meg på banen snart så jeg får klådd på disse godsakene dine! våpnene, that is.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted February 1, 2009 Author Share Posted February 1, 2009 Du skal bli med meg på banen snart så jeg får klådd på disse godsakene dine! våpnene, that is.. Du får si fra så stiller jeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 På tide å blåse liv i denne tråden igjen! Nå har dette prosjektet som vanlig tatt en ny vending Har bestemt meg for å bygge en skikkelig svart tacticool standard rifle og den skal være så kort som forskriften tillater delelista er foreløpig Larue 7" forskjefte Miad svart grep Svarte grepspaneler ACE SOCOM short kolbe, valgte denne kolben for den kan enten være fast eller stillbar Larue BUIS baksikte Larue vertikalgrep A2 flammedemper Magpul magasiner I tillegg har jeg en ASE Utra lyddemper med hurtigkobling for flammedemper og PRI gasbuster charging handle!!! Har igjen å investere i Bushmaster upper, lower, pipe og sluttstykke Bilder kommer etterhvert.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Federal86 Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 BILDER BILDER BILDER Snart skal ar-15 min på sin første match, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
General8 Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Har du skutt mye med ACE SOCOM? Hørt rykter om at den over tid, skytes istykker.. Tror det er disse "låsetappene" som blir deformert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted January 20, 2010 Author Share Posted January 20, 2010 Har du skutt mye med ACE SOCOM? Hørt rykter om at den over tid, skytes istykker.. Tror det er disse "låsetappene" som blir deformert. Det er riktig at låseknasten kan deformeres ved bruk av kraftigere kalibere en 223!, men dette er nok et minimalt problem når kolben er omgjort til fast kolbe - hvilket er en mulighet på denne kolben... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Federal86 Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Tillater meg å bumpe denne tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilAR Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Hvorfor bumpe denne? Er det noe som ikke har blitt besvart? Er det veldig nyttig info i tråden? Eller har du rett og slett lyst til å lese den oftere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Federal86 Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Jeg vil bare at den skal bli oppdatert vis det har skjedd noe da, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted November 9, 2010 Author Share Posted November 9, 2010 Ja det har skjedd masse he he he, men nå vurderer jeg å selge denne lower'en med ACE kolben og Miad-grepet Ja helt uforbederlig, men det er andre prosjekter som er viktigere for øyeblikket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Lukter jeg 338LM..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts