Jump to content

Icom prohunt compact


Target

Recommended Posts

Sliter litt med min splitter nye Icom. Trodde jeg skulle få opp en volumtone når radioen slås på, men den er helt tyst.

 

Får heller ingen klikkaktig lyd når jeg trykker inn sendknappen. Det skjer heller ikke noe på displayet når send trykkes inn.

 

Alt annet virker på stell, så som kanalveksler, lys mv.

 

Noen som har en ide om hva som er greia her?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis du har en annen radio, eller får lånt en jaktradio så er det jo fort gjort å teste om det fungerer. En litt behjelpelig og service innstilt butikk bør kunne stille en radio til disp så dere kan teste det ut.

Jeg har en icom radio selv, tror ikke det kommer noen lyd der før noen andre snakker på kanalen, men det kommer opp ett symbol når man trykker inn sendeknappen.

 Du kan jo se på innstillingene om evt høyttaler er slått av 

Link to comment
Share on other sites

Samme med min Icom Compact, ingen lyd når du slår på, heller ingen klikkelyd når du sender.
Men alt virker perfekt.
Testet den mot en Lafayette Micro 3  jeg har, og når jeg trykker på sendeknappen på Icomen, kommer det klikkelyd i den andre og vice versa.
For øvrig er Icomen den desidert beste jaktradioen jeg har prøvd, lett, god lyd, god batterikapasitet og god dekning.
Jeg har i mange år brukt Icom maritime VHF i jobbsammenheng og sjelden eller aldri har det vært problemer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...