Jump to content
msteiro

LED lykter - runde eller bars?

Recommended Posts

Ønsker litt mer lys på en BMW X3, og funnet et bra sted å montere ekstra fjernlys bak nyrene/grillen.

Ikke optimalt, men uaktuelt å feste de på fangeren.

Sett på Rigid etc, men dette skal monteres bak en grill, og brukes ganske sjelden, så trenger ikke noe bombesikkert.

Så først på led bar, men tenker kanskje runde lykter passer bedre enn firkantede pga formen på grillen?

Vurderte en stund led bar i den lille grillen over skiltet, men blir fort trangt.

Noen som har testet begge og har noe fordeler og ulemper med de forskjellige?

Noen merker utenom Rigid som er greie, men noe rimeligere.

Lignende bil, markert hvor jeg har vurdert lysene.

image.png.cffb021a236327146944478f4d0f95d8.png

Kommer til å påløpe seg noen flere utgifter dersom du velger ledbar. Vil da trenge addidas bukse, caps med heftig bøy og flip-flop

• Like 4
  • Haha 6

Jo, lys må monteres i par om man skal følge loven. Litt kjedelig å bruke mye penger på ekstralys, og så få pålegg om å fjerne det.

Se etter ekstralys med høy effekt og lav R-verdi. Jeg hadde Lazer st4 på min forrige bil. Disse var lovlige og ga god effekt.

Ja, men ser et par led bars som er godkjent som to, er vel bare å knerte leden i midten så har man to sett ;) 

Sett på Lazer ST4 bla, tror kanskje en firkantet lykt bak grillen vil være mindre synlig, men fortsatt lyse bra ut.

Skal sjekke ref.tallet på lyktene i dag, så blir det jo litt enklere.

Litt irriterende når feks en butikk kun oppgir ref.tall på halvparten av lyktene fra samme produsent, kludrer til det å lage en shortlist.

Men litt avventende på akkurat det, da det er usikker om/når forslaget rundt oppmykning av reglene mot svensk standard trer i kraft.

Det åpner jo opp for enda større lykter.

https://www.thansen.no/bil/paerer-og-lykter/lykter-og-reflekser/visionx-led-fjernlys-sett/n446/pn996/

https://bilradiospes.no/produkter/biltilbehor/lys/ekstralys/led/pro-sport-gravity-led-sett

Noen butikker o.l. som det anbefales å kjøpe fra?

Greit å vite at de kan det de snakker om og har litt erfaring, pluss rabatter selvfølgelig ;)

11 minutter siden, Bell skrev:

Baja designs.

Mye kult, lite om e-merking og lux, mer om mil-spec og IR lys etc.

BMW X3 er nok ikke helt milspec nivå ift røff bruk.

Dårlig med DOT-merking også (som er relevant nå med oppmykning av regelverket og lys fra USA).

Men fantastisk gode (om man tar sjansen). 

10 timer siden, MorganKane skrev:

... caps med heftig bøy... 

Wat? 

Finnes det alternativer til bøyd skygge om man ikke er under 12 år og/eller gængsterræpper? 

Mener det må være en funksjon av bøyeradie og vinkling oppover. Komplett sirkel med 3-4 cm diameter pekende rett opp er på nivå med paven.

Hvor i all verden er det dere bor hen? 

Jeg ser enten fornuftig bøyde skyggelueskygger eller gangsterflate m/ klistremerker, og jeg bor et stenkast fra Rudskogen blant "motorentusiaster". 

😀

Det siste året har jeg begynt å få borrelås-patcher fra AR pusherene på konferanser og messer og slikt. De gir en ekstra dimensjon til bruk av skyggelue 😁

(Bildet er tatt rett før jul)

3611EA32-3F9A-4A21-8815-BB84D26CD841.jpeg

• Like 1

Virker som vi har en vinner....SOM ER EN LED BAR!!

På tide å bøye en skyggelue...

Etter å ha sett litt bak grillen er det led bar jeg får montert høyest uten altfor mye store braketter, pluss det er en av de få som ikke ser helt krom ut, men litt mørkt glass, så kanskje det ikke blir så synlig.

https://bilxtra.no/bilelektro/billys/ekstralys-bil/strands-nuuk-duo-led-bar

cdc-809115_2.jpg